۱۰ تا از بهترین وکیل ملکی مشهد {آپدیت ۱۴۰۲} ⚖️ آدرس+شماره تماس

بهترین وکیل ملکی مشهد

 

 

به چه کسی وکیل ملکی می‌گویند؟

وقتی دعاوی حقوقی مربوط به اموال غیر منقول و انواع ملک باشه پای وکیل ملک به میان میاد. برای اینکه بتونی وکیل ملکی بگیری ابتدا باید با یک وکیل پایه یک دادگستری قرارداد ببندی.وکیل می‌ تونه به نمایندگی از شما اقدام به انجام امور قانونی،تنظیم لایحه،رفتن به دادگاه و … بکنه. وکلای پایه یک دادگستری و وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه طبق قانون می‌ تونن به عنوان وکیل ملکی در مشهد پرونده‌های حقوقی ملکی را قبول کنن. 

برخی از وکلا به صورت تخصصی در زمینه دعاوی ملکی فعالیت می‌ کنن و دارای تجربه بسیار زیادی در این زمینه هستن. استفاده از وکلای ملکی برای پرونده‌های مربوط به املاک به نفع موکل خواهد شد.زیرا این وکلا با زیر و بم کار آشنا شدن و راحت‌تر می‌ تونن در این زمینه به موکل خود کمک کنن.تمام وکلای ملکی دارای پروانه کار هستن و به طور قانونی می‌ تونن در این زمینه فعالیت کنن.البته لازم به ذکره که وکلای ملکی می‌ تونن پرونده‌های مربوط به سایر مسائل حقوقی و خانوادگی را هم قبول کنن.

 

هزینه وکیل ملکی در مشهد 

عرف حق الوکاله در مسائل مالی ده درصد از ارزش خواسته اس اما اصولاً حق الوکاله توافقی بوده و دو طرف می تونن مقدارشو با توافق هم تعیین کنن . پس در اصل نمی شه مقدار مشخصی برای هزینه وکیل ملکی در مشهد در نظر گرفت.

وظایف وکیل ملکی در مشهد چیست؟

وکیل ملکی هم مانند سایر وکلا در حد اختیارات قانونی خود می‌تونن از موکل خود دفاع کنه. وکیل باید به طور منظم پرونده موکل خود رو پیگیری کنه،در جلسات دادگاه حاضر بشه و تمام مدارک و مستندات لازم برای دفاع از موکل خود رو فراهم کنه .

همچنین نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد اینه که موکل می‌ تونه در قبال تمام اسناد و مدارکی که به وکیل ملکی در مشهد یا هر جای دیگه ای میده از او رسید بگیره . تفاوتی که این بخش از وکالت در مقایسه با سایر بخش‌ها داره اینه که تخصص در زمینه ملک و آگاهی کامل از موارد حقوقی مانند عقد بیع،خرید و فروش ملک،شرایط مرتبط با عقد اجاره،قوانین مرتبط با رهن منزل،عقد صلح و… برای وکیل ملکی الزامیه. 

توانایی وکیل ملکی در به سرانجام رسوندن پرونده‌های ملکی بسیار مهمه. مثلا در صورت تصرف عدوانی مستاجر و یا فروش مال غیر و کارهای غیر قانونی مانند جعل سند وکیل باید بتونه با تنظیم لایحه و تسلیم آن به دادگاه و ارائه شواهد و مدارک به دفاع از حقوق موکل خود بپردازه. 

 

ویژگی های وکیل ملکی در مشهد

  • علاوه بر داشتن دانش کافی باید از تجربه کافی در زمینه ملکی برخوردار باشه و با مطالعات خود در زمینه املاک و اراضی همیشه از به روزترین مطالب آگاه باشه تا بتونه بهترین نتیجه را به دست بیاره. 
  • باید خیلی دقیق به صحبت های موکلش در دعوای موردنظر گوش بده و با پرسیدن سؤالات مرتبط نکته مبهمی برای خود باقی نزاره تا بتونه در پرونده موردنظر بهترین و مناسب ترین راهکارها را ارائه بده.
  • نباید از کنار نکات کوچک به سادگی عبور کنه،چون همین نکات ریز می تونه کمک شایانی به او در موفقیت پرونده داشته باشه. 
  • باید همیشه و در همه حال صبور باشه زیرا رویه دادگاه ها به گونه ای که اصولاً زمان زیادی طول می کشه تا پرونده ای به نتیجه برسه و در این راستا صبر و بردباری وکیل و موکل نقش بسزایی داره. 

برای پیدا کردن وکیل ملکی در مشهد برای مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری رایگان با وکیل لطفاً فرم زیر را تکمیل کنید.

 

 

چنانچه دنبال وکیل ملکی در مشهد هستید تنها کافیست فرم ذیل را تکمیل کرده تا اطلاعات وکیل ملکی برای شما پیامک شود.

 

در چه مواردی باید از وکیل ملکی در مشهد کمک بگیرید؟

استفاده از اصطلاحات قانونی و حضور در دادگاه نیاز به تخصص و مهارت داره و در بسیاری از موارد شما به تنهایی نمی‌ تونی از پس مشکلات مربوط به دعاوی ملکی بربیای. اینجا که باید از توانایی وکیل ملکی کمک بگیری و یک وکیل خوب برای خودت انتخاب کنی. 

  • اگر شما دارای مستاجر هستی که در موعد مقرر اقدام به تخلیه منزل نمی‌ کنه یا ضرر و زیان مالی برات ایجاد کرده و زیر بار نمیره شما می‌ تونی از وکیل ملکی کمک بگیری.
  • اگر خانه‌ای یا ملکی خریدی و فروشنده اقدام به تحویل ملک نمی‌ کنه باز هم باید از یک وکیل ملکی در مشهد کمک بگیری.با این کار می‌ تونی دعوی الزام به تنظیم سند رسمی را با سرعت بیشتری پیش ببری و در تنظیم سند با مشکلی مواجه نشی.
  • اگر ملکی دارای چند مالکه و در مورد سند ملک یا مالکیت مشاعات مشکلی ایجاد بشه حضور وکیل ملکی الزامیه. زیرا در صورتی که بخوای با درگیری بین شرکا و شکایت از یکدیگر مشکل رو حل کنی بسیار طولانی و پیچیده میشه. همچنین احتمال زیادی داره که حق کسی ضایع بشه. 
  • در زمینه قراردادهای ساخت و ساز املاک در هر مرحله‌ای ممکنه درگیری و اختلاف بر سر موارد توافق شده ایجاد بشه که یک وکیل ملکی باتجربه به راحتی می‌ تونه این موارد رو برطرف کنه.

 

وکیل ملکی در مشهد

 

انواع وکیل 

وکیل تسخیری

وکیلی است که در امور جزایی برای افرادی که قادر به وکیل گرفتن نیستن یا در موارد لزوم وکیل معرفی نمی‌کنن، تعیین میشه. 

وکیل معاضدتی 

(موضوع تبصره ذیل ماده ۳۱ قانون وکالت): وکیلی است که از طرف کانون وکلا در امور حقوقی،برای کسانی که قدرت تأدیه حق الوکاله را نداره داده میشه .

وکیل اتفاقی

(موضوع ماده ۲ قانون وکالت): این نوع وکالت برای کسانی که معلومات حقوقی داشته،اما وکیل دادگستری نیستن؛ و می تونن برای اقربای نسبی و سببی خود تا درجه دوم از طبقه سوم،حداکثر سه نوبت در سال وکالت اتفاقی بگیرن. 

وکیل قراردادی 

این نوع وکالتیست که در جامعه رواج داره و و مردم با شنیدن کلمه وکیل فقط این نوع از وکالت به ذهنشون خطور می کنه. 

 

انتخاب یک وکیل ملکی خوب به چه عواملی بستگی دارد

مشکلات قانونی در تمام زمینه‌ها ممکنه برای افراد ایجاد بشه.یکی از این موارد هم مشکلات مربوط به ملکه.اما چطور می‌تونه یک وکیل ملکی خوب برات این مشکلو حل کنه. یک وکیل ملکی باید دارای ویژگی‌هایی باشه که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم.

  • با تجربه و کارآزموده بودن
  • آشنا با قوانین ملکی
  • قابل اعتماد
  • دارای پروانه از کانون وکلا
  • خوش‌نام و عادل
  • دارای روحیه کار مشارکتی و پیگیری مستمر برای به سرانجام رسوندن کارها
  • منصف و امانت دار
  • دارا بودن جسارت و اعتماد به نفس بالا

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل ملکی در مشهد اینجا کلیک کنید

انتظاراتی که می‌توانید از وکیل ملکی در مشهد داشته باشید

به طور کلی وکیل ملکی باید بتونه در صورت لزوم اقدام به دریافت مجوز پایان کار برای ملک یا ساختمان بکنه. همچنین در صورت لزوم دعوای الزام به اخذ تخلیه ید،عملیات مرتبط با تقسیم و افراز املاک مشاع در ساختمان،طرح دعوای تصرف عدوانی و دعوی‌های مرتبط به مالکیت ملک را به طور کامل پیگیری و مدیریت کنه .

 

ادامه مطلب

وکیل ملکی در مشهد

در این مقاله سعی کردیم در مورد موضوع وکیل ملکی در مشهد مطالبی رو با شما در میون بزاریم.در این روزگار که افراد درگیری‌های زیادی در مورد املاک و زمین‌ پیدا می‌ کنن داشتن یک وکیل ملکی خوب نعمت بسیار بزرگیه. وکیل با داشتن اطلاعات قانونی و آشنایی کامل با قوانین می‌ تونه به خوبی در دادگاه از حق موکل خود دفاع کنه.در تنظیم لایحه‌‌های قانونی استفاده از کلمات حقوقی بسیار رایجه و معمولا افراد عادی با مفهوم این کلمات آشنایی کاملی ندارن. 

به همین دلیل احتمال بروز اشتباه توسط افراد غیر کارشناس بسیار بالاست.برای جلوگیری از ضررهای مالی و به نتیجه رسیدن سریع کارها بهتره به جای آنکه خودتان شخصا برای رفتن به دادگاه اقدام نمایید به دنبال یک وکیل بسیار خوب بگردید و کار وکالت خود را به او بسپارید.

 

فرق مشاور حقوقی و وکیل حقوقی 

مشاور حقوقی به کسی گفته می شه که هنوز در آزمون وکالت (کانون وکلای دادگستری یا قوه قضاییه) قبول نشده.یک مشاور حقوقی برخلاف وکیل حقوقی نمی تونه از طرف شخص یا نهادی طرح دعوا کنه. 

تقسیم بندی اموال 

اموال منقول 

تعریف اموال منقول در مواد ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ قانون مدنی اومده. اما به طور خلاصه و عامیانه،مالی که بتونه آن را از محلی به محل دیگر انتقال داد را جزو اموال منقول به حساب میارن، البته به شرطی که انتقال آن باعث خرابی و خسارت نشه. در زیر به نمونه هایی از اموال منقول اشاره شده : 

  • کلیه دیون شامل قرض،ثمن مبیع
  • مال الاجاره (پول پیش و اجاره بها)
  • انواع کشتی‌ها،قایق‌ها و… که قابلیت حرکت و جابجایی داشته باشه. 

اموال غیرمنقول 

تعریف اموال منقول در مواد ۱۲ تا ۱۸ قانون مدنی آمده است.در اصطلاح عامیانه مال غیرمنقول مالیست که نتوان آن را جابجا کرد و جابجایی آن باعث خرابی و خسارت بشه. ازجمله اموال غیرمنقول می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

  • اراضی و ابنیه و هرچه که در بنا منصوب و جزو آن محسوب می شه. 
  • اموالی مثل آینه،مجسمه و… که در بنا یا زمین به کار رفته و نقل آن موجب خرابی خود یا محل آن می شه. 
  • تمامی درختان و… که در زمین کاشته شده اند تا زمانی که بریده یا کنده نشده اند. 
  • حیوانات و اشیای مورد استفاده برای زراعت. 
  • حق انتفاع،حق ارتفاق و دعوای خلع ید

 

انواع دعاوی ملکی در مشهد

دعاوی ملکی حقوقی 

  • دعاوی مطالبه سرقفلی
  • دعاوی خلع ید 
  • دعاوی رفع تصرف عدوانی 
  • دعاوی الزام به تحویل ملک 
  • دعاوی مطالبه اجرت المثل 
  • دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی 

دعاوی ملکی کیفری 

  • دعاوی فروش مال غیرمنقول به چند نفر 
  • دعاوی مربوط به تخریب املاک 

یک وکیل ملکی در مشهد با داشتن دانش کافی در زمینه انتخاب درست خواسته می تونه در تسریع فرایند پیشرفت پرونده نقش مؤثری داشته باشه.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما