وکیل جرم تهدید در یزد

وکیل جرم تهدید در یزد

با عرض سلام و ادب خدمت شما هموطنان گرامی در این مقاله میخواهم شما رو با معانی تهدید و شرایط انتخاب بهترین وکیل جرم تهدید در یزد آشنا کنم. 

سوال وکیل جرم تهدید دریزد آیا هر تهدیدی جرم محسوب می شود؟
وکیل جرم تهدید در یزد چنین پاسخ می دهد: خیر، هر تهدیدی جرم نمی باشد چنانکه اگر شخصی، دیگری را تهدید کند که اگر به مزاحمتهای خود ادامه بدهد باتوجه مدارکی که دارد نزد مراجع قضایی شکایت خواهد نمود چنین امری تهدید کیفری و مستوجب مجازات نمی باشد.

لازم به ذکر است که تهدید شخص باید واضح باشد:

یعنی تهدید کننده به وضوح تهدید شونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود و یا بستگانش تهدید نماید به نحوی که قاضی از الفاظ به کار رفته یا حرکات انجام شده بتواند تهدید انجام شده را به راحتی احساس نماید.

جهت مشاوره و معرفی بهترین وکیل در یزد اینجا را کلیک کنید.

مستند قانونی جرم تهدید: 

بر طبق گفته قانون‌گذار تهدید را در ماده ۶۶۸ و ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تصریح کرده است که این مواد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • ماده ۶۶۸ : هر کس با اجبار و قهر یا با اکراه و تهدید شخص دیگری را مجبور به دادن نوشته یا سند یا امضا و یا مهر نماید و یا سند و نوشته‌ای که متعلق به او یا سپرده به او است را از وی بگیرد. به حبس از ۳ ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
  • ماده ۶۶۹ : هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

تهدید به انتشارعکس و فیلم خصوصی

همانطور که میدانید تهدید به انتشارعکس و فیلم خصوصی یکی از جرایم مهمی است که در سطح جامعه زیاد رواج پیدا کرده است . حتی در برخی از موارد، متهم به جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، با استفاده از عکس و فیلمی و یا صدایی که از کسی دارد، اقدام به اخاذی به صورت مالی یا اکراه به روابط نا مشروع از شخص نیز کرده و معمولا بزه دیده یعنی قربانی جرم، برای حفظ آبرو خود خواسته های غیر قانونی / غیر اخلاقی بزهکار تن میدهد.

در اینجا قانونگذار مانند سایر جرایم، برای مقابله با جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی ، مقرراتی را وضع کرده است که این قواعد و مقررات از قربانیان جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی حمایت کرده و مجازات های شدیدی را در مورد بزهکار اجرا می کند.

حفظ آبرو و حیثیت اشخاص بزه دیده تا اندازه ای برای قانون گذار اهمیت داشته که حتی تهدید به انتشار عکس و فیلم دیگری نیز جرم محسوب شده است.

شرایط تهدید از زبان وکیل جرم تهدید در یزد:

برای تحقق جرم تهدید شرایطی باید وجود داشته باشد که آنها را بر می شماریم:

۱) تهدید کننده قادر به انجام باشد.

۲) با توجه به وضعیت تهدید شونده احتمال وقوع آن باشد.

۳) باید نسبت به شخص یا اشخاص معین صورت گیرد.

تهدید امری نسبی است که با توجه به وضعیت تهدید شونده و تهدید کننده مورد قضاوت قرار میگیرد و ملاک تشخیص آن عرفی است.

اراده تهدید کننده

اگرفرد سوء نیت و اراده ای از این کار نداشته باشد ، جزو عوامل تهدید محسوب نمیشود مانند: تهدید کردن در حالت مستی یا درحالت جنون پس لذا اراده و انگیزه فرد تهدید کننده نیز مهم و تاثیر گذار است.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستیداینجا کلیک کنید

مجازات جرم تهدید:

هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او می باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

هرگاه کسی دیگری را به هر نحوتهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

تهدید به سه نوع زیر تقسیم می شود:

انجام هرگونه رعب وحشت در فرد که باعث ایجاد ترس جان و صدمه نفسانی به مخاطب شود.( ضرر نفسانی )

تهدید و انجام عملی که به ضرر اموال و منافع شخص مربوط می شود و باعث تخریب و نابودی اموال شخص گردد.( ضرر مالی )

حتک حرمت وحیثیت و هر گونه عملی که جایگاه اجتماعی شخصیت و شان فرد رو به خطر بیندازد مثال: تهدید به افشای مشکلات مالی واخلاقی فرد و یا بستگان و نزدیکانش. ( ضرر شرفی )

جهت مشاوره و معرفی بهترین وکیل در یزد اینجا را کلیک کنید.

وکیل جرم تهدید در یزد ,وکیل تهدید در یزد وکیل جرایم تهدید و فحاشی در یزد, وکیل کیفری در زمینه تهدید در یزد,وکیل کار بلد برای جرم تهدید در یزد.

تعریف وکیل جرم تهدید در یزد مفهوم اکراه:

 هرگاه کسی به زور و تهدید کسی دیگری را وادار به انجام کاری کند که با رضایت آن فرد صورت نگرفته باشد در اینجا میتوان گفت در واقع عامل اصلی به وجود آورنده اکراه ، تهدیدی است که اراده او را تحت الشعاع قرار می دهد و به واسطه آن دیگری بدون رضایت و قصد قلبی کاری را انجام می دهد .

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستیداینجا کلیک کنید

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل رابطه تهدید در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما