وکیل مواد مخدر در یزد + مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر

وکیل مواد مخدر در یزد

 

 

وکیل مواد مخدر در یزد:

زمانی که از وکیل سخن به میان می آید، فورا دادگاه و دادسرا یادمان می افتد. وکلا هم مانند سایر مشاغل می توانند در یک حیطه خاص به تخصص و تبحر برسند مثلا وکیل مواد مخدر در یزد همانگونه که از اسمش پیداست این وکیل در زمینه مواد مخدر تخصص داشته و در این زمینه دانش و تجربه کافی را به دست آورده است و حیطه فعالیت وی شهر یزد است . البته ناگفته نماند که تعداد وکلای مواد مخدر در ایران زیاد نیست اما خوشبختانه وکیل مواد مخدر در یزد نیز یافت می شود. اگر شما به دنبال وکیل مواد مخدر در یزد می گردید پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مواد مخدر در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

مواد مخدر چیست و به چند دسته تقسیم می شود؟

مواد مخدر به آن دسته از موادی اطلاق می شود که انسان را از حالت عادی خارج نموده و پس از مصرف یک حس سرخوشی و نشاط آور را در انسان ایجاد می کنند. این مواد در دو دسته صنعتی و سنتی تولید می شوند.
مواد مخدر سنتی عصاره گیاهانی مانند خشخاش هستند، که تریاک از آن به دست می آید و مواد مخدر صنعتی به یک سری ترکیبات شیمیایی اطلاق می شود که در آزمایشگاه ساخته می شوند و خطرهای آن به مراتب بسیار بیشتر از مواد مخدر سنتی است.

وکیل مواد مخدر یزد:

معمولا افراد به دلیل حمل، مصرف و یا خرید و فروش این مواد دستگیر و روانه زندان می شوند و تا زمانی که قاضی پرونده حکم قطعی را صادر کند باید همانجا بمانند. مجازاتی که برای جرایم مربوط به مواد مخدر تعیین شده است غیر قابل بخشش است وکیل مواد مخدر در یزد فقط می تواند در تخفیف یا کاهش این مجازات کمک کند. البته ممکن است که فردی ناخواسته یا به اجبار وارد این مسیر شده باشد و دستگیر شود در این صورت اگر مدرکی جهت اثبات بی گناهی او وجود داشته باشد وکیل مواد مخدر در یزد با بررسی و شناسایی موقعیت او و به دست آوردن مدارک لازم می تواند او را نجات دهد، البته این یک مورد استثنایی است و معمولا کلیه کسانی که در این حیطه فعالیت می کنند کاملا از وضعیت خود آگاهی دارند.

مطلب پیشنهادی مرتبط: وکیل مواد مخدر

مجازات حمل مواد مخدر:

طبق ماده‌ی ۴ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات حمل و نگهداری بنگ، چرس، گراس، تریاک، شیره، سوخته و تفاله‌ تریاک به شرح زیر می باشد:

  • از یک تا پنجاه گرم، تا چهار میلیون ریال جریمه‌ ی نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق
  • برای بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، از چهار میلیون تا پنجاه میلیون ریال جریمه‌ ی نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و در صورتی که دادگاه لازم بداند تا سه سال حبس در انتظار فرد مجرم است
  • برای بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم، از پنجاه میلیون تا دویست میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه تا پانزده سال حبس
  • در نهایت در صورتی که بیش از ۵ کیلوگرم باشد مشمول مجازات اعدام است. با تصویب متمم جدید قانون مبارزه با مواد مخدر ۱۳۹۶ این مقدار به ۵۰ کیلو گرم افزایش یافت. حداکثر حبس در نظر گرفته شده برای جرائم خفیف تر ، ۳۰ سال می باشد.
  • همچنین در ماده ۸ قانون مذکورمجازات حمل کردن و صادر کردن و وارد کردن هروئین، مرفین، کوکائین، شیشه ، ا.اس.دی، آکستاسی به شرح ذیل تعیین شده است:
    • تا ۵ سانتی گرم جزای نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال و ۲۰ ضربه شلاق
    • بیش از ۵ سانتی گرم تا یک گرم جزای نقدی از ۲ میلیون تا ۶ میلیون ریال و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق
    • بیش از یک گرم تا ۴ گرم جزای نقدی از ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال و دو تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق .
    • بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم جزای نقدی از ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق
    • اگر بیش از ۳۰ گرم باشد مشمول اعدام می باشد. اما در متمم جدید قانون مصوب ۱۳۹۶ ، مجازات اعدام از ۳۰ گرم به ۲ کیلو گرم رسیده است.

مجازات معاونت در حمل مواد مخدر چیست؟

معاونت در جرم به اشخاصی اشاره دارد که اقدامی در اصل عمل نکرده باشند اما به نوعی در انجام جرم همکاری داشته اند. مطابق با ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی اشخاص زیر معاون جرم محسوب می شوند:

  • هرکس دیگری را تحریک یا ترغیب یا تهدید یا تطمیع به ارتکاب جرم نماید و یا بوسیله دسیسه و فریب و نیرنگ موجب وقوع جرم شود.
  • هرکس با علم و قصد وسایل ارتکاب جرم را تهیه کند و یا طریق ارتکاب آن را با علم به قصد مرتکب ارائه دهد.
  • هرکس با آگاهی، عمدا وقوع جرم را تسهیل کند. مصادیق مذکور در ماده ۱۲۶ حصری هستند اما اجزاء آن مصادیق محدود و منحصر به فرد نیستند. و طبق ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی: در صورتی که شرع یا قانون ، مجازات دیگری برای معاون تعیین نشده باشد، مجازات وی به شرح زیر است:
  • در جرائمی ک مجازات قانونی آنها سلب حیات یا حبس دائم است حبس تعزیری درجه ۲ یا ۳
  • در سرقت حدی و قطع عمدی عضو ، حبس تعزیری درجه ۵ یا ۶
  • در جرائمی که مجازات قانونی آنها شلاق حدی است، ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶
  • در جرائم موجب تعزیر یک تا دو درجه پایین تر از جرم ارتکابی

تبصره ۱: در مورد بند آخر این ماده مجازات معاون از نوع مجازات قانونی جرم ارتکابی است مگر در مورد مصادره اموال، انفصال دائم و انتشار حکم محکومیت که مجازات معاون به ترتیب جزای نقدی درجه ۴ ، ۶ و ۷ است.

لازم به ذکر است که قانون عواملی را جهت تخفیف در مجازات مجرمین قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته است و در صورتی که فرد خاطی دارای شرایط زیر باشد می توان در مجازات او تخفیف قایل شد. این شرایط عبارت اند از:

  • عدم سوء پیشینه
  • نداشتن سابقه مجرمیت طبق قانون مواد مخدر می تواند از عوامل تخفیف مجازات قاچاقچیان باشد
  • وجود انگیزه شرافت مندانه: به صورت عام وجود انگیزه شرافت مندانه جزء عوامل تخفیف در کلیه مجازات ها می باشد
  • همکاری با پلیس یا مقام قضایی به منظور کشف آثار و عدله جرم و یا سایر مجرمین

 

بیشتر بدانید:بهترین وکیل در یزد

بهترین وکیل مواد مخدر:

پرونده‌های مواد مخدر از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار هستند زیرا احتمال حکم‌های اعدام و حبس‌های طولانی‌مدت در آن وجود دارد. به همین خاطر یافتن حرفه‌ای‌ترین وکیل مواد مخدر در یزد لازم است اما از چه طریقی باید وکیل خوب این حوزه را پیدا کنیم؟ راه‌های سنتی بسیار زمان‌بر و مشکل هستند و نتیجه خوبی به راه ندارد.ولی شما میتوانید با مشاوره حضوری و تلفنی وکیل نوین با شماره تلفن: ۰۵۱۳۶۱۴۰۰۰۰ ۰۹۱۳۹۱۵۳۴۳۲ تماس بگیرید.

مشاوره حضوری وکیل نوین به صورت رایگان است

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مواد مخدر در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود