شرایط وکالتنامه‌های تام‌الاختیار و بلاعزل چیست؟

 


برای اخذ نوبت مراجعه حضوری ویا مشاوره تلفنی و انعقاد وکالت

توصیه میشود چنانچه برای پرونده و مشکل خود نیاز به مشاوره کامل دارید بهتر است نوبت حضوری را اخذ نمایید.

پرسش:    شرایط وکالتنامه‌های تام‌الاختیار و بلاعزل چیست؟

پاسخ:   طبق مقررات شرعی و قانونی وکالت عقد جایز است و بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مدنی موکل میتواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر این که وکالت وکیل با عدم عزل در ضمن عقد لازم شرط شده باشد ، بنابراین برای اینکه وکیل را نتوانند عزل نماید باید وکالت بضمن عقد لازم داده شود.

پرسش:    آیا می‌توان همزمان با دفتر وکالت، دفتر رسمی ازدواج تاسیس کرد؟

پاسخ:   بر اساس ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی مشاغل زیر منافی شغل سردفتری و دفتریاری است: قضاوت و وکالت دادگستری و عضویت در موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها ، ولی در مورد دفتر ازدواج ممنوعیتی مشاهده نشد.

پرسش:    آیا ا مکان اینکه وکیل از طریق پست اقدام به اعتراض کند وجود دارد یا خیر؟

پاسخ:   بله امکان دارد. مهم این است که لایحه دفاعیه یا تجدیدنظرخواهی خود را با ذکر دقیق شماره پرونده و شعبه در موعد مقرر ارسال نماید.

پرسش :    چنانچه وکیل نتواند پرونده را به نفع موکل خود تمام کند آیا می‌توان پولی را که به ایشان داده شده پس گرفت؟

پاسخ:   اگر به میزان حق‌الوکاله قانونی پولی اخذ نموده، حق استرداد آن را ندارید. اما اگر بیش از مبلغ قانونی مشروط به این که رای پرونده به نفع شما صادر شود اخذ نموده حق مطالبه اضافه دریافتی را دارید.

پرسش:

چــنــانــچــه مــحــکــوم‌عــلــیــه غـیـابـی پـس از انـقـضـای مـهـلـت واخـواهـی و تجدیدنظرخواهی نسبت به رأی صادر شده اعتراض داشته باشد، با لحاظ تبصره ۳ ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی چه مرجعی صالح به رسیدگی به این اعتراض است؟

پاسخ:

با توجه به تبصره ۳ ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی، چنانچه دادخواست خارج از موعد قانونی و بدون عذر موجه تقدیم شده باشد، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درخصوص آن در مرجع تجدیدنظر وفق مقررات مربوط به آن انجام خواهد شد

پرسش:

بـراساس ماده ۱۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری، آیا قبول لا یحه از سوی وکیل متهم در مـرحله دادسرا و پیش از اعلا م ختم تحقیقات وجاهت قانونی دارد؟

پاسخ:

قبول لا یحه از سوی وکیل متهم در مرحله انجام تحقیقات و پیش از خاتمه آن در دادسرا منع قانونی ندارد

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

پرسش:

با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی، آیا وکلا مـی‌تـوانـنـد به عنوان یکی از اعضای اصلی یا عـلـی‌الـبدل هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دادگستری انجام وظیفه نمایند؟

پاسخ:

با توجه به مواد ۲ و ۶ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، عضویت وکیل دادگستری در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بلامانع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود