وکیل فروش مال به غیر در مشهد و مشاوره تلفنی

موفقیت در هر کاری نیازمند مراجعه به یک فرد متخصص و متبحر در زمینه آن کار است. برای حل مشکلات حقوقی شما به یک وکیل زبده و با تجربه نیاز خواهید داشت؛ زیرا مسائل حقوقی معمولا از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند و حل و فصل آن‌ها کار مردم عادی جامعه نیست. از میان وکلا برخی از آن‌ها متبحرتر بوده و باید کار خود را به چنین افرادی واگذار کنید. شاید پیدا کردن یک وکیل خوب و با تجربه برای انجام اموری مانند فروش مال به غیر قدری برای شما دشوار باشد. اگر ساکن شهر مشهد باشید، حقیقت این است که ممکن است در شهری به وسعت مشهد تعداد زیادی وکیل مشغول به کار باشند و شما برای تشخیص یک وکیل مناسب دچار سردرگمی شوید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که اولا به اهمیت پیدا کردن وکیل خوب اشاره کنیم و سپس قصد داریم راه‌های یافتن وکیل فروش مال به غیر در مشهد را به شما معرفی کنیم پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل فروش مال غیر در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

اهمیت وکالت چیست؟

در زندگی همه ما لحظات و موقعیت‌هایی پیش می‌آید که در آن‌ها نیاز به یک مشاور و راهنما داریم که مشکل خود را با او در میان گذاشته و از او درخواست کمک و راهنمایی کنیم. این مشکلات ممکن است شامل برخی از مسائل حقوقی و قانونی باشد. که در این صورت طبیعتا شما باید به یک وکیل با تجربه مراجعه کرده و از او کمک بگیرید. برای مثال شاید شما برای مسائلی مانند دعاوی حقوقی، مسائل خانوادگی، طلاق و دعاوی کیفری به مشورت و کمک یک وکیل نیاز داشته باشید. اما یکی از مواردی که شما به وکیل نیاز پیدا خواهید کرد موضوع فروش مال به غیر است. هنگام رویارویی با تمامی این مسائل حقوقی اگر شما یک وکیل با تجربه و ماهر در کنار خود نداشته باشید به مشکلاتی بر خواهید خورد. زیرا شما با تمام ماده‌ها و قوانین آشنایی ندارید و علم اکثر ما در مورد مسائل حقوقی و قانونی بسیار اندک است.

همه وکلا قادر نیستند به نحو احسنت مشکل شما را مدیریت کرده و شما را حمایت کنند؛ در نتیجه شما باید با معیارهای انتخاب یک وکیل خوب و کار کشته آشنا شوید.

فروش مال به غیر

طبق ماده ۱ قانون مجازات اسلامی انتقال مال غیر یعنی کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحا عین یا منفعت آن بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند که در این صورت کلاهبردار محسوب و مطابق ماده ۲۳۸ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. در واقع در مبحث فروش مال غیر، انتقال مال یعنی این که عین یا منفعت آن به دیگری واگذار شود و منظور از «عین» خود آن چیز است. این به آن معنی است که هر نوع فروش یا واگذار کردن مالی بدون اجازه گرفتن مالک آن مال یا آگاه ساختن او از عمل خود، جرم محسوب شده و چنین فردی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. مال فروخته شده میتواند منقول و یا غیرمنقول باشد و فرقی ندارد که واگذار کردن آن با چه هدفی بوده و یا این مال به چه کسی واگذار می‌شود.

وکیل فروش مال به غیر در مشهدارکان جرم فروش مال غیر

فروش مال به غیر ارکانی دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • علم و آگاهی: یعنی فردی که مال غیر را می‌فروشد یا آن را به کسی واگذار می‌کند، هنگام انجام دادن عمل خود از این موضوع آگاه باشد که این مال به شخص دیگری تعلق دارد.
  • قصد و سوء نیت: اگر شخصی اموال شخص دیگری را بفروشد و سود و منفعت حاصل را تماما به صاحب مال تحویل دهد، مرتکب هیچ گونه جرمی نشده است. تنها زمانی این کار جرم محسوب می‌شود که آن شخص منفعت حاصل از فروش مال غیر را به خود اختصاص دهد.
  • قابلیت انتقال مال: برخی از اموال به صورت ذاتی قابلیت انتقال نداشته و از نظر قانونی و شرعی مورد حمایت قانون گذار نیستند. پس مال فروخته شده باید از نظر قانونی قابلیت انتقال داشته باشد.

وکیل فروش مال به غیر در مشهد

اما وظیفه و کار وکیل فروش مال به غیر چیست؟ اگر به دنبال یافتن وکیل فروش مال به غیر در مشهد هستید، ابتدا باید بدانید که چنین وکیلی موظف است که مدارک ابرازی از سوی موکل خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهد. هدف از این کار این است که او آگاه شود و اطمینان یابد که فعل واقع شده انتقال مال به غیر است. که در غیر این صورت او باید از طریق معامله فضولی در پی احقاق حقوق موکل خود باشد. در وهله بعدی وکیل فروش مال به غیر باید بررسی کند که مال مورد نظر از طریق حقوقی منتقل شده باشد. در نهایت و با در نظر گرفتن موارد گفته شده، وکیل فروش مال به غیر به طرح دعوای صحیح و کامل در جهت احقاق حقوق موکل خود می‌پردازد.

راه ‌های پیدا کردن وکیل فروش مال به غیر در مشهد

برای پیدا کردن یک وکیل فروش مال به غیر در مشهد، شما می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید. برای مثال شما می‌توانید از بستگان و آشنایان خود بخواهید که یک وکیل خوب و با تجربه به شما معرفی کنند. همچنین یک راه ساده برای یافتن وکیل خوب این است که از موتورهای جست‌وجو مانند گوگل استفاده کنید. راه دیگر برای پیدا کردن یک وکیل خوب و با تجربه این است که به کانون‌های وکلا در شهر خود مراجعه کرده و در مورد وکیلان با تجربه و کاردان و نیز حیطه فعالیت آن‌ها پرس و جو کنید. وب سایت‌های گوناگونی نیز وجود دارند که لیستی از وکلای یک شهر، سوابق آن‌ها و حیطه کاری آنها را ارائه می‌دهند. پس مراجعه به چنین سایت‌هایی می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

انتخاب وکیل فروش مال به غیر در مشهد

اکنون که با اهمیت وکالت وانتخاب وکیل خوب آشنا شدیم، لازم است به بررسی معیارهای انتخاب وکیل فروش مال به غیر را بررسی کنیم. یکی از راه‌های یافتن وکیل که معمولا در وهله اول به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، جست‌وجوی وکیل مناسب در گوگل است. اما در صورتی که شما در شهر بزرگی مانند مشهد زندگی کنید و به دنبال پیدا کردن یک وکیل در شهر مشهد و از طریق جست‌وجو در گوگل باشید، طبیعتا با لیست بلند بالایی از وکلا روبه‌رو خواهید شد و برای انتخاب وکیل مناسب و مورد نظرتان دچار سردرگمی و گیجی می‌شوید. پس راه حل این است که ابتدا ملاک‌ها و معیارهای یک وکیل فروش مال به غیر در مشهد را بدانید تا بتوانید به انتخاب مناسبی در این زمینه دست بزنید. یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن وکیل مجرب و متبحر استفاده از سایت «راه امید» است. وب سایت «راه امید» اطلاعات دقیقی در اختیار دارد که می‌تواند شما را در یافتن یک وکیل خوب یاری کند.

به این نکته توجه کنید که هنگام مراجعه به دفتر وکلا، شما می‌توانید یک جلسه معارفه رایگان با آن‌ها داشته باشید. پس در نظر داشته باشید که با در ذهن داشتن معیارهای وکیل خوب و با مراجعه به دفتر چند وکیل و پرسیدن چند سوال اساسی در زمینه پرونده خود، می‌توانید به یک مقایسه خوب در این زمینه برسید و در نهایت خواهید توانست که وکیل مناسب خود را پیدا کنید.

معیارهای یک وکیل خوب چیست؟

گفتیم که با دانستن ملاک‌ها و معیارهای وکیل خوب، می‌توانید بعد از مشاوره اولیه با چند وکیل عملکرد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و به یک انتخاب مناسب و آگاهانه دست بزنید. اما اکنون سوال مهم و اساسی که پیش می‌آید این است که معیارهای انتخاب یک وکیل خوب چیست؟

  • حوزه فعالیت: قبل از این که پرونده خود را به یک وکیل بسپارید باید ابتدا در مورد حوزه فعالیت‌های او جست‌وجو کنید. طبیعی است که حوزه فعالیت‌های وکیل مورد نظر باید با پرونده شما هم خوانی داشته باشد.
  • تعرفه‌ مناسب: برخی از پرونده‌ها پیچیدگی بیشتری نسبت به سایرین دارند و در نتیجه حق الوکاله آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود. باید تعرفه حق الوکاله مناسب با پرونده شما باشد.
  • کسانی‌که روی پرونده شما کار خواهند کرد: حتما از وکیل خود بخواهید که برای شما توضیح دهد که چه کسانی قصد دارند روی پرونده شما کار کنند زیرا گاهی وکلا پرونده را به کارآموزان خود می‌سپارند.
  • ارتباط و تماس آسان با وکیل: وکیل شما باید راه‌های ارتباطی خود را با شما مشخص کند. او باید در دسترس شما باشد و تماس با وکیل‌تان نباید دشوار باشد تا در موارد ضروری بتوانید از مشاوره و راهنمایی او بهره بگیرید.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل فروش مال غیر در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود