وکیل متخصص نفقه در مشهد

وکیل متخصص نفقه در مشهد

 

آدرس وکیل متخصص نفقه در مشهد :  قاسم اباد – بلوار شاهد- شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

 

پرسش شما

همسر سابق من محکوم به پرداخت نفقه ماهیانه برای فرزند است ولی با وجود صدور اجرائیه و مراجعه مکرر و ارسال اخطاریه تا کنون نتوانسته‌ام مبلغ نفقه را از وی دریافت کنم. به‌ جز یکبار آنهم با برگه جلب و در دادگاه. با توجه به اینکه هیچ پرداختی بابت نفقه نداشته، آیا راهی هست که او را ملزم به پرداخت درست و به موقع نفقه کند؟ و آیا در این موارد نباید مقدار نفقه از حقوقش کسر گردد؟ قاضی اجرای احکام می گوید چون مبلغ باید ماهانه پرداخت شود نمی‌توان دستور پرداخت از حقوق وی کرد و فقط ملبغ بدهی معوقه را می‌توان از حقوقش کسر کرد؟

پاسخ ما

 

براساس ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی برای ترک نفقه کیفر حبس از سه ماه و یک روز تا پنج ماه تعیین گردیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دادسرای محل سکونتتان از وی شکایت نمائید و حکم جلب وی را بگیرید تا بتوانید مبلغ نفقه را دریافت کنید. قاضی اجرای احکام نیز صحیح گفته است لیکن شما می‌توانید در صورت عدم پرداخت نفقه در موعد مقرر از محل حقوق وی اقدام نمائید.

بهره بردن از تجربیات و تخصص وکلا و مشاوران حقوقی سامانه تخصصی راه امید که به تمام قوانین و مقررات تسلط دارند، همیشه برای خانواده‌ها و کسانی که مشکلات حقوقی و قانونی دارند، مفید واقع شده است.

پرسش شما

آیا شیربها و طلاهایی که در دوران عقد برای زوجه خریداری شده است، قابل استرداد به زوج است؟ در صورت قابل استرداد بودن چنانچه زوج بابت مهریه و نفقه به زوجه بدهکار باشد می‌توان شیربها و طلاها را بابت این بدهی برداشت؟

پاسخ ما

 

بستگی به شرایط و نحوه بخشش آن‌ها دارد، برای مطابقت شرائط آن با مساله خودتان به ماده ۱۰۳۷ و مواد ۷۹۵ به بعد قانون مدنی مراجعه فرمایید. در صورتی که شیربها و طلاها قابل استرداد از طرف زوج باشند زوجه می‌تواند با درخواست قرار تامین نسبت به مهریه و یا نفقه گذشته از طریق دادگاه آن‌ها را توقیف کند و پس از قطعی شدن حکم، آن‌ها بابت مهریه یا نفقه طلب زوجه حساب می‌شود.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص نفقه در مشهد اینجا کلیک کنید

معرفی وکیل نفقه در مشهد: ظرف کمتر از ده دقیقه با شما تماس گرفته می شود و وکیل متخصص نفقه را در شهر خود به شما معرفی میشود.

پرسش شما

اگر زنی که خود درآمد دارد و با شوهرش زندگی می‌کند و درآمدش را در زندگی خرج کند، اگر بخواهد عدم پرداخت نفقه توسط شوهرش را در دادگاه ثابت کند چه کار باید انجام دهد؟

پاسخ ما

باید پس از طرح دادخواست مطالبه نفقه با ارائه شاهد در دادگاه ثابت کند که خرج و نفقه زندگی را از درآمد خودش تامین می‌کند و شوهرش نفقه زندگی را نمی‌پردازد.

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل نفقه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود