وکیل چک در مشهد | فیلم | مشاوره تلفنی

بهترین وکیل چک

 

بهترین وکیل چک در سامانه راه امید تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ چکم را بگیرم که مبلغ هنگفتی هم بود. شما هم اگر به وکیل چک نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل چک در سامانه راه امید ارتباط برقرار کنید.

 

آدرس دفتر مرکزی : مشهد –

قاسم اباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

در قانون ما، چک به عنوان یک سند در حکم لازم‌الاجراست به این معنا که اگر چک پاس نشود، دارنده می‌تواند مستقیما به اجرای ثبت رفته و با معرفی اموال صادرکننده، اموال را توقیف کرده و مبلغ چک را از آن‌ها برداشت کند. دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه و صرف هزینه و وقت زیاد نیست.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

انواع چک

انواع چک عبارت است از :

چک عادی، چکی است که اشخاص عهده بانکها به حساب جاری خود صادر و دارنده آن تضمینی اعتبار صادر کننده آن ندارد.چک تایید شده، چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و توسط بانک محال علیه پرداخت وجه آن تایید می‌شود. چک تضمین شده، چکی است که توسط بانک به عهده همان بانک به درخواست مشتری صادر و پرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می‌شود. چک مسافرتی، چکی است که توسط بانک مرکزی صادر و در اختیار بانک‌ها قرار داده و وجه آن در هر یک از شعب بانک‌ها پرداخت می‌گردد.

 

تفاوت چک و سفته 

چک و سفته دو سند تجاری است که مردم در روابط تجاری و شغلی خود از آن استفاده می‌کند و نقش مهمی دارد.

در این مقاله فرق میان چک و سفته را می‌خواهیم ذکر کنیم : چک جنبه کیفری دارد ولی سفته جنبه حقوقی دارد یعنی چک بلا محل اگر صادر شود جرم است ولی پرداخت نکردن سفته در زمان سررسید جرم نیست. البته طرح دعوا برای سفته در دادگاه حقوقی در پایان به گرفتن حکم جلب صادر کننده سفته ختم می‌شود اما حکم جلب و بازداشت کردن بدهکار مثل چک که سوء پیشینه کیفری می‌شود، در سفته این اتفاق نمی‌افتد.

 

چک :

چک با گرفتن گواهی عدم پرداخت از بانک و با برگشت زدن قابل طرح دعوا و مطالبه در دادگاه است.یعنی همراه چک باید گواهی عدم پرداخت هم ضمیمه دادخواست باشد اما سفته نیاز به واخواست ندارد در دادگاه قابل مطالبه است. گواهی عدم پرداخت چک در حکم واخواست چک است و هزینه‌ای ندارد، انجام می‌شود. یعنی بانک که گواهی عدم پرداخت صادر می‌کند، هزینه‌ای نمی‌گیرد. ولی اعتراض عدم پرداخت سفته هزینه زیاد دارد و ۲ درصد مبلغ سفته را باید بخاطر اعتراض عدم پرداخت سفته بپردازد. دسته چکی که از بانک گرفته می‌شود، هزینه ندارد و مالیات زیادی به آن تعلق نمی‌گیرد.اما سفته گرفتن با تعداد و مبالغ زیاد هزینه دارد و مالیات براساس مبلغی که در سفته نوشته شده است، گرفته می‌شود.

 

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص چک اینجا کلیک کنید

چک و گواهی عدم پرداخت:

با استناد کردن به چک و گواهی عدم پرداخت آن می‌توانید بدون اینکه به صندوق دادگستری خسارت احتمالی پرداخت کنیم،اموال و دارایی بدهکار را توقیف کنیم اما برای سفته حتما اعتراض عدم پرداخت سفته (واخواست) باید صورت بگیرد تا از این مزیت بتواند استفاده کرد.امضای چک را نمی‌توان انکار کرد ولی امضای سفته را می‌توان انکار کرد. یعنی صادر کننده چک نمی تواند بگوید امضا روی چک امضای من نیستیا اگر انکار کرد دلیل قانع‌کننده‌ای باید بیاورد و برای اینکه امضای به صاحب چک تعلق ندارد باید شکایت کیفری سرقت و جعل، مفقودی و جعل یا خیانت در امانت و جعل انجام دهد. اما صادر کننده سفته بدون اینکه دلیل بیاورد می‌تواند بگوید امضا من نیست و انکار کند. طبق ماده ۱۹ قانون صدور چک: در صورتی که چک را مدیر عامل شرکت یا نماینده صاحب حساب امضا کند، خود مدیر عامل شرکت یا نماینده صاحب حساب مسئول پرداخت چک می‌باشند ولی اگر سفته را مدیر عامل امضا کند خودش مسئول نیست و شرکت در قبال آن مسئول است و باید پرداخت کند. صادر کردن چک در وجه خود صادر کننده امکان دارد ولی صادر کردن سفته در وجه خود صادر کننده صحیح نمی‌تواند باشد. برای دسته چک گرفتن محدودیت قانونی و تشریفات خاصی وجود دارد ولی در سفته این‌طوری نیست، درج مبلغ در چک نامحدود است ولی در سفته با توجه به مبلغی که در آن چاپ شده است، می‌توان مبلغ درج کرد.

 

خسارت تاخیر تادیه :

خسارت تاخیر تادیه در چک از تاریخ سر رسید چک حساب می‌شود ولی در سفته تحت شرایطی (تاریخ مطالبه ، طرح دعوا یا طبق ماده ۳۰۴ و ۳۰۹ قانون تجارت) از تاریخ واخواست سفته محاسبه می‌شود . در چک مهلت واخواست ظرف ۱۵ روز از تاریخ سررسید ولی در سفته ظرف ۱۰ روز از سررسید می‌باشد، شناسایی هویت، آدرس و تلفن صادر کننده چک نسبت به صادر کننده سفته آسان‌تر است، امضای پشت چک به معنی ظهر نویسی است اما امضای پشت سفته به عنوان ضمانت می‌باشد. چک در زمان صدور یا سررسید باید دارای محل باشد ولی در سفته نیاز به محل ندارد. در رویه اگر مشخص شود که تاریخ درج شده روی چک تاریخ صدور نیست و تاریخ صدور هم مشخص نباشد، برای چک مشکلی پیش نمی‌آید ولی برای سفته اگر تاریخ صدورش مشخص نباشد، سفته به حساب نمی‌آید و مثل رسید در کاغذ عادی است، در دادگاه می‌توان اعتراض کرد و توقیف اموال بدهکار بدون اینکه خسارت احتمالی پرداخت شود، آزاد کند.در مورد مفقودی و گم شدن چک صادر کننده آن می‌تواند شکایت کند ولی در مورد سفته شکایت مفقودی و گم شدن آن در قانون پیش‌بینی نشده است. وجود اصل چک در پرداخت صادر کننده اماره قانونی پرداخت وجه چک است ولی وجود اصل سفته در تصرف صادر کننده اماره قضایی پرداخت وجه سفته است. اگر بعد از صادر کردن حکم قطعی محکومیت و تشکیل پرونده اجرایی، صادر کننده چک لاشه چک را به صورت اصل به دادگاه ارائه دهد، پرونده اجرایی سفته مختومه نمی‌شود چون قاضی با اماره قضایی نمی‌تواند پرونده را خاتمه کند.

خسارت-تاخیر-تادیه

حکم کیفری مانع از صدور اسناد تجاری مثل چک و سفته می‌شود ولی در مورد چک برگه‌های چک باطل می‌شود در مورد سفته باطل شدن سفته پیش‌بینی نشده است. در چک این نگرانی پیش می‌آید که چک‌های سفید موجود در دست صادر کننده طبق حکم کیفری باطل شده باشد.

 

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه امید با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد، این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود