وکیل امورکیفری و جزایی در تهران

 مطابق ماده ۵۶ قانون ایین دادرسی کیفری

موسسه حقوقی بین المللی بهروش راه امید با داشتن وکلای متخصص در موضوعات مختلف و با تخصوصی کردن پرونده های حقوقی ،کیفری و خوانده سعی در هر چه بهتر و سریع تر انجام دادن کار حقوقی شما عزیزان را دارد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص تهران

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

حسن ما در تخصصی بودن ماست

بازرسی اشیاء یا اماکن مردم، از جمله *اتومبیل*، غیر از جرایم مشهود، فقط باید با اجازه موردی قاضی صورت بگیرد.

در همین راستا دیوان عدالت اداری، بخشنامه شماره ١ / ١٧٩ / ٠١ / ۴٠٢ مورخ ١١/ ۴ / ٧٩ ناجا که تفتیش و بازرسی خودروها را علی الاطلاق در جرایم غیرمشهود بدون کسب مجوز از مقام قضایی مجاز دانسته را ابطال نموده است. در نتیجه *تا زمانی که جرم مشهودی رخ ندهد بسیج یا نیروی انتظامی حق بازرسی داخل اتومبیل را ندارد…..

آیا می دانید که شکایت کیفری ابتدا در داسرا مطرح می‌شود ، به طوری که ابتدا باید شکوائیه را خطاب به دادستان بنویسیم وکسی که از او شکایت دارید ( مشتکی‌عنه ) را با نام و مشخصات و آدرس مشخص کنید و شروح شکایت خود را نوشته و مدارک و مستنداتان را به شکایت پیوست کنیدو اما یکی ازمعدود مسائل و مشکلاتی که مراجعین دادگستری خیلی زیاد با آن روبرو هستند ، تفکیک و جداسازی دو عنوان مهم است و برای موفق شدن در دادگستری، علم به تفاوت‌های این دو عنوان بسیارموثر و مفید است:

۱- در دعوای حقوقی دادگاه مجازاتی در نظر نمی گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد ولی دعوای کیفری مربوط به عملی است که برای مرتکب آن دادگاه مجازات تعیین می کند.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره حقوقی در شهر تهران می تونی اینجا کلیک کنی تا وکیل نوین بهترین راهنمایی رو بهت بکنه.

۲- درشکایت های کیفری، به شکایت کننده شاکی گفته می‌شود و به طرف او متشاکی یا مشتکی عنه و یا متهم گفته می‌شود و به موضوع پرونده نیز اتهام می‌گویند. اما در شکایت‌های حقوقی، به شکایت کننده خواهان می‌گویند، به طرف او خوانده گفته می‌شود و به موضوع پرونده هم خواسته می‌گویند.

۳- برای دعوت کردن متهم (طرف شکایت کیفری ) به دادگاه برگه ای به اسم احضاریه برای او فرستاده خواهد شد و اما برای دعوت کردن از خوانده ( طرف شکایت حقوقی ) از برگه ایی به اسم اخطاریه استفاده می‌کند.

۴- شکایت کیفری را درهرکاغذی می‌توان تنظیم و به مرجع قضایی برد، ولی شکایت حقوقی حتماٌ باید در کاغذ مخصوصی بنام دادخواست نوشته شود وگرنه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود