نحوه مطالبه نفقه + معرفی وکیل متخصص نفقه

نحوه مطالبه نفقه + معرفی وکیل متخصص نفقه

نفقه و نحوه مطالبه آن

نفقه شامل هر چیزی که زوجه بتواند به واسطه آن‌ها امورات زندگی خود را بگذراند ، مانند خانه، وسایل خانه، لوازم آرایشی، لباس، کفش، خورد و خوراک و هزینه‌های درمانی و پزشکی و …

وضعیت زندگی، شئونات خانوادگی، وضعیت عمومی جامعه تعیین کننده میزان  نفقه است و در صورتی که زوجین در این مورد اختلافی داشته باشند، بر طبق نظر کارشناس، میزان نفقه مشخص می شود. با شروع زندگی، زوج باید به زوجه نفقه پرداخت کند. تمکین زوجه نسبت به زوج خود باعث دریافت نفقه خواهد شد.

تمکین به معنی خاص خود به معنای فرمانبرداری از شوهر در قبال امور جنسی بوده و به معنای عام به معنای خوش رفتاری، خوش اخلاقی و خوش رویی در امورات زندگی است و زوجه‌ای که از شوهر خود تمکین نکند، ناشزه خوانده می‌شود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل نفقه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

نحوه محاسبه نفقه زوجه

از زمانی که زن و مرد زندگی زناشویی خود را آغاز میکنند نفقه به زن تعلق میگیرد، نفقه فقط در ازدواج دائم به زن تعلق میگیرد و همچنین در صورتی که از شوهرش تمکین کند. زن موظف است در خانه‌ای که شوهرش فراهم نموده زندگی کند مگر اینکه خانه در شآن و منزلت زن نباشد.

در صورتی که مرد نفقه زن را پرداخت نکند زن می تواند علیه او شکایت کند که این شکایت با عنوان ترک انفاق کیفری و دادخواست حقوقی امکانپذیر می‌باشد.براساس ماده ۶۴۲ اگر شخصی علی رغم استطاعت مالی نفقه زن و فرزندان خود را واریز نکند، دادگاه او را به حبس ۳ ماه و یک روز تا پنج ماه محکوم می‌کند.

اعسار از پرداخت هزینه دادرسی

در صورتی که زوجه‌ای توانایی پرداخت هزینه تمبر را نداشته باشد، می‌تواند همزمان با ارائه دادخواست برای مطالبه نفقه، شهودی را نسبت به عدم پرداخت هزینه ابطال تمبر را نیز معرفی کند، اگر موقعیت او به اثبات برسد، حتی می‌تواند هزینه دادرسی نیز واریز نکند و نسبت به آن نیز معاف باشد.

نحوه پرداخت نفقه در زمان نامزدی

زوجه تا زمانی که به خانه شوهر وارد نشده است نمی‌تواند نفقه‌ای را دریافت کند. ولی در صورتی که زوجه نسبت به شروع زندگی آمادگی خود را اعلام کند ولی شوهر از شروع زندگی اجتناب کند باید نفقه زوجه را پرداخت کند. زوجه موظف است که آمادگی خود را به اثبات برساند بدین معنی که به نزدیک‌ترین مجتمع قضایی مراجعه کند و سه برگ اظهار نامه را تکمیل نموده یا این که استشهادیه تنظیم کند و به دادگاه ارائه نماید توسط چند نفر استشهادی را آماده کرده و به دادگاه تحویل دهد.

درخواست وکیل متخصص نفقه در شهرتان اینجا کلیک کنید.

 

سامانه راه امید با داشتن وکلای متخصص در حیطه‌های حقوقی، کیفری و خانواده به صورت کاملا تخصصی در اکثر شهرهای کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت می‌باشد.

در صورتی که زوجه منزل را ترک کند پرداخت نفقه به چه صورت خواهد بود؟

شوهر موظف است که در حد توان مالی خود، منزلی مناسب را برای زوجه فراهم کند. در صورتی که اقامت زن در منزل شوهر موجب آزار رساندن به او چه به لحاظ جسمی یا روحی یا شرافتی باشد می تواند منزل را ترک کند و حتی در زمان ترک منزل در این ایام نیز نفقه دریافت خواهد کرد. براساس ماده ۱۱۱۴ قانون مدنی، زوجه باید در منزلی که شوهر برای او تعیین می‌کند زندگی کند مگر این که تعیین منزل به اختیار زن بوده باشد.

براساس قانون مدنی ۱۱۵ قانون مدنی، در صورتی که زنی به واسطه زندگی در منزل شوهر بترسد که به او ضرر جانی یا مالی یا شرافتی وارد شود می‌تواند منزل دیگری را اختیار کند و دادگاه نیز نمی‌تواند زن را به بازگشت به منزل شوهر مجبور کند، و تا زمان بازگشت به منزل شوهر، زوج باید نفقه او را پرداخت کند.

اعسار در پرداخت هزینه دادرسی

در صورتی که زوجه نسبت به پرداخت هزینه تمبر معسر باشد، در ضمن این که می تواند نسبت به دریافت نفقه دادخواستی را ارائه دهد می‌تواند برای هزینه تمبر نیز دادخواستی را ارائه کرده و شهودی را برای ناتوانی مالی خود معرفی کند تا با این روش از پرداخت هزینه دادرسی نیز معاف می‌گردد.

تمکین زوجه از شوهر و شرط پرداخت مهریه

هنگامی که زوجه زندگی مشترک خود را با زوج شروع می کند؛ از همان زمان زوج باید به زوجه نفقه پرداخت کند. البته زوجه می‌تواند واریز مهریه را برای شروع زندگی به عنوان شرطی قرار دهد. براساس ماده ۱۰۵۸ تا زمانی که زوجه مهریه خود را دریافت نکرده می تواند از وظایف خود در قبال شوهر امتناع کند. البته به شرطی که مهر بر زمان حال او باشد و امتناع زوجه نسبت به زوج باعث عدم دریافت نفقه نخواهد شد.

در سامانه راه امید تیمی از کارشناسان متعهد و همچنین تیم CRM (تیم پشتیبانی موکلین) پشتیبان موکلین عزیز می‌باشند. به طوری که بعد از معرفی وکیل توسط کارشناسان ، تیم CRM با موکل محترم تماس می‌گیرند و پیگیر روند کار وکیل خواهند بود و چنانچه موکلی بنا به هر دلیلی از وکیل خود ناراضی باشد، پرونده به وکیل دیگری ارجاع داده می‌شود .

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل نفقه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

سامانه راه امید این پتانسیل را در خود دیده که تمامی دعاوی مربوط به خانواده را در شهرهای مختلف ایران عزیز به عهده بگیرد. بهره بردن از تجربیات و تخصص وکلا و مشاوران حقوقی سامانه تخصصی راه امید که به تمام قوانین و مقررات تسلط دارند، همیشه برای خانواده‌ها مفید واقع شده است.

مشهد-قاسم‌آباد-بلوار شاهد-شاهد۳۳- برج ایلما-طبقه ۴-واحد ۴۰۱-وکیل نوین

1 نظر
  1. […] مطالعه ادامه مطلب کلیک […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود