هر آنچه از جرم ازاله بکارت نمی دانید!!

 

هر آنچه از جرم ازاله بکارت نمی دانید!!

در دنیای امروز گاها شاهد دستخوش هوی و هوس پسران یا مردان خواهیم بودیم که برای لحظه ای خوشی، بکارت دوشیزگان را از بین می برند. 

دوشیزه به معنای دختری است که ازدواج نکرده است یعنی دختری که  هیچ تجربه جنسی نداشته و کماکان باکره است.مواردی وجود دارد که در مورد ازاله بکارت باید بدانیدچنانچه  مرد یا پسری برای هوی و هوس خود بدون رضایت دختر به صورت نامشروع با او رابطه جنسی برقرار کند به طوری که منجر به ازاله بکارت وی شود، مجرم خواهد بود و در صورت شکایت دختر، جرمش قابل پیگیری و مجازات خواهد بود.

در قانون مجازات اسلامی دو ماده درباره رابطه نامشروع موجب ازاله بکارت وجود دارد:

در صورت نیاز به وکیل متخصص در مورد پرونده های ازاله بکارت در سراسر کشور در جایی که میخواهید برای احقاق حقوق از دست رفته خود کنید و به حقتان برسید و  با متجاوز به عنف برخورد قانونی صورت بگیرد  چگونگی ثبت شکایت ،نگارش لایحه نویسی و دفاع کردن در برابر اتهامات بی اساس تجاوز به عنف این  موضوع کیفری تخصصی  و کلیه مراحل دادرسی مربوط به آن فرم مربوط به درخواست وکیل متخصص خانواده را پر نمائید تا موسسه حقوقی  راه امید بهترین وکیل این موضوع را به شما معرفی کند. 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص ازاله بکارت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ماده ۶۵۸ :

هرگاه ازاله بکارت غیرهمسر با مقاربت یا به هر وسیله دیگری و بدون رضایت صورت گرفته باشد موجب ضمان مهرالمثل است.

تبصره ۱- هرگاه ازاله بکارت با مقاربت و با رضایت انجام گرفته باشد چیزی ثابت نیست.

تبصره ۲- رضایت دختر نابالغ یا مجنون یا مکرَهی که رضایت واقعی به زنا نداشته در حکم عدم رضایت است.»

ماده ۶۵۹ :

هرگاه به همراه ازاله بکارت جنایت دیگری نیز به وجود آید مانند آنکه مثانه آسیب دیده و شخص نتواند ادرار خود را ضبط کند، جنایت مزبور حسب مورد دیه یا ارش جداگانه دارد. بنابراین، چنانچه بکارت دختر بدون رضایتش از بین برود، باید مهرالمثل را بپردازد.

مهرالمثل-همان طور که از اسمش پیداست – با تعیین قاضی و در نظر گرفتن مسائلی مثل سطح خانوادگی، تحصیلات، شان اجتماعی، سن و … دختر خواهد بود. یعنی قاضی دختر را از لحاظ خانوادگی، ویژگی های ظاهری و شان اجتماعی و شغل و تححصیلات و سن با هم نوعان خودش مقایسه کرده و می گید چنین دختری با این ویژگی ها مهریه اش (مهرالمثل) فلان مقدار خواهد بود؛ پس، مردی که تجاوز کرده باید این مقدار را به عنوان مهرالمثل به دختر آسیب دیده بپردازد.

نکته مهم : در رابطه های دوستی که دختر با میل و اختیار با پسر هم خواب میشود عموما مشمول عدم رضایت نمیشود و رویه دادگاهی آن را با رضایت دختر میدانند برای این موضوع ما به شما توصیه میکنیم که قبل از هرگونه شکایت حتما با وکیل متخصص این حیطه در شهر خود مشورت نمایید.

عناصر جرم ازاله پرده بکارت:

برای اینکه وقتی ازاله پرده بکارت رخ می دهد، جرم محسوب شود و پیگیری قضایی اتفاق بیفتد باید عناصر زیر موجود باشد.

این عاصر از مواد قانونی به دست آمده است:

ازاله پرده بکارت غیرهمسر: دختری که با وی رابطه جنسی برقرار می شود، نباید همسر فرد باشد. همین که خطبه عقد جاری شود و ازدواج قانونی شود و ازال بکارت رخ بدهد حتی اگر جشن عروسی برقرار نشده باشد و هنوز در دوران عقد باشند، مرد مجرم نخواهد بود. بنابراین، اگر دختر حتی نامزد فرد باشد ولی هنوز ازدواج رسمی نکرده باشند و بکارت خود را از دست بدهد، می تواند علیه نامزدش شکایت کند. روابط دیگری خارج از ازدواج مانند دوستی و … اگر منجر به ازاله بکارت شود، دختر می تواند شکایت کند. ازاله بکارت با مقاربت یا به هر وسیله ی دیگر: گاهی مرد به طور مستقیم با دختر رابطه برقرار نمی کند بلکه با وسایل دیگر از جمله انگشتان یا ابزار و آلات دیگر اقدام به از بین بردن بکارت دختر می کند. قانون گذار از این حیث تفاوتی قائل نشده و در هر صورت مرد را مسئول می داند.

بدون رضایت دختر:بدون رضایت دختر

اجبار دختر شرط جرم انگاری این عمل است، همان طور که در تبصره ۱ ماده ۶۵۸ امده است که چنانچه دختر رضایت داشته باشد، دیگر نمی تواند شکایت کند. چون اصولا جرم علیه شخصی زمانی اتفاق می افتد که آن شخص رضایت نداشته و مجبور شده باشد، و الا اگر رضایت باشد انار جرمی رخ نداده است. اثبات اینکه دختر رضایت داشته است بنابر نظر قاضی و بسته به پرونده فرق خواهد کرد. برای مثال در چند سال گذشته، در انگلستان پرونده ای علیه یکی از فوتبالیست های مشهور مطرح شده بود که به دختری تجاوز کرده اما قاضی با در نظر گرفتن شرایط دختر مانند نوع لباسی که پوشیده بود و حالت مستی که داشت، فوتبالیست را تبرئه کرده بود چرا که به نظرش نوع لباس آن دختر و حالت مستی و رقص او در ان حالت موجب تحریک مرد شده بود که اگر این عوامل نمی بود، قطعا تجاوزی هم وجود نداشت و این موقعیت به منزله این است که دختر رضایت داشته است.

ماده ۶۵۸

البته اصولا دادگاه ها پس از اظهارنظر پزشکی قانونی، حکم به محکومیت مرد متجاوز می دهند چرا که با توجه به عرف جامعه ی ایران – که در آن روابط جنسی آزاد نیست و فرض می شود که هیچ دختری از ترس آبرو و خانواده خود رضایت به ازاله بکارت خود خارج از چهارچوب ازدواج ندارد- عدم رضایت دختر اصل است. قانونگذار برای حمایت بیشتر از دختران جامعه، در تبصره ۲ ماده ۶۵۸ ذکر کرده که:

۱-اگر دختر نبالغ باشد

۲- سن کمتر از ۹ سال- یا مجنون باشد- یعنی دارای اختلال عقلی باشد- و یا مکره باشد- یعنی مجبور شده باشد به این معناست که رضایت نداشته است چرا که دختر زیر ۹ سال و دختر مجنون درک درستی از اتفاق پیش آمده نخواهند داشت،

وقتی نمی دانند زنا چیست، چطور می توانند نسبت به آن رضایت داشته باشند؟؟

همچنین، دختری که مجبور شده و راه دیگری نداشته و نمی توانسته تصمیم دیگری بگیرد، مسلما رضایت هم نداشته است.

۳- ازاله بکارت به همراه جنایت دیگر:

قانون گذار برای حمایت بیشتر از دختران، حساب ازاله بکارت را از سایر جنایات دیگر جدا کرده است. یعنی اگر علاوه بر ازاله بکارت، جنایت دیگری رخ بدهد مثلا دختر کنترل ادرار خود را از دست بدهد، مرد علاوه بر مهرالمثل که مجازات ازاله بکارت است، باید دیه یا ارش جنایت دیگر را نیز بپردازد.

فرایند و مراحل رسیدگی:

از انجایی که شکایت از ازاله بکارت یک امر کیفری است یعنی جرم است و مجازات دارد، دختر باید به عنوان شاکی شکایت خود را در دادسرا مطرح کند.

با طرح شکایت، برای مرد احضاریه اعلام می شود و مرد در مراحل اولیه جلب نخواهد شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی پرونده به دادگاه ارسال می شود.

سپس، از طرفین دعوت می شود برای بیان دلایل و دفاعیات خود حاضر شوند. اظهارت طرفین می تواند با اماراتی همراه باشد برای مثال پیامکها و یا چت های دختر و پسر در فضای مجازی که در این باره صحبت شده است یا اگر شاهدی وجود داشته باشد.

سپس قاضی با درنظر گرفتن اظهارنظر پزشکی قانونی حکم صادر می کند. این حکم می تواند محکومیت مرد به پرداخت مهرالمثل یا مهرالمثل و دیه جنایت مازاد باشد و یا اینکه ازاله بکارت ثابت و مرد محکوم نشود.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص ازاله بکارت اینجا کلیک کنید

پزشکی قانونی:

زمانی که دختر برای چک کردن ازاله بکارت به پزشکی قانونی مراجعه می کند، پزشکی قانونی بعد از بررسی در گواهی خود که باید به دادگاه تقدیم کند، مواردی را قید می کند.

در هنگام تجاوز آسیب های مختلفی رخ می دهد: اولین آسیب،  آسیب های ناشی از ازاله بکارت است که جراحات سطحی پوست است و معمولاً بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ روز التیام خواهند یافت.

پس اگر فرد طی این مدت معاینه شود تعیین تاریخ ازاله بکارات مقدور خواهد بود. تعیین تاریخ ازاله بکارت از دو هفته تا یک ماه پس از وقوع ازاله بکارت با توجه به سیر التیام امکان دارد؛

ولی پس از تشکیل نسج التیامی  تعیین تاریخ مقدور نیست زیرا در التیام کامل پرده ازاله شده ممکن است بیش از یک ماه تا چند سال از پارگی پرده گذشته باشد.

بنابراین، بهتر است حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از وقوع تجاوز، دختر به پزشکی قانونی مراجعه کند.

آسیب بعدی، آسیب در دختران خردسال است که معمولان دخول جنسی با پارگی دهانه مهبل آسیب‌های شدید مجرای تناسلی به دلیل پارگی پرینه همراه است و حتی ممکن است موجب مرگ شود. همچنین، گاهی به دلیل عمیق بودن محل استقرار پرده بکارت یا دخول ناکامل ممکن است پرده بکارت آسیب نبیند.

در این مورد دختر صادقانه  می گوید که مورد تجاوز و دخول قرار گرفته ولی معاینه پزشکی علائم دخول و ازاله بکارت را نشان نمی دهد.

در این حالت از روی تجسس ترشحات دهانه مهبل باید به جستجوی ترکیبات مایع منی فرد متجاوز یا آثار دیگر ناشی از تجاوز پرداخت که باز هم از طریق پزشکی قانونی قابل اثبات خواهدبود.

و آسیب دیگر، حاملگی است که یکی از عوارض دیررس تجاوز جنسی در دوشیزگان و بانوان است. گواهی پزشکی قانونی و آزمایشات DNA جنین می تواند در این خصوص به عنوان اماره برای قاضی در تصمیم گیری موثر باشد.

مجازات ازاله پرده بکارت :

مجازات فرد در حالات مختلف فرق می کند: ۱- اگر دختر رضایت داشته باشد، چون جرمی رخ نداده، مرد نیز محکوم نخواهد شد یعنی حتی اگر ازاله بکارت نیز رخ داده باشد، به پرداخت مهرالمثل محکوم نخواهدشد و مجازاتی نخواهد داشت و درصورتی که رابطه نامشروع اثبات شود، هم برای مرد و هم برای دختر مجازات خواهد داشت.

اگر رضایت دختر وجود نداشته یا دختر نابالغ، مجنون و مکره باشد، ارش ازاله بکارت یا مهرالمثل را باید مرد بپردازد. همچنین، اگر جنایت دیگری رخ داده باشد مثلا در اثر رابطه دختر دیگر نتواند ادرار خود را کنترل کند یا آسیب هایی از این قبیل، علاوه بر ارش ازاله بکارت باید دیه یا ارش آن را ینز جداگانه بپردازد. همچنین، اگر مرد صرفا وعده ازدواج بدهد و رابطه برقرار کند که منجر به ازاله بکارت شود، مسئولیت دیگری جز ارش ازاله بکارت ندارد

نکته :

اگر مرد وعده ازدواج بدهد و این وعده همراه با حیله و نیرنگ، تهدید یا سوءاستفاده باشد و دختر با این روش مجبور به هم خوابی شود، علاوه بر مهرالمثل ازاله بکارت، سایر خسارت های مادی و معنوی را نیز می تواند

از مرد بگیرد. از جمله زیان های معنوی می توان به آبروریزی که رخ داده و یا تاثیرات روانی که در روح و روان دختر برجای گذاشته یا همچنین لطمه ای که به موقعیت اجتماعی، شغلی یا تحصیلی دختر وارد شده، اشاره کرد. درصورت ثبوت زیان های معنوی، می توان با جریمه مالی مرد را بدان محکوم کرد.

این امر را می توان از ماده ۹ قانون مسئولیت مدنی به دست آورد :

چون این ماده ذکر کرده که: «دخترى که در اثر اعمال حیله یا تهدید و یا سوء استفاده از زیر دست بودن حاضر براى همخوابگى نامشروع شده مى تواند از مرتکب علاوه از زیان مادى مطالبهء زیان معنوى هم بنماید.»

۱- ازاله پرده بکارت چیست؟

۲- برای شکایت و پیگیری ازاله پرده بکارت باید به کجا مراجعه کنم؟

۳- فرآیند رسیدگی به جرم ازاله بکارت چیست؟

۴- آیا تاریخ ازاله پرده بکارت قابل تعیین است؟

۵- مجازات ازاله پرده بکارت چیست؟

۶- ازاله پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد؟

در صورت نیاز به وکیل متخصص در مورد پرونده های ازاله بکارت در سراسر کشور در جایی که میخواهید برای احقاق حقوق از دست رفته خود کنید و به حقتان برسید و  با متجاوز به عنف برخورد قانونی صورت بگیرد  چگونگی ثبت شکایت ،نگارش لایحه نویسی و دفاع کردن در برابر اتهامات بی اساس تجاوز به عنف این  موضوع کیفری تخصصی  و کلیه مراحل دادرسی مربوط به آن فرم مربوط به درخواست وکیل متخصص خانواده را پر نمائید تا موسسه حقوقی راه امید بهترین وکیل این موضوع را به شما معرفی کند. 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص ازاله بکارت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود