وکیل در امر کلاهبرداری در مشهد

وکیل در امر کلاهبرداری در مشهد

 

موسسه حقوقی بین المللی راه امید 

برای گرفتن مشاوره کامل درباره کلاهبرداری و صحبت با وکیل متخصص در همین حیطه میتوانید به موسسه حقوقی راه امید اعتماد کنید.

این روزها هرکسی خود را بهترین معرفی میکند، ما اذعان به بهترین بودن نداریم اما در هرزمینه ای از قبیل موضوعات خانوادگی و حقوقی و کیفری وکیل متخصص در همان موضوع را در اختیار داریم تا متناسب با مشکل پرونده شما، بتوانیم بهترین و کامل ترین مشاوره و راهنمایی را ارائه دهیم تا با کمترین هزینه و زمان ممکن به بهترین راه حل برسید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

تشریفات رسیدگی به جرم کلاهبرداری 

گفتار اول: صلاحیت مراجع قضائی در رسیدگی به این جرم 

 شاکی باید بداند کدام مرجع قضائی صلاحیت رسیدگی به شکایت وی را دارد تا شکایت خود را به آن مرجع قضائی تقدیم نماید. برای شناسایی مرجع قضائی صالح ابتدا به بررسی صلاحیت می پردازیم. 

 الف) صلاحیت ذاتی مراجع قضائی در رسیدگی به جرم کلاهبرداری: مطابق ماده ۳۰۱ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ که مقرر می دارد: «دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی به تمام جرائم را دارد، مگر اینکه به موجب قانون در صلاحیت مرجع دیگری باشد» و در صلاحیت دادگاه کیفری یک نیز مقرر شده: حبسهای درجه چهار و بالاتر در دادگاه کیفری یک رسیدگی می گردند؛ بنابراین به جرم کلاهبرداری که مجازات آن دو تا ده سال حبس پیش بینی شده است، در دادگاه کیفری یک رسیدگی می گردد. 

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص کلاهبرداری در مشهد اینجا کلیک کنید

ب) صلاحیت محلی مرجع قضائی در رسیدگی به جرم کلاهبرداری: 

 با توجه به منطوق مواد ۳۱۰ و ۳۱۱ قانون آئین دادرسی کیفری که مقرر می دارد: «متهم در دادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شده باشد» و همچنین شرکاء و معاونین جرم در دادگاهی محاکمه می شوند که صلاحیت رسیدگی به اتهام متهم اصلی را دارد.» باید گفت دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم انتقال به غیر «دادگاه محل وقوع جرم» می باشد؛ یعنی دادگاهی که در محل انجام رفتار مجرمانه قرار گرفته است صلاحیت رسیدگی دارد. 

 گفتار دوم: طریقه تقدیم شکوائیه و هزینه های قانونی آن 

الف) اعلام شکایت:  

برای اعلام شکایت حتی مکتوب کردن آن نیاز نیست، هرچند در و عملی یک فرم از پیش طراحی شده تحویل شاکی داده می شود و ایشان بر روی آن شکایت خود را توضیح می دهد. در این خصوص ماده ۶۹ مقرر می دارد: « دادستان مکلف است شکایت کتبی و شفاهی را همه وقت قبول کند. شکایت شفاهی در صورت مجلس قید و انطباق شکایت با مندرجات صورت مجلس تصدیق می شود.» 

و حتی وجود ایام تعطیل یا شب بودن مانع طرح شکایت نیست.

کلاهبرداری  

ب) هزینه های قانونی شکوائیه:  

مطابق بندهای ۴ و ۱۷ ماده ۳ قانون وصول برخو درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین شاکی باید از بابت شکایت خود و تصدیق اوراق پیوستی شکوائیه هزینه پرداخت نماید که به صورت الصاق تمبر « پنجاه هزار ریال » و «۵۰۰۰ ریال» می باشد که با مراجعه به واحد تمبر دادسرای صالحه این هزینه را پرداخت می کند. 

 ج) شاکی و مشتکی عنه: 

 ماده ۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری در تعریف شاکی مقرر میدارد: «بزه دیده شخصی است که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان می گردد و چنانچه تعقیب مرتکب را درخواست کند، «شاکی» و هرگاه جبران ضرر و زیان وارده را مطالبه کند، «مدعی خصوصی» نامیده می شود.» و در مقابل به کسی که عنوان مجرمانه نسبت داده شده است تا زمانی که قرار مجرمیت علیه وی صادر نگردیده «متهم» محسوب می شود و پس از صدور قرار مجرمیت «مجرم» خواهد بود که پس از صدور حکم محکومیت از وی به عنوان «محکوم علیه» یاد می شود.  

د) تقاضا و اسناد و مدارک لازم: 

 شاکی باید تعقیب و رسیدگی و جلب به دادرسی متهم یا مشتکی عنه را به دلیل ارتکاب جرم از مرجع قضائی تقاضا نماید و ادله و مدار خود را پیوست شکوائیه کند.

 

اهم اسناد و مدارک عبارتند از: 

۱) دلایل و مدارک دال بر کلاهبرداری و بردن مال مانند فیش های پرداختی و یا رسید دریافت وجه یا اسناد مربوط به بردن متقلبانه مال. 

 ٢) اسامی شهود و مطلعین به همراه مشخصات کامل و نشانی آنها و …

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری  در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

1 نظر
  1. […] مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود