بهترین وکیل اسیدپاشی در مشهد

وکیل اسیدپاشی در مشهد

 

سامانه راه امید این پتانسیل را در خود دیده که تمامی دعاوی حقوقی و کیفری و خانواده را در شهرهای مختلف ایران عزیز به عهده بگیرد.

بهترین وکیل اسیدپاشی در مشهد در سامانه راه امید می‌تواند جهت وکالت در حیطه اسیدپاشی برای احقاق حقوق اشخاص آسیب‌دیده  با آگاهی از قوانین و مقررات در این زمینه اقدام نماید.

آدرس : مشهد -قاسم اباد -بلوار شاهد-شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل اسید پاشی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

در دهه‌های اخیر اسید پاشی در ایران زیاد شده است و چون این موضوع به امنیت و آسایش عمومی آسیب می‌رساند مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .اسید پاشی باعث ایجاد ناامنی، رعب و حشت بین افراد جامعه می‌شود. اسید پاشی آثار و نتایج وحشتناکی را درپی دارد که یکی مرگ و دیگری از بین رفتن زیبایی فرد قربانی است؛ که هر دو بسیار غم‌انگیز می‌باشد. اسید پاشی به عنوان یک جرم ممکن است بدتر از قتل باشد، زیرا در قتل فرد می‌میرد ولی در اسید پاشی قربانی ممکن است زنده بماند ولی یا چهره‌اش خیلی زشت و زننده شده و یا قسمت‌هایی از بدنش را از دست بدهد و این باعث ناراحتی و عذاب قربانی تا آخر عمرش خواهد بود .

 

جرم اسید پاشی

معمولا در این جرم اسید را روی صورت فرد قربانی می‌پاشند تا فرد زیباییش را از دست بدهد و نتواند در اجتماع ظاهر شود.

در اسید پاشی تنها با همراه داشتن ظرف اسید و ترساندن نمی‌توان شخص را مجرم دانست و فقط در صورتی که اسید روی فرد قربانی پاشیده شود، جرم هست.

مجازاتی که برای این جرم در نظر گرفته شده است مطابق شد با آسیبی است که به قربانی وارد شده است.

 

دلایلی که باعث اسید پاشی می‌شود

  • انتقام
  • سرقت
  • مسائل ناموسی
  • نفرت و کینه‌توزی
  • اختلافات خانوادگی
  • فرآیند شکایت و رسیدگی به شکایت اشیدپاشی

 

رسیدگی در دادسرا:

شکایت اسیدپاشی پس از ثبت شکواییه توسط زیان‌دیده یا اولیای دم او، توسط معاونت ارجاع به یکی از شعب بازپرسی دادسرا ارسال می‌شود. دفتردار پس از وصول شکواییه آن را ثبت و پرونده را نزد بازپرس پرونده ارسال می‌کند. بازپرس پرونده نیز پس از بررسی محتویات شکایت طرح شده، دستور احضار دو طرف دعوای کیفری را به دفتردار خود می‌دهد. در ادامه احضاریه توسط مدیر دفتر شعبه بازپرسی تنظیم و برای دو طرف ارسال می‌شود. هر دو طرف دعوای کیفری اسیدپاشی، روز رسیدگی در شعبه بازپرسی حضور می‌یابند و زیان‌دیده یا اولیای دم پرونده شکایت مندرج در شکواییه خود را دوباره مطرح می‌کند. در مقابل، متهم(اسیدپاش) نیز دفاعیات خود را مطرح می‌کند.

رسیدگی-در-دادسرا

رسیدگی در دادگاه:

ممکن است از قرار صادره به دادگاه کیفری شکایت شود. با ارسال پرونده به مجتمع قضایی، پرونده از سوی معاونت ارجاع به یکی از شعب دادگاه‌های کیفری ارسال می‌شود. قاضی دادگاه کیفری نیز پرونده را مطالعه می‌کند و دستور تعیین وقت جلسه رسیدگی می‌دهد. زمان رسیدگی به طرفین ابلاغ می‌شود. در روز جلسه رسیدگی، متهم و زیان‌دیده یا اولیای دم او در جلسه رسیدگی دادگاه حاضر می‌شوند. شاکی، دلایل خود را ارئه می‌کند و در مقابل متهم نیز دفاعیات خود را اظهار می‌دارد. قاضی ضمن شنیدن به اظهارات دو طرف و بررسی مدارک و دفاعیات دو طرف تصمیم لازم را می‌گیرد. اینکه مدارکی که ارائه می‌کند تا چه اندازه معتبر باشد، به رای و نظر قاضی بستگی دارد در نهایت، ممکن است قاضی قرار صادره در دادسرا را استوار بداند یا اینکه آن را رد نماید.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص اسید پاشی در مشهد اینجا کلیک کنید

مجازات اسیدپاشی

در قانون مجازات اسلامی جرمی با عنوان اسید پاشی نداریم ولی لایحه‌ای وجود دارد که در این لایحه چنین آمده است: «هر کس با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر باعث قتل فردی شود به مجازات اعدام و چنانچه باعث مرضی دائمی و یا فقدان یکی از حواس شخص شود به حبس جنایی درجه یک و  اگر موجب صدمه‌های دیگر شود به حبس از دو تاده سال محکوم خواهد شد .»

درخصوص عمدی بودن این جرم، بند «الف» ماده ٢٩٠ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ تصریح کرده است: «هرگاه مرتکب با انجام کاری قصد ایراد جنایت بر فرد یا افرادی معین یا افرادی غیرمعین از یک جمع را داشته باشد و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن واقع شود، خواه کارارتکابی نوعا موجب وقوع آن جنایت یا نظیر آن بشود، خواه نشود، جرم عمدی خواهد بود.»

لذا این جرم، جنایتی عمدی است. در اسید پاشی مانند جرائم دیگر نیازی به قصد و نیت اسیدپاش نیست و فقط صرف اینکه اسید پاشیده شده باشد، بدون توجه به نتیجه آن قابل مجازات خواهد بود.

در ماده ۶۱۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی این گونه آمده است : «هرکس عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن یا ازکارافتادن عضوی از اعضا یا منجر به مرض دائمی یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی‌ علیه شود، در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد، چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود به دو تا پنج‌سال حبس محکوم خواهد شد و درر صورت درخواست مجنی علیه به پرداخت دیه نیز محکوم می‌شود.»

 

راه امید؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه امید با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد، این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل اسید پاشی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود