چگونه پیگیری پرونده تصادف را انجام دهیم ؟

تصادفات منجر به دیه

* مراحل و روند رسیدگی و پیگیری تصادفات منجر به جرح به چه صورت است ؟

* چگونه پیگیری پرونده تصادف را انجام دهیم ؟

* نحوه شکایت و گرفتن دیه در تصادفات ؟

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص کیفری 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

زمانی که حادثه ای رخ می دهد (منظور تصادفات رانندگی است) اقداماتی باید صورت پذیرد که هم می تواند از جانب حادثه دیده و هم از جانب راننده انجام شود.

در صورتی که تصادف منجر به جرح و صدمه شده باشد ابتدا به فوریت به اورژانس و کلانتری اطلاع داده شود، نیروهای اورژانس مصدوم را به بیمارستان انتقال می دهند و مامورین کلانتری صورتجلسه حادثه را تنظیم می کنند . ماموران نیروی انتظامی هم گزارش نحوه تصادف را تنظیم می کنند.

اگر مصدوم توانایی شرح حادثه را داشته باشد از خود مصدوم والا از شهود حاضر در صحنه گزارش تهیه می شود و نیز از راننده ای که منجر به ایراد تصادف و صدمه شده بازجویی می شود.

در صورت مغایرت گزارش مصدوم و راننده نظریه کارشناسان مبنی بر چگونه وقوع حادثه درخواست می شود و درصد تقصیر نیز مشخص می شود و همچنین نظریه پزشکی قانونی نسبت به صدمات وارده و نحوه اثابت ش بر اندام صدمه خورده گرفته می شود.

با شکایت شاکی حادثه پرونده به دادسرا منتقل می شود و با بررسی گزارشات حاصله قرار صادر می شود.

در صورت قرار مجرمیت کیفر خواست صادر شده و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال می شود.

دادگاه با توجه مستندات و نظریه ها و صورتجلسه ها و نامه پزشکی قانونی با توجه به درصد تقصیر هر یک از اصحاب دعوا رای صادر می کند. و درصد دیه مشخص می شود که توسط کارشناسان دیه محاسبه می گردد.

حال اگر خودروی فوق دارای بیمه نامه مسئولیت مدنی باشد مبلغ دیه مشخص شده توسط شرکت بیمه ای که خودروی مذکور را بیمه کرده پرداخت می شود. البته در موارد پرداخت دیه توسط شرکت بیمه در نظر داشته باشید که مبلغ یک درصد دیه تعیین شده توسط شخص بیمه گزار یا همان مسبب حادثه باید پرداخت شود.

در دادگاه درصد قصور راننده ، عمد عمل اتفاق افتاده یا مسقی و این موارد نیز بررسی می شود و از جنبه عمومی جرم به دلیل برهم زدن نظم عمومی مرتکب حادثه ، مجرم شناخته می شودو طبق قانون به یک تا پنج ماه حبس و جزای نقدی نیز محکوم می شود که بستگی به نظر قاضی و شرایط حادثه تعیین می گردد.

3 نظرات
  1. […] بهترین وکیل تصادفات رانندگی در سامانه وکیل نوین توانست به من کمک کنه که خیلی زود پرونده تصادف من به نتیجه مطلوب برسد . شما هم اگر به وکیل تصادفات رانندگی  نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل تصادفات در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید. […]

  2. […] بهترین وکیل تصادفات رانندگی در سامانه وکیل نوین توانست به من کمک کنه که خیلی زود پرونده تصادف من به نتیجه مطلوب برسد . شما هم اگر به وکیل تصادفات رانندگی  نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل تصادفات در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید. […]

  3. […] بهترین وکیل تصادفات رانندگی در سامانه وکیل نوین توانست به من کمک کنه که خیلی زود پرونده تصادف من به نتیجه مطلوب برسد . شما هم اگر به وکیل تصادفات رانندگی  نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل تصادفات در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود