بهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان(۱۴۰۳)

بهترین وکیل نفقه در مشهد+نمیزاریم حقتو پایمال کنند/حامی بانوان(1403)

 بهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان(۱۴۰۳)

سلام به شمایی که اومدی مقاله منو بخونی من زینب خبره کارشناس حقوقی موسسه  راه امید هستم.می دونم که مشکلات جامعه از همه لحاظ اقتصادی اجتماعی فرهنگی زیاد شده و همین موضوعات ممکن تاثیر بسیار بالای داشته باشه روی زندگی و مرد نتونه خرج زنو بچشو بده یا اصلا بخواد اذیت کنه و یا… خیلی از چیزهای دیگه ایی که خودتون و ما میدونیم بهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان کمکت می کنه از این مشکلات خلاص شی.

برای ارتباط با بهترین وکیل در مشهد اینجا کلیک کنید.

سوال و پاسخ هایی که درموردبهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان حتما باید بدانید:

 

  • حالا شاید اصلا بپرسید که نفقه یعنی چی اصلا که اینقد راجبش حرف میزنند وموردهای زیادی پیش میاد؟

نفقه (طبق ماده ۱۱۰۷ حقوق مدنی) عبارت است از همه نیاز های متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.

  • شاید سوال براتون پیش میاد که چه موقع زن نمی تونه ادعای نفقه بکنه؟

می دونیدکه در نکاح دائم شوهر مکلف به پرداخت نفقه به خانم  است،اگر چنانچه زن بدون مانع مشروع از ادای زوجیت خود امتناع کند مستحق نفقه مخواهد بود. یعنی اگر زن نتواند ادای زوجیت کند و خواسته و وظایفش رو بدرستی انجام دهد مرد می تواند نفقه ندهد.

  • اصلا اگر زوجی طلاق رجعی داشته باشند،چی می شه؟(ماده ۱۱۰۹ قانون مدنی)

می دونید که در مدت عده شوهر باید نفقه خانم رو بده،حالا شاید براتون سوال شه طلاق رجعی یعنی چی طلاق رجعی یعنی اینکه مرد تا مدت عده می تواند به زوجه خود برگردد اینم باید بدونید که طلاق رجعی موجب انحلال نکاح نمی شود بلکه زمانی قطعی و جدایی کامل سپری می شود که عده سپری شده باشد،به همین علت مرد می تواند در مدت عدم به زن خود رجوع کند و نکاح سابق را به حالت اولیه برگرداند.برای همین فقها مدت عده رجعیت را امتداد دوره ی زوجیت و یا در حکم آن میدانند و برآن احکام و آثاری مترتب میدانند،مانند تکلیف شوهر دادن نفقه است.

 

 

دکتر علی به روش 

دکتر علی بهروش

بنیانگذار سامانه وکیل نوین ،دانش پژوه مقطع دکترا ،استاد دانشگاه

ایشان با توجه به شناختی که از اکثر قضات دارند با توجه به هر دادگاه و دادسرا می توانند بهترین راه حل ها رو به شما پیشنهاد بدن و با توجه به تیم متخصص ایشان شما می توانید با خیال راحت پرونده و مشکلات خودتان را به ایشان و وکلای تیم ایشان بسپارید.

جناب علی به روش فرد بسیار مجرب در حیطه ها و دعاوی خانواده از جمله طلاق توافقی حضانت نفقه و طلاق از طرف زوجه و..

دعاوی حقوقی: هرنوع تنظیم قرارداد از جمله شرکت ها، شخص حقوقی ،حقیقی دعاوی کیفری:مواد مخدر،کلاهبرداری های حرفه ایی و…

آدرس دفتر:بلوار شاهد_شاهد۳۳_برج ایلماه_طبقه چهارم_واحد۴۰۱

شماره های تماس:۰۵۱۳۶۱۴۰۰۰۰_۰۵۱۳۶۱۴۰۱۰۱_۰۵۱۳۶۱۴۰۲۰۲_۰۹۱۵۱۰۲۶۸۹۷

همه چی راجب نفقه زن در دوران عقد

اصولا در دوران عقد زن ومرد در یک منزل سکونت ندارندو رابطه زناشویی زن ومرد تا قبل ازدواج،مرسوم نیست و به اصطلاح همسر باکره است.

بنابراین در اینجا  ن تمکین عام محقق شده است و نه تمکین خاص به همین دلیل است که برخی باور دارند که نفقه زن تنها پس از ازدواج به زن تعلق میگیرد و در دوران عقد نفقه ایی به زن داده نمیشود،این درصورتی ست که براسااس ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی همین که ازدواج انجام شد، روابط زناشویی میان دوطرف بوجود آمد وحقوق وتکالیف زوجین دربرابر یکدیگر برقرار میشود.

به طور کلی ،از مواد مختلف قانون مدنی مانند مواد ۱۱۰۶و۱۱۰۸و۱۰۸۵ در رابطه با نفقه دردوران عقد نتیجه میگیریم که:

-نفقه زوجه در دوران عقد بر ذمه شوهر قرارمیگیرد۰

۲-پدرخانم هیچ مسئولیتی نسبت به پرداخت نفقه دخترش پس از ازدواج ندارد.

۳-منظور از عقد صرفا عقد دائم است،از این رو،به خانمی که درعقد موقت یا در دوران نامزدی است،نفقه تعلق نمیگیرد.

۴-اگر زن ناشزه باشد:یعنی بدون دلیل موجه از انجام وظایف زناشویی امتناع کند،نمیتواند از شوهر خود نفقه بگیرد.

۵-چنانچه خانم دردوران عقد ازحبس خود استفاده کند تا مهریه اش را بگیرد، همچنان نفقه به او تعلق میگیرد.

شرایط وجود نفقه

اگر زن سرپیچی کند دیگر نفقه به او داده نمیشود و شرط تعلق نفقه به تمکین او بستگی دارد.هرزمان که ا زدستورات شوهر،فرمانبری کندو با خانواده خود خودش برخورد باشد،نفقه وی نیز دوباره برقرار خواهد شد.

عدم حسن معاشرت در روابط زوجین،همسر را نمونه ای از(نشوز)یا (سرپیچی از فرمان شوهر) قرار میدهدو درچنین موضعی،نفقه براو تعلق نمیگرد.

با وجود تهیه منزل متعارف و مناسب باشان زن ،اگرزندگی درآنجا موجب ضررو زیان بدنی (آزارواذیت )یا شرافتی زن باشد،خروج او از منزل موجب((نشوز))و((نشوز)) زن نمیشود.

 

پرسش شما در خصوص مقاله بهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان

همسر سابق من محکوم به پرداخت نفقه ماهیانه برای فرزند است ولی با وجود صدور اجرائیه و مراجعه مکرر و ارسال اخطاریه تا کنون نتوانسته‌ام مبلغ نفقه را از وی دریافت کنم. به‌ جز یکبار آنهم با برگه جلب و در دادگاه. با توجه به اینکه هیچ پرداختی بابت نفقه نداشته، آیا راهی هست که او را ملزم به پرداخت درست و به موقع نفقه کند؟ و آیا در این موارد نباید مقدار نفقه از حقوقش کسر گردد؟ قاضی اجرای احکام می گوید چون مبلغ باید ماهانه پرداخت شود نمی‌توان دستور پرداخت از حقوق وی کرد و فقط ملبغ بدهی معوقه را می‌توان از حقوقش کسر کرد؟

پاسخ ما درخصوص بهترین وکیل نفقه درمشهد+حامی بانوان

براساس ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی برای ترک نفقه کیفر حبس از سه ماه و یک روز تا پنج ماه تعیین گردیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دادسرای محل سکونتتان از وی شکایت نمائید و حکم جلب وی را بگیرید تا بتوانید مبلغ نفقه را دریافت کنید. قاضی اجرای احکام نیز صحیح گفته است لیکن شما می‌توانید در صورت عدم پرداخت نفقه در موعد مقرر از محل حقوق وی اقدام نمائید.

بهره بردن از تجربیات و تخصص وکلا و مشاوران حقوقی سامانه تخصصی راه امید که به تمام قوانین و مقررات تسلط دارند، همیشه برای خانواده‌ها و کسانی که مشکلات حقوقی و قانونی دارند، مفید واقع شده است.

 

برای دسترسی سریع به بهترین وکیل خانواده مشهد اینجا کلیک کنید.

 

آیا شیربها و طلاهایی که در دوران عقد برای زوجه خریداری شده است، قابل استرداد به زوج است؟ در صورت قابل استرداد بودن چنانچه زوج بابت مهریه و نفقه به زوجه بدهکار باشد می‌توان شیربها و طلاها را بابت این بدهی برداشت؟

بستگی به شرایط و نحوه بخشش آن‌ها دارد، برای مطابقت شرائط آن با مساله خودتان به ماده ۱۰۳۷ و مواد ۷۹۵ به بعد قانون مدنی مراجعه فرمایید. در صورتی که شیربها و طلاها قابل استرداد از طرف زوج باشند زوجه می‌تواند با درخواست قرار تامین نسبت به مهریه و یا نفقه گذشته از طریق دادگاه آن‌ها را توقیف کند و پس از قطعی شدن حکم، آن‌ها بابت مهریه یا نفقه طلب زوجه حساب می‌شود.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص نفقه در مشهد اینجا کلیک کنید

معرفی وکیل نفقه در مشهد: ظرف کمتر از ده دقیقه با شما تماس گرفته می شود و وکیل متخصص نفقه را در شهر خود به شما معرفی میشود.

 

 

 

بهترین وکیل نفقه در مشهد+حامی بانوان(1403)

اگر زنی که خود درآمد دارد و با شوهرش زندگی می‌کند و درآمدش را در زندگی خرج کند، اگر بخواهد عدم پرداخت نفقه توسط شوهرش را در دادگاه ثابت کند چه کار باید انجام دهد؟

باید پس از طرح دادخواست مطالبه نفقه با ارائه شاهد در دادگاه ثابت کند که خرج و نفقه زندگی را از درآمد خودش تامین می‌کند و شوهرش نفقه زندگی را نمی‌پردازد.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل نفقه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل خانم خبره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود