حقوق میراندا چیست؟ | وکیل معاضدتی در مشهد

حقوق میراندا چیست؟

وکیل معاضدتی با توجه به اینکه همه افراد توان مالی برای گرفتن وکیل را ندارند بهترین راهکار برای رسیدن به دادرسی عادلانه است،در صورتی که فرد تمکن مالی نداشته باشد می تواند از کانون وکلا درخواست وکیل معاضدتی کند.

حقوق میراندا

“You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to an attorney. If you cannot afford an attorney, one will be provided for you. Do you understand the rights I have just read to you 

ترجمه:

شما حق دارید سکوت کنید.

هر چه بگویید در دادگاه علیه شما استفاده خواهد شد.

شما حق دارید که وکیل داشته باشید،

اگر توانایی اختیار وکیل ندارید یک وکیل به صورت رایگان از سوی دادگاه برای شما منصوب خواهد شد.

آیا حقوقی را که برای شما قرائت شد متوجه شدید؟

اما ماجرا چیست؟

در سال۱۹۶۳ ارنستو میراندا به جرم قتل و تجاوز دستگیر شد و دادستان فقط با تکیه بر اقرار او پس از دستگیری، میراندا را محکوم کرد. ولی سه سال بعد دیوان عالی این حکم را باطل اعلام کرد. به این دلیل که پیش از گرفتن اقرار به متهم توضیح داده نشده بود که:

الف: می توانی با استفاده از حق سکوت به پرسشهای پلیس پاسخ ندهی.

ب: می توانی درخواست وکیل کنی و در صورت عدم بضاعت مخارج آن را از دولت بگیری.

از آن پس پلیس آمریکا موظف شد که پس از دستگیری هر فردِ مظنون، هشدار میراندا را با صدای بلند برای او بیان کند. در غیر اینصورت اقرار متهم در دادگاه معتبر شناخته نخواهد شد و حتی میتواند منجر به آزادی متهم شود

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص اینجا کلیک کنید

هشدار میراندا

هشدار میراندا حقی قانونی است که مطابق آن شخص بازداشت شده میتواند تا زمان حضور وکیلش به هیچ پرسشی از جانب پلیس پاسخ ندهد. همچنین وی حق دارد در تمام مراحل دادرسی وکیلی برای خود داشته باشد.

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود