آیا سرپرستی فرزند بعد از فوت پدر با جد پدری است؟ | موارد کلیدی حضانت فرزند بعد از فوت پدر

آیا سرپرستی فرزند بعد از فوت پدر با جد پدری است؟

 

پرونده‌های خانواده و حضانت فرزند نیاز به وکیل متخصص خانواده و حضانت فرزند دارد. در این راستا راه امید بر آن شد که وکیل متخصص خانواده و حضانت فرزند را شناسایی کرده و به شما عزیزی که درگیر پرونده خانواده و حضانت فرزند هستید معرفی نماید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حضانت 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

پرسش ۱-

با سلام پدری فوت نموده ودو فرزند صغیر دارد مادر در اداره سرپرستی تشکیل پرونده داده است اما معاون دادستان میگوید حتما ولی قهری باید حضور پیدا کند وایشان اجازه دهند تا حضانت به مادر سپرده شود با توجه به اختلافات حاصله ولی قهری حاضر نمیشود البته ولی قهری ۹۰ ساله میباشد وصلاحیت نگهداری فرزندان را ندارد.ایا اداره سرپرستی نباید ابلاغی به ولی قهری بفرستد تا تکلیف فرزندان روشن شود؟ از لحاظ قانونی چه اقدام دیگری میتوان نمود؟

شما میتوانید دادخواست حضانت بدهید و در آن اینگونه دفاع کنید که فاصله سنی پدربزرگ و فرزندان زیاد می باشد و ایشان صلاحیت سرپرستی آنها را ندارند و …. مطالبه وجه از سوی قیم.

 

پرسش ۲-

چنانچه زوجه خود قیم صغار باشد، برای دریافت مهریه به طرفیت چه کسی باید دعوای حقوقی مطرح نماید؟

درخواست مطالبه مهریه توسط زوجه متوفا به طرفیت تمامی ورثه – در صورت قبول ترکه- مطرح می‌شود. بنابراین زوجه‌ای که خود قیم صغار می‌باشد، ‌باید ابتدا از قیمومیت استعفا دهد و سپس اقدام به تقدیم دادخواست علیه ورثه متوفا نماید. در این مورد تعیین قیم برای صغار ضروری است و قیمی که تعیین می‌شود نیز به اعتبار فرد تحت قیمومت طرف دعوا قرار خواهد گرفت.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص حضانت اینجا کلیک کنید

پرسش ۳-

اداره اموال شخصی که در کما به سر می‌برد و دچار مرگ مغزی شده است، با چه کسی می‌باشد؟ آیا مستند قانونی در این خصوص وجود دارد؟

قانون مدنی و نیز قانون امور حسبی در این خصوص ساکت هستند؛ اما با تنقیح مناط از مواد قانون مدنی در بحث حجر و قیمومت (کتاب دهم) و نیز مقررات قانون امور حسبی و لزوم نصب قیم، در این گونه موارد می‌توان گفت احکام مزبور در مورد چنین فردی هم جاری است.

 

پرسش ۴-

همسرم فوت کرده و یک دختر یک ساله دارم و پدرشوهرم هم صلاحیت قیومیت را ندارد. آیا جهت درخواست قیومیت و انحصار وراثت می‌توان یک دادخواست ارائه داد یا خیر؟ و آیا ابتدا باید انحصار وراثت صورت گیرد و سپس دادخواست قیومیت داد؟

هر کدام از دادخواستها باید جداگانه نوشته شود و تقدم و تاخری ندارند. می‌توان ابتدا حصر وراثت گرفت و سپس قیم نصب شود و هم می‌توان اول قیم نصب و سپس حصر وراثت گرفت. لکن در این مورد چون فرزند شما ولی قهری دارد ابتدا باید به استناد ماده ۱۱۸۴ قانون مدنی تقاضای عزل ولی قهری و سپس تقاضای نصب قیم نمایید.

 

پرسش ۵-

چنانچه زوجه خود قیم صغار باشد، برای دریافت مهریه به طرفیت چه کسی باید دعوای حقوقی مطرح نماید؟

درخواست مطالبه مهریه توسط زوجه متوفا به طرفیت تمامی ورثه – در صورت قبول ترکه- مطرح می‌شود. بنابراین زوجه‌ای که خود قیم صغار می‌باشد، ‌باید ابتدا از قیمومیت استعفا دهد و سپس اقدام به تقدیم دادخواست علیه ورثه متوفا نماید. در این مورد تعیین قیم برای صغار ضروری است و قیمی که تعیین می‌شود نیز به اعتبار فرد تحت قیمومت طرف دعوا قرار خواهد گرفت

 

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه  امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حضانت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود