وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

 

سلام مجتبی هستم کارشناس ارشد حقوق ، اگر از شما کلاهبرداری اینترنتی شده  و یا با اتهام کلاهبرداری اینترنتی مواجه شدین اصلا نگران نباشین و حتما این مقاله رو تا آخر بخونین تازه یه پرونده جالب هم نوشتم تا بتونین با یک وکیل متخصص کلاهبرداری اینترنتی در مشهد مشاوره حقوقی بشین. در این نوع جرایم وجود وکیل  لازمه و نبودش میتونه ضرر جبران ناپذیری بهتون وارد کنه .

پس اگر دنبال یک وکیل متخصص در زمینه کلاهبرداری اینترنتی در مشهد هستین .روی تب زیر کلیک کنید. تا فورا با وکیل مشاوره بشین:

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

مجازات کلاهبرداری اینترنتی

با توجه به نوع جرم و بنابر تشخیص قاضی معمولا مجازات از یک سال تا ۳ سال حبس، برگرداندن مال به صاحب مال و پرداخت جریمه نقدی برای کلاهبرداران اینترنتی درنظر گرفته می‌شود.

کلاهبرداری رایانه ای و کلاهبرداری سنتی

کلاهبرداری سنتی به این معناست که کلاهبردار با توسل به وسایل متقلبانه مال باخته را فریب داده و مال او را ببرد . فریب در واقع غفلت و ناآگاهی مالک است ، بنابراین لازم است که مال باخته از متقلبانه بودن وسایل متقلبانه اطلاع نداشته و واقعا فریب خورده باشد .

اما در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار باید از طریق وارد کردن ، تغییر یا محو کردن داده ها یا مختل کردن سامانه و … مال یا وجهی را تصاحب کند . حتی ممکن است اینکار بدون آگاهی بزه دیده ( مال باخته ) انجام گیرد .

تفاوت کلاهبرداری سنتی با کلاهبرداری رایانه ای در محیط ارتکاب این جرائم و همچنین تفاوت در وسایل ارتکاب جرم است . به عبارتی در کلاهبرداری سنتی این فرد است که با توسل به وسایل متقلبانه فریب می خورد و مال او از دست می رود اما در کلاهبرداری اینترنتی فرد در کار نیست بلکه استفاده متقلبانه از رایانه است .

برای ارتباط با بهترین وکیل در طرقبه اینجا رو کلیک کنید

مروری بر یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی 

یک روز صبح مث هر روز به محضی که به محل کارم رسیدم. دیدم که یک موکل که به شدت مضطرب بود. نشسته بود و درخواست داشت که سریعا مشاوره بشه. اما امکانش نبود. چون از قبل نوبت نداشت اما اصرار میکرد که حتما اون زودتر از بقیه مشاوره بشه. که بالاخره با اصرار زیاد وارد اتاق شد. موکل آقایی بود حدودا ۴۰ ساله و شروع کرد. به تعریف ماجرا (از اینجا به بعد از زبان موکل می باشد) :

من بیشتر خریدامو به صورت اینترنتی انجام میدم .یک روز که با یک سایت آشنا شدم .قصد خرید داشتم. خرید از اونجا متفاوت با بقیه بود و به من گفت برای خرید باید از طریق دستگاه خودپرداز اقدام کنید .چون درگاه پرداختمون مشکل پیدا کرده و گفت زمانی که رسیدی به دستگاه خودپرداز تماس بگیر وقتی تماس گرفتم کارت رو در دستگاه گذاشتم و گفت که مراحل رو با من پیش برو تا مشکلی برای پرداخت بوجود نیاد و بعد از تموم شدن مراحل پرداخت وقتی که به سمت خونه میرفتم. رفتم که لباسمو از خیاطی سر کوچمون بگیرم .

وقتی که کارتمو بهش دادم تا حساب کنه دیدم که هیچ پولی تو کارتم نیست. خیلی نگران شدم .گیج شده بودم .سریعا به سمت خونه رفتم و تماس گرفتم. با یکی از دوستام و اون بهم گفت .که کلاهبرداری اینترنتی شده ازت و سریعا یا با یک وکیل مشورت کن. تا قبل از اینکه وقتت از دست بره و منم سریعا به شما مراجعه کردم تا یک وکیل مناسب برام تو زمینه کلاهبرداری اینترنتی معرفی کنید.

اطلاع و انتخاب وکیل مناسب

تو این نوع پرونده ها (کلاهبرداری اینترنتی)به دلیل حساسیت و عدم اطلاع کافی مردم در این مورد مراجعه به وکیل متخصص لازمه چون ممکنه با کوچکترین اشتباه روند پرونده شما عوض بشه و شما محکوم بشید و مراجعه شما به یک دپارتمان حقوقی (وکیل نوین) میتونه انتخاب شما رو تو یک وکیل راحت‌تر بکنه.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهدانواع کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی انواع مختلفی دارد که در اینجا به چند مورد معروف اشاره خواهیم کرد.

  • اسکیمر(به زبانی خیلی ساده دستگاه skimmer جهت کپی‌ برداری اطلاعات بانکی از روی نوار مغناطسی که بر روی کارت‌ های عابربانک قرار دارد، بکار می رود، اسکیمر یک دستگاه است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت اعتباری می‌کند.)
  • فیشینگ (یعنی کلیه تکنیک‌هایی که برای گرفتن اطلاعات حساس شما مثل نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرام شما و یا اطلاعات کارت بانکی شما توسط کلاهبردارها انجام میشود.)
  • کلاهبرداری نیجریه‌ای (در این حقه به قربانی قول یک جایزه یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می شود که قرار است آن را از یک کشور خارجی (عموما کشورهای آفریقایی) خارج کنند و معمولاً ابتدا از کاربر خواسته می شود یک مبلغ اولیه برای پوشش هزینه های بانکی ارائه دهد و به محض ارسال نخستین پول، کلاهبرداران غیب می شوند. )
  • سرقت اطلاعات (سرقت هویت زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما داشته باشد، این اطلاعات شخصی می‌تواند شامل همه اطلاعات شما باشد که آنها را در دنیای نت وارد می‌کنید؛ نام‌تان، اطلاعات حساب بانکی، عکس مدارک شناسایی یا هر چیز دیگری که برای ارتکاب کلاهبرداری یا جرایم دیگر به آنها نیاز باشد.)
  • خالی کردن حساب افراد (برخی کلاهبرداران تلاش می‌کنند با ارسال شماره حساب از طریق موبایل یا حساب شبکه‌های اجتماعی افراد، به سوءاستفاده و کلاهبرداری مالی اقدام کنند، بنابراین طی تماس با فردی که به شما پیغام فرستاده می‌توانید از صحت پیام و هویت ارسال‌کننده‌ مطمئن شوید.)

جرایم آنلاین به صورت کلی در دو دسته زیر قرار می‌گیرند:

۱-جرایمی که به صورت مستقیم وابسته به رایانه و تلفن همراه هستند و معمولا در شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت رخ می‌دهند مانند: دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و فیشینگ(درگاه پرداخت اینترنتی جعلی).
٢-جرایمی که در فضای آنلاین اتفاق می‌افتند اما اثرات آن در دنیای واقعی نیز قابل مشاهده است. به عنوان مثال آزار جنسی، انتشار ویروس و استفاده غیر مجاز از اطلاعات سرقت شده و به طور کلی جرایمی است که روی زندگی روزمره افراد تاثیر منفی دارد.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص کلاهبرداری اینترنتی در مشهد اینجا کلیک کنید

چه جرائمی جزء کلاهبرداری اینترنتی محسوب می شود؟

کلاهبرداری زمانی محقق می‌شود که شخصی با استفاده از وسایل متقلبانه شخصی را فریب بدهد و مال او را ببرد.

برای تحقق این جرم .حتما باید میان وسایل متقلبانه بکار گرفته شده .و فریب خوردن مال باخته رابطه وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که  کلاهبرداری سنتی با کلاهبرداری اینترنتی تفاوت دارد. در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار با تغییراتی در سامانه اینترنتی و در فضای آنلاین، مالی را می‌برد و حتی ممکن است بدون اطلاع مال‌باخته کلاهبرداری انجام شود. 

هفت روش کلاهبرداری اینترنتی

  • ۱. کلاهبرداری اینترنتی در پوشش سایت‌های قمار و شرط‌بندی
  • ۲. کلاهبرداری اینترنتی با عنوان فروش حساب ‌کاربری بازی‌های آنلاین
  • ۳. کلاهبرداری اینترنتی از طریق رمز دوم پویا
  • ۴. کلاهبرداری اینترنتی در پوشش برنامه رژیم غذایی
  • ۵. کلاهبرداری اینترنتی از طریق شماره تماس افراد با شگردهای مختلف
  • ۶. کلاهبرداری اینترنتی با طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلترشکن‌ها
  • ۷. کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل برنده شدن

مصادیق جرم کلاهبرداری رایانه ای

قانون گذار در مواد ۱۳ قانون جرائم رایانه ای مصوب ۱۳۸۸ و ماده ۶۷ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲ به مبحث کلاهبرداری اینترنتی پرداخته است . در این ماده های قانونی مصادیق کلاهبرداری رایانه ای نام برده شده که مصادیق آن به شرح زیر هستند :

ماده ۱۳ قانون جرائم رایانه ای مصوب ۱۳۸۸ برابر با ماده ۷۴۱ قانون تعزیرات  : “هر کس به طور غیر مجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل محو . ایجاد یا متوقف کردن. داده ها یا مختل کردن. سامانه وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند .علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .”

ماده ۶۷ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲ : ” هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیام ها ، برنامه ها و سیستم های رایانه ای و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود ، محو ، توقف داده پیام ، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه ای و غیره دیگران را بفریبد.

و یا سبب گمراهی سیستم های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل ماخوذه محکوم می شود .”

نحوه شکایت و رسیدگی به کلاهبرداری اینترنتی

بعد از برخورد با کلاهبرداری اینترنتی، مال‌باخته باید به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کند.در دادسرا پرونده تشکیل و به جریان می‌افتد. و به پلیس فتا یا همان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، ارجاع داده می‌شود. با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir می‌توانید از طریق گزینه ارتباطات مردمی وارد صفحه‌ای شوید و در آن مشخصات و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید تا پلیس فتا برای پیگیری مساله با شما تماس حاصل کند یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهدموارد تمثیلی جرم کلاهبرداری اینترنتی

  • وارد کردن اطلاعات به سیستم برای کلاهبرداری
  • محو و از بین بردن. اطلاعات و داده‌ها در سیستم.
  • ایجاد اطلاعاتی که حقیقی نیستند و اطلاعات غیرواقعی یا غیرمجاز هستند
  • متوقف کردن جریان دسترسی به سیستم و اطلاعات و قطع دسترسی و ایجاد وقفه در سیستم
  • ایجاد اختلال در سامانه و کسب منفعت از این اختلال
  • مصادیق مشابه دیگری که در چارچوب کلاهبرداری قرار بگیرد

نکات پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

رمز عبور و رمز حساب‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

شماره کارت خود را با افراد نامطمئن و ناشناس به اشتراک نگذارید.

حتما برای تلفن همراه و لپ‌تاپ خود رمز عبور در نظر بگیرید.

به اشخاص در فضای مجازی اعتماد نکنید چرا که بسیاری از

افراد با هویت جعلی اقدام به فریب و کلاهبرداری می‌کنند.

فایل‌های شخصی و مهم تلفن همراه خود را رمزگذاری کنید.

اگر تصمیم دارید تلفن همراه خود را بفروشید حتما تمام اطلاعات موجود در آن را پیش از فروش پاک کنید.

مشاوره و وکیل امور کلاهبردار کیست؟

مشاور و وکیل امور کلاهبرداری اینترنتی وکیل یا مشاور حقوقی است که نسبت به قوانین جرایم رایانه‌ای و روند رسیدگی به پرونده‌های مربوطه و از جمله پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی تسلط کامل دارد. بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی معمولا در این حوزه تجربه و دانش کافی دارد. به همین دلیل انتخاب یک وکیل مناسب برای پرونده‌های کلاهبرداری اهمیت زیادی دارد.

وکیلی باید انتخاب شود که بر تمامی ماده‌ها و قوانین مسلط باشد و بتواند کلاهبرداری‌های مختلف را به اثبات برساند. تجربه وکیل متخصص کلاهبرداری در این زمینه اهمیت دارد. به طور مثال ممکن است. پرونده به یک فرد کم‌سابقه داده شود. و پرونده روند صحیح و مورد انتظار را طی نکند.

وظایف وکیل کلاهبرداری اینترنتی 

وکیل کلاهبرداری وظیفه دارد که پرونده‌های مرتبط با کلاهبرداری را پیگیری کند و لازم است که دانش و تخصص زیادی در این حوزه داشته باشد. گستره جرایم رایانه ای. بسیار وسیع شده. و به همین دلیل باید در زمینه انتخاب یک وکیل کلاهبرداری دقت زیادی کرد. تا کارها به خوبی پیش برود.یک وکیل باید در زمینه جرم و جرم‌شناسی هم تخصص داشته باشد و بتواند به خوبی از عهده اثبات ادعای موکل بربیاید.

البته این توانایی با قبول پرونده‌های مختلف و کار زیاد در این حوزه به دست می‌آید.از طرف دیگر برخی تصور می‌کنند .که با گرفتن. یک وکیل کلاهبرداری و سپردن کارها. تمامی اتفاقات طبق انتظار آن‌ها پیش می‌رود. اما چنین چیزی نیست. در واقع نتیجه پرونده در دست قاضی است و وکیل کلاهبرداری نمی‌تواند موفقیت در پیشبرد پرونده را تضمین کند.

بهترین وکیل متخصص کلاهبرداری در مشهد

در صورتی که به دنبال بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد هستید، از سامانه وکیل نوین  کمک بگیرید. وکلای این موسسه بسیار با تجربه و کاردان هستند و روند حقوقی پرونده‌های شما را به خوبی طی می‌کنند. کافی است کلیک کنید و سپس فرم درخواست وکیل را پر کنید تا بتوانید از خدمات ما بهره‌مند شوید.

 

 

تخصص های وکلای راه امید در مشهد :

چنانچه شما دنبال وکیل متخصص در حوزه خانواده اعم از :طلاق ، نفقه ، مهریه ، جهیزیه ، تمکین ، حضانت فرزند ، اثبات نسب و… و یا حوزه حقوقی اعم از چک ، دعاوی ملکی ، ارث  ، اداره کار ، مالیات ، مطالبه وجه ، قرارداد.  و یا دعاوی کیفری منجمله کلاهبرداری (اینترنتی،سنتی)  ، سرقت ، فروش مال غیر ، خیانت در امانت ، جعل ، قتل ، مواد مخدر ، جرایم سیاسی و تعزیرات  و…

در شهر مشهد و یا هرجای ایران هستید کافیست از طریق تب و لینک درخواست وکیل و مشاوره مشکل حقوقی خود رو ثبت کنید. و در لحظه ۲ وکیل متخصص در شهر مشهد و یا شهر مورد نظر شما معرفی و پیامک میشود. و شما میتونید با هر کدام ۵ دقیقه مشاوره تلفنی به حقوقی داشته باشید و پس از اطمینان ب دفاتر وکیل مراجعه حضوری داشته و عقد قرارداد بنمایید .

بیشتر بخوانیم…

امیدوارم . از. این. مقاله .لذت. برد.ه. باشید .و برای درخواست وکیل و مشاوره از طریق لینک زیر اقدام نمایید .

مراحل پیدا کردن وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

  1. ثبت درخواست وکیل یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری اینترنتی مشهد ( کلیک کنید )
  2. اطلاعات وکیل متخصص کلاهبرداری در مشهد را مشاهده و از طریق پیامک دریافت کنید.
  3. با ۲ وکیل متخصص کلاهبرداری اینترنتی در مشهد تلفنی صحبت داشته باشید .
  4. به دفتر وکیل مورد نظر در مشهد مراجعه کنید و در صورت صلاحدید عقد قرارداد وکالت نمایید .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود