بهترین وکیل در سنندج | لیست ۵ تایی بهترین وکلای سنندج راه امید

معرفی بهترین وکیل در سنندج

 

سامانه حقوقی راه امید در راستای نظرسنجی و بررسی وکلایی که در این سامانه ثبت نام نمودند اقدام به ارزیابی نموده و وکلای زیر جزوی از بهترین وکلای شهر سنندج ثبت نام شده در راه امید می باشند بهترین وکیل در سنندج به صورت تخصصی فعالیت می نماید که این امر موجب گردیده علاوه بر سرعت بالا در روند رسیدگی پرونده ها منجر به تجربه بالا و تمرکز و تخصص در این حیطه وکالت در شهر سنندج انجام پذیرد.

شهر سنندج یکی از شهرهای استان کردستان است که وکلای مجرب سال هاست در آن فعالیت میکنند . همه ی افراد در جوامع ممکن است با مشکلات حقوقی ، کیفری ، ثبتی و… مواجه شوند و نیاز به وکیل خبره داشته باشند که به آنها برای حل مشکلشان کمک کند و راه و روش صحیح را به آنها پیشنهاد دهد . 

در این مقاله به بررسی معیارهای بهترین وکیل در سنندج و همچنین معرفی بهترین وکیل در سنندج در حوزه های حقوقی مختلف که از نظر موکلین تخصص و مهارت در خصوص حل پرونده ها دارند میپردازیم . 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص در سنندج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

وکالت یعنی چه؟

وکالت در لغت به معنای واگذار کردن ، اعتماد کردن و تکیه کردن است . وکالت در قانون مدنی در ماده ی ۶۵۶ تعریف شده است : وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود مینماید.

موکل شخصی است که انجام امور خود را به دیگری نیابت میدهد .

وکیل شخصی است که از جانب دیگر نماینده ی او در انجام امورش میشود . 

ویژگی های بهترین وکیل در سنندج چیست ؟

به طور کلی وکیل باید دارای دانش و تجربه ی بالا در زمینه های مختلف حقوقی و یا در زمینه ای باشد که به طور تخصصی در آن حوزه پرونده قبول میکند، باشد. از ویژگی دیگر بهترین وکیل در سنندج توانایی تحلیل مسائل حقوقی ، فن بیان قوی ، پیگیری در خصوص مسائل و کسب اعتماد موکل در خصوص تلاش و به نتیجه رساندن پرونده میباشد و به عبارت بهتر باید احساس مسئولیت پذیری بالایی داشته باشد، همچنین وکیل باید امانت دار و رازدار موکل خویش باشد .

 

 حوزه های فعالیت بهترین وکیل در سنندج :

موضوعات مختلفی در خصوص پرونده های حقوقی وجود دارد از جمله رایج ترین موضوعات میتوان به موارد ذیل اشاره کرد : 

  • دعاوی حقوقی 
  • حقوق خانواده 
  • طلاق 
  • مهریه 
  • نفقه 
  • دعاوی کیفری
  • دعاوی کلاهبرداری 
  • دیه 
  • مواد مخدر
  • دعاوی ملکی 
  • دعاوی ثبتی 
  • حقوق بیمه 
  • رابطه ی نامشروع 
  • حقوق کار 
  • حقوق تجارت 
  • حقوق بین الملل 
  • و…

دعاوی حقوقی ، دعاوی امور حقوقی و مدنی هستند که  طبق قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی به آنها رسیدگی میشود . دعاوی حقوقی برای جبران ضرر و زیان وارد شده ، حل اختلافات و رفع نقص در حقوق افراد میباشد . در نتیجه هدف از طرح دعاوی حقوقی رسیدن به حق میباشد . 

دعاوی حقوقی به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی میشوند :

  1. اشخاص : اموری را شامل میشود که مربوط به اشخاص است مثل حقوق خانواده که شامل طلاق ، نفقه زن ، نفقه ی فرزند میباشد. ارث ، حل اختلاف در مالکیت و..
  2. اموال : امور قرارداد ها و عقود را شامل میشود . اموری مانند خرید و فروش ، رهن ، اجاره ، وقف و…  

دعاوی حقوقی در دادگاه های عمومی رسیدگی میشود . 

اشخاص برای رسیدگی به دعاوی حقوقی ابتدا باید دادخواست بدهند و در قسمت خواسته موضوع و عنوان حق خود را که مورد نقص قرار گرفته ذکر کنند تا در دادگاه به آن رسیدگی شود . 

دعاوی کیفری : دعاوی هستند که برای رسیدگی به موضوعاتی که قانونگذار آنها را جرم انگاری کرده است مطرح میشود . هدف از طرح این دعاوی تقاضای رسیدگی به مجازات شخصی است که عملی را برخلاف قانون انجام داده است . دعاوی کیفری همانند دعاوی حقوقی به دو دسته ی کلی تقسیم بندی میشوند :

  1. جرائم علیه اشخاص : این دسته از جرائم ، جرائمی هستند که موضوع و هدف آنها ارتکاب جرم علیه شخص ، اعضای بدن ، تمامیت فیزیکی اشخاص و… است . جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی علیه افراد ، قتل ، سقط جنین و… 
  2. جرائم علیه اموال : این دسته از جرائم ، جرائمی هستند که علیه اموال و مالکیت افراد صورت میگیرد . مصداق بارز این دسته از جرائم کلاهبرداری ، سرقت ، تخریب ، خیانت در امانت و… است . 

دعاوی ملکی : منظور از دعاوی ملکی دعاوی راجع به املاک و اموری است که موضوع خواسته ، یک ملک بوده و یا منشاء اختلاف ناشی از یک ملک باشد . ملک به معنی اموال غیر منقول میباشد . غیر منقول یعنی امکان نقل و انتقال از مکانی به مکان دیگر در خصوص این اموال وجود ندارد مثل زمین ، آپارتمان و… 

برخی از دعاوی ملکی عبارتند از : فسخ قرارداد ، افراز و تقسیم ملک مشاع ، اخذ به شفعه اراضی موات ، تخلیه ، خلع ید ، رفع ممانعت از حق ، رفع مزاحمت از حق ، فک رهن ، مطالبه ی حق سرقفلی و… 

دعاوی حوزه ی حقوق کار : دعاوی بین کارگر و کارفرما را شامل میشود . طبق ماده ی ۲ قانون کار کارگر به فردی گفته میشود که : کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

احتمال دارد در روابط بین کارگر و کارفرما اختلافاتی به وجود بیاید که در راستای رسیدگی به این اختللافات بهترین وکیل در سنندج میتواند به موکل خود مشاوره رایگان دهد . 

رسیدگی به پرونده های مطروحه در حوزه ی کار به واسطه ی هیات های تشخیص و حل اختلاف ماده ی ۱۵۷ قانون کار حل و فصل میگردد . 

دعاوی حوزه ی حقوق تجارت : به دعاوی گفته میشود که به اقتضای تجارت و کسب و کار بین تجار و اشخاص حقوقی شکل میگیرد . دعاوی تجاری را میتوان به چند دسته تقسیم بندی کرد : دعاوی شرکت ها ، دعاوی اسناد تجاری ، دعاوی مربوط به برند و علائم تجاری و طرح های صنعتی و… 

این دعاوی در دادگاه عمومی مورد رسیدگی قرار میگیرند و قانون آیین دادرسی مدنی بر آنها حاکم است

دعاوی حوزه ی حقوق بین الملل : به دعاوی میگویند که بین دولت ها و سازمان های بین المللی و یا اتباع دولت ها با یک دیگر رخ میدهد . این دعای به دو دسته ی دعاوی حقوق بین الملل عمومی و دعاوی حقوق بین الملل خصوصی تقسیم بندی میشوند . 

پیگیری دعاوی بین المللی معمولا با نمایندگان دولت ها میباشد . نمایندگان معمولا وزرای امور خارجه کشورها و نمایندگان و وکلای دولت ها و سازمان های بین المللی هستند . 

اما دعاوی حقوق بین الملل خصوصی دعاوی و اختلافاتی هستند که بین اتباع دولت ها صورت گرفته است مثل وقتی که زن تبعه ی ایران میخواهد با مرد تبعه ی آلمان ازدواج کند و اینجاست که این موضوع مطرح میشود که کدام قانون بر روابط بین این دو حاکم است یا زمانی که شخصی که تبعه ی ایران است از شخصی که تبعه ی فرانسه است میخواهد ملکی را که در ترکیه است بخرد و… 

بهترین وکیل در سنندج

وظایف بهترین وکیل در سنندج :

  • از جمله مهمترین وظیفه ی وکیل دادگستری ارائه مشاوره به موکلین برای حل مشکلات حقوقی آنهاست 
  • حل و فصل اختلافات در مرحله ی اول به وسیله ی مذاکره و خارج از دادگاه
  • تنظیم اسناد حقوقی از قبیل قرارداد ها ، وصیت نامه ها ، عقدنامه ها و… 
  • وکالت موکل در دادگاه 
  • دفاع از موکل در دادگاه 
  • حضور در جلسات دادگاه 
  • انجام تحقیقات حقوقی 

مهارت های مورد نیاز بهترین وکیل در سنندج در انجام امور حقوقی :

  1. مهارت و تخصص در کلیه امور حقوقی
  2. مهارت در تجزیه و تحلیل مشکل پیش آمده برای موکل  
  3. مهارت در برقراری ارتباط با موکلین 
  4. مهارت در دادخواست نویسی ، شکواییه نویسی ، لایحه نویسی و… 
  5. مهارت در استفاده ی به موقع از مواد و تبصره های قوانین به روز 
  6. مهارت در رفتار بدن 
  7. مهارت در کنترل عصبانیت و بالابردن صبر و تحمل 
  8. مهارت در افزایش اعتماد به نفس و کنترل عزت خود 
  9. مهارت در اصول روانشناسی 
  10. مهارت در به کار بردن اصول کلامی 

چند نوع وکیل در سنندج داریم ؟

به طور کلی وکالت به انواع مختلفی دسته بندی میشود که در ذیل به شرح هر یک میپردازیم :

وکیل دادگستری : وکیل دادگستری شخصی است که لیسانس حقوق یا فقه و مبانی حقوق را کسب کرده سپس در آزمون شرکت کرده و رتبه لازمه را کسب نموده ، دوره ی کارآموزی را گذرانده و پروانه ی وکالت گرفته است . 

وکیل کارآموز : همانطور که در بالا گفته شد شخصی که لیسانس حقوق داشته ، در آزمون شرکت کرده و رتبه آورده مدتی را باید نزد وکیلی با تجربه به عنوان کارآموز بگذراند . در این مدت کارآموز میتواند زیر نظر وکیل سرپرست خود به رسیدگی در خصوص پرونده ها بپردازد . 

وکیل قوه قضاییه : به تمامی وکلا که از مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و مشاورین حقوقی ، پروانه وکالت کسب کرده اند وکیل قوه قضاییه میگویند . 

وکیل مدنی : وکیلی است که به رسیدگی به امور حقوقی و اداری میپردازد . موکل و وکیل در دفتر اسناد حاضر میشوند و موکل ، وکیل را در خصوص انجام امور حقوقی و اداری خود نائب میکند و وکالت نامه تنظیم میکنند . از جمله وکالت نامه های مدنی میتوان به وکالت نامه طلاق ، وکالت نامه خرید و فروش ، وکالت نامه رسیدگی به امور سازمان ها و… اشاره کرد.

وکیل مع الواسطه : در برخی از موارد فرد شرایط لازم به برای انتخاب وکیل ندارد مثل فردی که در زندان و در حبس است در نتیجه این کار را به فرد دیگری میسپارد تا برای او وکیل انتخاب کند . به چنین وکیلی که توسط دیگری انتخاب میشود وکیل مع الواسطه میگویند . 

وکیل انتخابی : رایج ترین نوع وکالت است . به این صورت که فرد شخصا وکیل را در خصوص موضوع مربوطه انتخاب میکند . 

وکیل تسخیری : این وکیل در خصوص پرونده های کیفری است . زمانی که موکل برای اخذ وکیل توانایی مالی ندارد و جلسه ی اول دادرسی او بدون وکیل میگذرد دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را برای رسیدگی به صورت رایگان در خصوص پرونده اتخاذ میکند . 

وکیل اتفاقی : شخصی که لیسانس حقوق دارد اما هنوز آزمون نداده و کارآموز نشده میتواند ۲ الی ۳ بار برای اقربای نزدیک خود (خویشاوندان سببی و نسبی درجه ۱،۲،۳) به وکالت بپردازد . 

وکیل سازمانی : یکی دیگر از انواع وکالت است که بر اساس قانون حمایت قضایی از کارکنان دولتی و پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که کارمندان دولتی لشکری و کشوری در انجام امور خود به وکیل نیاز داشته باشند سازمان محل خدمت آنها موظف است که برای آنها وکیل اتخاذ کند . به چنین وکیلی ، وکیل سازمانی میگویند . 

‌ماده واحده قانون حمایت قضایی از کارکنان دولتی و پرسنل نیروهای مسلح – تمام وزارتخانه‌ها، شرکتها، موسسات و سازمانهای دولتی و دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، همچنین‌نیروهای مسلح (‌نظامی و انتظامی) مکلفند بنا به درخواست کارکنان خود در زمان حیات و یا وراث درجه اول آنان پس از فوت در دعواهایی که از انجام‌وظیفه آنان ناشی می‌شود یا به نحوی با وظایف ایشان مرتبط است با استفاده از کارشناسان حقوقی شاغل، به آنان خدمات حقوقی ارائه کنند.

وکیل ایثارگران(حمایتی) : هنگامی که بسیجیان و افراد ایثارگر در موضوعات حقوقی با مشکل مواجه میشوند وکلایی که از دفتر حمایت قضایی سپاه پروانه وکالت گرفته اند به عنوان وکیل ایثارگران و بسیجیان در مراجع قضایی حاضر میشوند و به وکالت با عنوان وکیل حمایتی میگردازند . 

بهترین وکیل در سنندج چه کسانی هستند؟

در اینجا ما به شما چند وکیل خبره و کار‌بلد در شهر سنندج  به شما معرفی میکنیم که در صورت نیاز بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید تا مشکل‌تان را برطرف نمایند. سامانه‌حقوقی‌ راه امید با یک دهه سابقه، برای سهولت شما عزیزان در شهر سنندج بهترین وکیل در سنندج را در لیست ۵ تایی به شما معرفی می‌کنیم.  

ما در این مقاله میخواهیم شما رو با بهترین وکیل در سنندج آشنا کنیم که با آسوده خاطر بیشتری مشکل خود را حل کنید. تا پایان این مقاله همراهمون باشید.

اما چنانچه  نمیدانید کدام یک از وکلای گرگان زیر در خصوص پرونده شما تخصص کافی دارد و بهترین وکیل  این حیطه در گرگان می باشد اینجا را کلیک کنید تا در لحظه اطلاعات ۲ وکیل متخصص در پرونده شما برای شما نمایش و پیامک میگردد . 

تفاوت وکالت با مشاوره حقوقی در سنندج : 

وکالت زمانی است که وکیل رسیدگی به پرونده ی موکل را قبول میکند و پیگیر مشکل به وجود آمده خواهد بود تا زمانی که به نتیجه برسد در حالی که مشاوره حقوقی زمانی صورت میگیرد که وکیل پرونده را بررسی میکند ، از مشکل به وجود آمده مطلع میشود سپس آن را تحلیل میکند و به موکل صرفا مشاوره میدهد و او را برای کسب نتیجه ی مطلوب راهنمایی میکند .

مزایا گرفتن مشاوره از بهترین وکیل در سنندج : 

  • صرفه جویی در زمان و هزینه 
  • تنظیم اصولی در قرارداد ها 
  • جلوگیری از اطاله ی دادرسی 
  • مشاوره حصوری رایگان 
  • مشاوره متنی رایگان 
  • مشاوره تلفنی 

مزایا گرفتن مشاوره تلفنی از بهترین وکیل در سنندج :

علاوه بر مزایا ذکر شده در قسمت بالا میتوان به برقراری ارتباط بین وکیل و موکل در هر زمان و هر مکان به راحتی و به سرعت اشاره کرد که این نوع از مشاوره موجب صرفه جویی در زمان به دلیل حذف در رفت و آمد میشود . شما میتوانید از وکلای راه امید مشاوره ی حضوری و متنی رایگان دریافت کنید و یا پس از پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان با بهترین وکیل سنندج ارتباط برقرار کنید و سوالات حقوقی خود را از ایشان بپرسید . 

بهترین وکیل زن سنندج :

در جامعه ی کنونی که حضور زنان در جامعه روز به روز رو به افزایش میباشد و پر رنگ تر میشود ما شاهد حضور زنان در حرفه وکالت هستیم . وجود وکیل زن در هر شهری نیاز است به این دلیل که برخی از موکلان با وکلای خانم راحت تر میتوانند مشکلات خود را در میان بگذارند هم چنین اغلب موکلان معتقدند که وکلای زن به ویژه در دعاوی خانواده نتیجه ی مطلوب تری را به دست خواهند آورد .

زنان جزئی نگرند در نتیجه به جرئیات پرونده بیشتر دقت میکنند و به بررسی و رسیدگی به پرونده میپردازند . 

بهترین وکیل طلاق توافقی در سنندج : 

در صورت مراجعه به بهترین وکیل طلاق در سنندج باید این نکته را مد نظر داشت که یک وکیل نمی تواند از طرف زوج و زوجه هردو وکالت در طلاق را داشته باشد. اگر زوجه از زوج وکالت در طلاق را داشته باشد وکیل دادگستری، در واقع وکیل با واسطه ی زوج خواهد بود.

بنابراین حضور زوجه در دادگاه و امضای دادخواست و سایر مدارک از سوی او الزامی است. مگر اینکه زوج و زوجه هر کدام به دو نفر وکیل دادگستری برای انجام امور وکالت بدهند که در این صورت نیاز به حضور هیچ یک از زوجین در دادگاه نمی باشد و کلیه اقدامات حتی ثبت و انجام تشریفات طلاق بدون حضور آنها انجام می شود.

در طلاق توافقی نیازی به مراجعه به دادگاه هست؟

بله نیاز است. بر‌اساس قانون حضار جهت طلاق توافقی باید اقدام به اخذ حکم گواهی عدم امکان سازش از دادگاه نمود و سپس بر اساس این حکم نسبت به اجرای صیغه‌ی طلاق در دفترخانه اقدام نمود.

در طلاق توافقی باید نسبت به چه چیزهایی توافق کرد؟

در طلاق توافقی باید نسبت به مسائل مالی زوجه ( مهریه , نفقه , اجرت المثل , نحله و حق تصنیف دارایی) توافق نمود. همچنین نسبت به جهزیه،حضانت فرزندان،نفقه فرزندان،نحوه ملاقات فرزندان و وضعیت بارداری و باکره بودن زوجه توافق نمود.

حکم طلاق توافقی ( گواهی عدم امکان سازش ) چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

سه ماه

اگر شوهرم برای جاری شدن حکم طلاق در مهلت سه ماه به دفترخانه نیاید چه اتفاقی میفتد؟

مدت اعتبار حکم عدم سازش سه ماه هست و بعد از گذشت سه ماه حکم صادر شده معتبر نیست و در صورت تمایل مجدد به طلاق توافقی باید کلیه مراحل برای صدور حکم عدم امکان سازش دوباره انجام شود.

بهترین وکیل در سنندجفرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست؟

چنانچه زوجین هر دو در مورد طلاق توافق داشته و در مورد نحوه جدایی و پرداخت حقوق زن و فرزندان به تفاهم برسند طلاق توافقی می باشد. این طلاق برای سرعت بخشیدن به کار کسانی است که با توافق مصّر به طلاق هستند.

طلاق خلع و مبارات نیز دو صورت طلاق توافقی است البته اجرای این طلاق نیز چون دیگر طلاق هایی که به درخواست زن و مرد است منوط به انجام تشریفات در مراجع قضایی و صدور گواهی عدم امکان سازش است. طلاق خلع و مبارات از نوع طلاق بائن است که امکان رجوع در آن نیست.

براساس ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به او می دهد طلاق می گیرد اعم از اینکه مال مزبور عین مهر، معادل آن، یا بیشتر یا کمتر از مهریه باشد.

براساس ماده ۱۱۴۷ قانون مدنی: طلاق مبارات آن است که کراهت از طرفین باشد ولی در این صورت عوض باید زاید بر میزان مهر نباشد.در واقع در این طلاق هر دو طرف از هم کراهت و تمایل به طلاق دارند اما میزان بخششی که زن به مرد می دهد بیش از مهریه نیست.

از لحاظ ماهیت در طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به عوض نکرده باشد بائن است یعنی اگر زن پس از طلاق خواهان مبلغی نباشد که برای گرفتن اجازه طلاق به مرد داده است طلاق بائن و رجوع ممکن نیست. زن در این نوع طلاق حق گرفتن نفقه ندارد و از شوهرش ارث نمی برد.

اما اگر زن خواهان مهریه اش باشد و بخواهد مالش را پس بگیرد ماهیت طلاق تغییر و تبدیل به طلاق رجعی می گردد لذا امکان رجوع مرد ایجاد شده و زن حق ارث و نفقه را دارد.

اگر مردی وکالت بلا عذل طلاق به زنش بدهد و ان زن وکیل اختیار کند واز وکالت بلا عزل طلاق،طلاق توافقی از قاضی بخواهد ایا قاضی میتواند بدون شاهد و داور و موکل طلاق یک طرفه صادرکند وحکم قطعی بدهد و حق تجدید نظرخواهی را ازموکل بگیرد؟

بدون تعیین داور و اعلام نظر وی صدور رای طلاق غیر قانونی است اما حضور موکل و شاهد ضرورتی نداشته و بقیه موارد مورد سوال با توجه به وکالت اعطائی کاملا قانونی است.

با سلام بنده به همراه خانمم دادخواست طلاق توافقی کردیم و پس از دو جلسه در شورای حل اختلاف پرونده به دادگاه ارجاع شد وحالا از طلاق توافقی پشیمان شدم و از مراجعه به دادگاه خودداری میکنم ایا زوجه میتواند بدون زوج به دادگاه مراجعه و به استناد همان دادخواست طلاق توافقی حکم طلاق را گرفته و سپس به دفتر طلاق مراجعه و خود را مطلقه نماید؟

خیر

بیشتر بدانیم: پرداخت مهریه توسط زوج به زوجه با طلاق توافقی ساقط نمی‌شود بلکه به توافق زوجین بستگی دارد.

بیشتر بدانیم: در صورت عدم توافق زوجین در ارتباط با حضانت فرزندان، مطابق قانون عمل خواهد شد.

در طلاق توافقی در دوران عقد وضعیت مهریه چگونه است ؟

ـ آیا دختر میتواند طلب مهریه کند اگر متقاضی طلاق باشد ( چه توافقی چه یک طرفه به درخواست دختر

در طلاق توافقی وضعیت مهر بستگی به توافق طرفین دارد هر توافقی کنند دادگاه محترم می شمارد چنانچه دلیل موجهی برای طلاق داشته باشد منعی برای مطالبه مهریه ندارد

-هر یک از زوجین پس از درخواست طلاق توافقی می توانند از درخواست خود عدول کنند؟

پاسخ این است که بله. زوج یا زوجه یا هر دو می توانند تا قبل از آخرین جلسه دادگاه که منجر به صدور حکم می گردد از نظر خود عدول نمایند؛ یعنی پشیمان شده و دادخواست خود را پس بگیرند و در واقع از دادگاه بخواهند که آن را نادیده تلقی نماید.

ـ آیا زوج می تواند پس ازانجام طلاق توافقی خلع رجوع کند؟

– با توجه به مواد ۱۱۴۳ الی ۱۱۴۹ قانون مدنی در طلاق خلع تا زمانی که زن به مال البذل (مالی را که زن بذل کرده) رجوع نکرده، شوهر نیز نمی تواند به طلاق رجوع کند.

توضیح اینکه: زن بعد از اجرای صیغه طلاق تا عدّه طلاق باقی است می تواند از آنچه که بذل کرده پشیمان شود و آن را از شوهر مطالبه نماید و شوهر در مقابل، این حق را پیدا می کند که به طلاق رجوع کند.

برای اینکه این رجوع صورت گیرد شوهر با قصد و اراده باید لفظی بگوید یا عملی انجام دهد که دلالت بر رجوع داشته باشد مثلاً بگوید از طلاق رجوع کردم و یا … در این صورت بدون اینکه به عقد نکاح مجدد نیاز باشد، طلاقی که انجام گرفته نادیده تلقی می شود و تمام اوضاع و احوال به حال قبل از طلاق برمی گردد.

ـ زن تا چه مدتی می تواند به بذل رجوع کند و همچنین مرد در مقابل تا چه مدتی می تواند به طلاق رجوع کند؟

ـ مدتی که زن در طلاق خلع می تواند به بذل رجوع کند در زمان عده است و همچنین در مقابل، مرد نیز می تواند فقط در مدت عده رجوع کند. یعنی هر دوی زوجین فقط تا پایان عده چنین فرصتی دارند و پس از آن، دیگر برای هیچ یک از آنها چنین حقی نیست. البته همان طور که گفته شد در این طلاق، ایجاد حق رجوع برای مرد منوط به رجوع زن به مال البذل است.

ـ آیا چنانچه رجوع فوق صورت گیرد و در نتیجه آثار طلاقی که واقع شده از بین برود، مجددا زن می تواند به استناد همان حکم دادگاه مجددا به محضر مراجعه و صیغه طلاق جاری گردد؟

ـ خیر. زیرا همان طور که گفته شد پس از رجوع زن به مال البذل و سپس در صورت رجوع مرد به طلاق، همه چیز به اوضاع و احوال سابق برگشته و دیگر حکم صادره برای اجرای صیغه طلاق اعتباری ندارد.

ـ آیا اگر هر یک از زوجین در طلاق توافقی حق حضانت فرزندان را به دیگری واگذار کند، بعدها می تواند از این امر عدول نماید و مجددا تقاضای حضانت آنها را بنماید؟

ـ بله. چون حضانت، هم حق و هم تکلیف والدین است. چنانچه ماده ۱۱۶۸ قانون مدنی صراحت دارد: «نگاهداری اطفال، هم حق و هم تکلیف ابوین است.» پس همان طور که پدر یا مادر حق حضانت یعنی نگاهداری اطفال را در سنینی از زندگی آنها دارند، نسبت به آنها تکلیف هم دارند و تکلیف را نمی توان از خود ساقط کرد. به عبارت دیگر پدر یا مادر نمی تواند حق فرزند را ساقط کند

. مثلاً می دانیم که حضانت دختر تا ۷ سالگی با مادر است. حال اگر در طلاق توافقی زوجه دختر ۵ ساله را به پدر بدهد و حضانت را از خود سلب کند، چنین سلب اختیاری، اعتبار ندارد. و در صورت پشیمانی در چنین حالتی می تواند حتی بعد از طلاق مجددا به دادگاه مراجعه نموده و طی دادخواستی حضانت فرزندان را درخواست نماید.

ـ آیا چنانچه در طلاق توافقی هر یک از زوجین حق ملاقات فرزندان را از خود سلب نماید، مجددا می تواند تقاضای ملاقات فرزند را بنماید؟

ـ حق ملاقات هم مانند حق حضانت قابل اسقاط (از بین رفتنی) نیست و چنانچه زوج یا زوجه این حق را از خود سلب نماید به همان دلیلی که در مورد حضانت ذکر شد چنین سلب اختیاری فاقد اعتبار است و کسی که این حق را از خود سلب کرده می تواند حتی بعد از طلاق با مراجعه به دادگاه و تسلیم دادخواستی تقاضای ملاقات فرزندان را بنماید.

ـ آیا اگر زن در طلاق توافقی، قبول نماید که نفقه طفل را به عهده بگیرد، بعدا می تواند از دادگاه تقاضا نماید که مرد یعنی پدر طفل نفقه را بدهد؟

ـ بله. زیرا طبق ماده ۱۱۹۹ قانون مدنی که می گوید: «نفقه اولاد بر عهده پدر است …»، در صورتی که پدر طفل در حیات باشد، مادر مکلف به پرداخت نفقه نمی باشد. لذا چنانچه در طلاق توافقی، مادر تقبل نفقه فرزندان تحت حضانت خود را نموده باشد، بعدها می تواند به دادگاه مراجعه و درخواست نفقه آنها را بنماید.

ـ آیا پس از صدور گواهی عدم امکان سازش (که با توجه به درخواست طلاق توافقی زوجین صورت گرفته و مجوز طلاق خلع همراه با وکالت بلاعزل از سوی زوج به زوجه داده شده است)، اگر شوهر حق و حقوق مندرج در حکم را به زن ندهد؛ در صورتی که زن با مراجعه به دفتر طلاق و اجرای صیغه طلاق، خود را مطلقه نماید، آیا بعدا می تواند حق و حقوق مربوطه را درخواست نماید؟

ـ بله. زیرا وقتی اصل حکم که اجرای صیغه طلاق است، اجرا می گردد، متفرعات و جزئیات مندرج در آن نیز لازم الاجرا می شود.

-من در دوران نامزدی طلاق گرفتم و باکره‌ام، مهریه قسط‌بندی شده و هر ۷ ماه یکبار باید پرداخت شود، اگر بنده بخواهم دوباره با شخص دیگری ازدواج کنم، آیا مهریه‌ام قطع می شود؟

خیر مهریه قطع نمی شود و منعی هم در ازدواج مجدد شما وجود ندارد.

 

فسخ وکالت : 

اگر بخواهیم وکالت نامه ی بهترین وکیل در سنندج را فسخ کنیم چه کاری باید انجام دهیم . عقد وکالت عقدی جایز است بنابرین هر کدام از طرفین هر زمان که بخواهند میتوانند به این عقد پایان دهند. از جمله مواردی که میتوان عقد وکالت را فسخ کرد ، عبارتند از : 

  • عزل وکیل از طرف موکل : موکل هر زمان که بخواهد میتواند وکیل را عزل کند و نیازی به توجیه برای کارخود ندارد . عزل وکیل یا به صورت صریح صورت میگیرد یا به صورت ضمنی .

عزل وکیل به صورت صریح ، عزلی است که موکل صراحتا فسخ وکالت و عزل وکیل را به او اعلام میکند . 

عزل وکیل به طور ضمنی ، عزلی است که خود موکل یا دیگری کاری را که وکیل برای انجام آن اخذ شده است را انجام دهند . 

  • استعفای وکیل : وکیل هم همانند موکل هر زمان که بخواهد میتواند به وکالت خود در خصوص پرونده ی موکل پایان دهد اما در صورتی که این استعفا موجب ضرر رساندن به موکل باشد وکیل باید جبران خسارت کند . 
  • موت یا جنون وکیل یا موکل یا هر دو : در صورتی که یکی از طرفین عقد وکالت مجنون شوند عقد وکالت منفسخ میشود . همچنین در صورتی که یکی از طرفیت فوت کند عقد فسخ میشود و به وراث طرفین منتقل نخواهد شد . 

حال سوال پیش می آید که آیا شخص سفیه میتواند وکالت دیگری را قبول کند ؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت که شخص سفیه وکالت دیگری را در اموری که خودش اجازه ی فعالیت از طرف قانون ندارد را نمیتواند قبول کند، به عنوان مثال شخص سفیه نمیتواند وکالت دیگری در خرید وفروش را قبول کند زیرا خودش هم امکان دخل و تصرفات مادی را ندارد اما میتواند در امور غیر مالی وکالت کند . 

  • از بین رفتن متعلق وکالت : متعلق وکالت یعنی آنچه که وکالت برای آن اخذ شده است به عنوان مثال از بین رفتن موضوع وکالت در اثر حوادث خارجی یا اقدام اشخاص ثالث مانند این که کالا موضوع وکالت آتش گرفته باشد یا در اثر سیل و زلزله و… از بین  رفته باشد .

مورد دیگری که از مصادیق از بین رفتن متعلق وکالت است از بین بردن موضوع وکالت به وسیله ی موکل است مانند این که موکل به وکیل ، وکالت در فروش دهد اما خود موضوع وکالت را ، به دیگری وصیت کند و یا بفروشد .

سومین مورد ورشکستگی موکل در جایی که مداخله در امور مالی یا تادیه دیون موثر باشد است یعنی این که تاجر ورشکسته از تاریخ صدور حکم از مداخله در تمام اموال خود حتی آنچه که در دوران ورشکستگی ممکن است عایدش شود محروم میشود و اداره ی این امور با مدیر تصفیه و در شهرهایی که اداره تصفیه دارند با اداره تصفیه خواهد بود . 

  • انقضای مهلت وکالت : در صورتی که وکالت مقید به زمان و مهلت باشد پس از انقضای مهلت وکالت پایان میباید . 
  • انحلال شخص حقوقی : اگر شرکت منحل شود دیگر وکالت از شرکت معنا پیدا نمیکند .
  • ابطال پروانه وکالت : در این صورت هم وکالت اصولا فسخ میگردد . 

 

سوالاتی که برای شما پیش آمده بود : 

آیا میتونم صفر تا صد یک پرونده را به بهترین وکیل در سنندج بسپارم و در جلسات دادگاه حاضر نشم ؟ 

در پرونده های حقوقی معمولا این امکان وجود داره اما در خصوص پرونده های کیفری متهم باید در برخی از جلسات حاضر شود . 

آیا برای گرفتن طلاق توافقی حتما باید وکیل داشته باشم ؟ 

خیر ، اجباری به داشتن وکیل نیست اما با داشتن وکیل میتوانید با سرعت بیشتر به نتیجه برسید . هم چنین تنظیم توافقنامه طلاق نکات مهم و ریزی دارد که عدم توجه به آن مشکلاتی را برای زوجین به وجود می آورد . 

آیا مشاوره وکیل رایگان داریم ؟

بله ، شما میتوانید از طریق سایت راه امید به صورت حضوری از مشاوره ی رایگان بهترین وکیل در سنندج  بهرهمند شوید . 

آیا میتونیم به چند وکیل به طور هم زمان وکالت بدیم؟

بله به این نوع از وکالت ، وکالت بالاجتماع میگویند .

آیا اتباع میتوانند در ایران وکیل بشن ؟ 

خیر ، امکانپذیر نیست . 

آیا میتونن طرفین دعوا مشترکا یک وکیل بگیرن ؟ 

خیر ، به این دلیل که یکی از وظایف وکیل دفاع از موکل و احقاق حق اوست اما در اینجا وکیل نمیتواند نسبت به ۲ طرف یک دعوا احقاق حق کند . 

وکیل در توکیل یعنی چی ؟

یعنی زمانی که موکل به وکیل اجازه ی گرفتن وکیل در خصوص رسیدگی به پرونده را میدهد .

شماره بهترین وکیل در سنندج را میخوام ؟

برای گرفتن وقت مشاوره حضوری رایگان یا مشاوره ی تلفنی یا متنی با بهترین وکیل در سنندج اینجا را کلیک کنید .  

کجا میتونم وکالت نامه تنظیم کنم؟

وکالت نامه در دفتر اسناد رسمی تنظیم میشود . 

آیا امکانش هست من حضوری برم دادگاه ، وکیل غیرحضوری داشته باشم و از طریق آنلاین او لایحه بده ؟

خیر ، امکانپذیر نیست مگر اینکه وکیل دادگاه مهمتر داشته باشد و نتواند در جلسه ی دادگاه حاضر شود و یا اینکه شما میتوانید از بهترین وکیل در سنندج درخواست تنظیم لایحه کنید سپس خودتان آن را از طریق دفاتر خدمات قضایی ارسال کنید . 

آیا میشه اختیارات به طور کامل از موکل به وکیل منتقل بشه و موکل از کلیه حقوق و اقدامات سلب بشه ؟

خیر، سلب اختیار خلاف مبنای عقد وکالت است و امکانپذیر نمیباشد . 

میخواستم بدونم بهترین وکیل  در سنندج برای جرائم منافی عفت کیست ؟ 

برای اطلاع از بهترین وکیل در سنندج در حوزه های مختلف حقوقی به سایت راه امید مراجعه کنید . 

آیا میتوان از وکیل شکایت کرد ؟

بله ، درصورتی که از وکیل تخلفاتی مشاهده شود میتوان از او شکایت کرد و در صورت اثبات او را ملزم به جبران خسارت کرد . 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص در سنندج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما