وکیل طلاق در مشهد|مشاوره تلفنی

وکیل طلاق در مشهد|مشاوره تلفنی

 

طلاق اتفاقی است تشریفاتی که عموما برای پایان دادن به درگیری ها و تنش های  موجود بین زوجین این راهکار انتخاب می گردد.به عبارت دیگر، چنانچه زن و شوهر  به علتی نتوانند به هیچ وجه به سازش و تفاهم برسند پدیده طلاق راه حل رایج و قانونی عدم سازش آنهاست .

در چنین شرایطی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به این موضوع و آگاهی از حقوق و  تکالیف خود و طرف  مقابل باعث می شود که طرف دعوا در تصمیم گیری ها و اقدامات خود بهترین راهکار را برای جدایی با لحاظ حقوق خود انتخاب کند.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

انواع طلاق

طلاق در لغت به معنای رهایی و ترک کردن و آزاد کردن است. در واقع وقتی مردی همسرش را طلاق می‌دهد او را ترک نموده و رها می‌سازد و در اصطلاح عبارتست از پایان دادن به زناشویی به وسیله زن و شوهر و در حقوق عبارست است ازانحلال عقد نکاح با رعایت تشریفات ویژه. طلاق حقی نیست که تنها به مرد داده شده بلکه طلاق آخرین راه چاره ای است که برای پایان دادن به زندگی ی که امکان ادامه آن وجود نداشته باشد.

بر اساس قوانین و موازین کشور ما وقوع طلاق از سه راه امکان پذیر است:

۱ـ طلاق به درخواست مرد( زوج)

۲ـ طلاق به درخواست زن (زوجه)

۳ـ طلاق به درخواست زوجین( زن و مرد باهم )

طلاق به درخواست زوج

بر اساس ماده۱۱۳۳ قانون مدنی مرد میتواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید هر چند قبل از این اصلاح هر گاه زوج مایل بودبه دفاتر ثبت طلاق مراجعه مینمود و با آوردن دو شاهد مرد و پرداخت کلیه حق و حقوق مالی زوجه و جاری شدن صیغه طلاق همسر خود را طلاق می داد. ولی به علت اینکه بسیاری از اینگونه طلاق ها در شرایط عصبانیت زوج ایجاد می شد و پس از مدتی با پشیمانی وی موجب رجوع زوج به زوجه می شد قانونگذار تصمیم گرفت که با تصویب این ماده در قانون مدنی مرد را ملزم نماید که از طریق دادگاه اقدام به درخواست طلاق همسرش نماید.

زیرا با توجه به اینکه پرونده در نوبت قرار میگیرد و تشریفات اداری و داوردی و آوردن شهود وطی این مدت چنانچه زوج در شرایط احساسی تصمیم به طلاق گرفته باشد در این مدت بسیاری از مردان از طلاق پشیمان می شوند . در این مورد هنگام جاری شدن صیغه طاق مرد حتما باید حقوق مالی زن خود را پرداخت نماید. در قانون ایران مرد هر زمان که  بخواهدبدون هیچ دلیل خاصی می تواند دادخواست طلاق به دادگاه بدهد این قاعده مبتنی بر فقه بوده که حق طلاق را به مرد داده است.

ولی این محدودیت برای مرد وجود دارد که اگر بخواهد زن خود را طلاق بدهد حتما باید به دادگاه مراجعه نماید.دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد نمود و ثبت طلاق فقط با این گواهی ممکن است.

برای گرفتن طلاق توافقی ۱۰ روزه و مشاوره حضوری رایگان اینجا کلیک کنید.

طلاق به درخواست زوجه

طبق قانون مدنی زن به سه طریق می تواند طلاق بگیرد:

۱ـ جلب موافقت شوهر با دادن مقداری مال به او( طلاق خلع):

هرگاه زنی به هر دلیلی از شوهرش ناراضی باشد و از او کراهت داشته باشد با توجه به اینکه اختیار طلاق با مرد است با دادن مالی به شوهرش که می تواند این مال قسمتی یا تمام مهریه اش باشد نظر و موافقت او را برای طلاق جلب کند. قانون مدنی از این نوع طلاق به عنوان طلاق خلع نام می برد و برای مرد در این نوع طلاق حق رجوع وجود ندارد. این نوع طلاق شایع ترین نوع طلاق است زیرا اکثر زن ها برای اینکه بتوانند شوهر خود را به طلاق راضی کنند ما یا قسمتی از مهریه خود را می بخشند.

۲ـ مراجعه به دادگاه و درخواست طلاق:

در این نوع طلاق زن باید جهات قانونی خود را که قانون مشخص کرده است در دادگاه ثابت کند که عبارتند از: عسر و حرج زن ـ ترک زندگی خانوادگی از طرف زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در مدت یکسال بدون عذر موجه ـ اعتیاد مرد به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی مشترک صدمه بزندـ

محکومیت قطعی مرد به حبس ۵ سال یا بیشتر ـ ضرب و شتم یا هرگونه وء رفتار دائمی زوج که قابل تحمل نباشد ـ ابتلای زوج به بیماری لاعلاج روانی یا هر نوع عارضه ی صعب العلاج دیگر که زندگی مشتک را مختل کند ـ غیبت شوهر بیشتر از چهار سال ـ توسل به شروط ضمن عقد نکاح و گرفتن وکالت برای طلاق از زوج .

۳ـ امتناع شوهر از دادن نفقه یا عجز از پرداخت:

در صورتی که زن بتواند عدم پرداخت نفقه را در دادگاه ثابت دادگاه شوهر را به طلاقاجبار خواهد نمود و اگر شوهر حکم دادگاه را اجرا نکند و زن طلاق ندهد قاضی یانماینده ی او به جای شوهر اقدام به طلاق و امضای سند خواهد کرد. اثبات عدم پرداخت نفقه یا عجز از آن ، یکی از بحث برانگیز ترین مسائل قضایی دادگاه خانواده است .

 

جهت مشاهده لیست ۱۵ نفر از بهترین وکلای طلاق مشهد کلیک کنید

معرفی انواع طلاق

طلاق رجعی : طلاقی است که برای شوهر در مدت عده حق رجوع است این حق جزء اختیارات شوهر است و برای زن چنین حقی در نظر گرفته نشده است.حق رجوع را با هیچ قراردادی نمی توان از بین برد و شوهر نیز نمی تواند این حق را از خود ساقط نماید. رجوع مرد به زن تابع شرایط خاصی نمی باشد. در طلاق رجعی تا زمانی که عده ی زن سپری نشده باشد رابطه ازدواج قطع نمی شود و در این دوران

ـ نفقه زن به عهده شوهر است و شوهر می تواند به آسانی به زن رجوع کند.

ـ در صورتی که در دوران عده یکی از زن و شوهر فوت کند طرف دیگر از او ارث می برد.

ـ در دوران عده ، زن حق ازدواج نداشته و هیچ مردی حق ندارد با وی ازدواج کند.

ـ در دوران عده، زن حق ازدواج نداشته و هیچ مردی حق ندارد با وی ازدواج کند.

ـ در دوران عده ، مرد نمی تواند با خواهر زن خود ازدواج کند.

ـ ازدواج مرد قبل از به پایان رسیدن عده ، احتیاج به اجازه دادگاه دارد.

وکیل طلاق در مشهد|مشاوره تلفنی

طلاق بائن

این طلاق در بین مردم به طلاق خلع معروف است ، در این طلاق در زمان عده برای شوهر حق رجوع نیست ،یعنی برعکس طلاق رجعی در این طلاق مرد نمی تواند بدون جاری شدن عقدی جدید به او رجوع کند و در برخی از انواع آن اگر مرد  بخواهد به زن خود رجوع کند لازم است مجدد ازدواج کنند .طلاق زن یائسه و طلاق قبل از رابطه زناشویی جزو طلاق بائن هستند.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص طلاق در مشهد اینجا کلیک کنید

طلاق خلع

طلاق زنی که دیگر به شوهرش علاقه ندارد و از او بیزار است و قصد طلاق دارد و شوهرش مایل به طلاق دادن او نیست، در این حالت زوجه مهریه یا مال دیگری را به شوهرش میبخشد تا طلاقش را بگیرد.

طلاق مبارات

اگر کراهت و بیزاری از دو طرف یعنی زن و شوهر باشد به این نوع طلاق مبارات گفته می شود که در اینجا مالی که زن به  مرد می دهد نباید بیشتر از مهریه باشد.

 

سه طلاق

سومین طلاقی که بعد از سه ازدواج پی درپی دو نفر( فقط یک زن مشخص با یک مرد مشخص) به وجود می آید را سه طلاق می گویند که در این مورد هم برای شوهر حق رجوع نیست و زن برای مرد حرام می شود.

منابع

قانون مدنی

کتاب شیوه های عملی طرح و دفاع از دعاوی خانواده از گروه پژوهشی چراغ دانش

بیشتر بخوانیم…

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود