بهترین وکیل ملک + معرفی وکیل امور ملکی+ فیلم آموزشی

بهترین وکیل ملک + معرفی وکیل امور ملکی+ فیلم آموزشی

 

من با کمک وکیل متخصص سامانه راه امید موفق شدم برای ملکی که خیلی مشکل ثبتی و حقوقی داشت سند رسمی بگیرم . از سامانه راه امید متشکرم ، شما هم اگر به وکیل ملک نیاز دارین میتونین با بهترین وکیل ملک در سامانه راه امید ارتباط برقرار کنید.

 

وکیل ملک و دعاوی ملکی یکی از مهمترین  موضوعاتی هست که برای دعاوی حقوقی و کیفری در حوزه ملک مربوط می شود که موضوعات بسیار متنوعی دارد.مانند: دعاویی الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهدات قراردادی و قانونی، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی ملک، خلع ید ، تقسیم و افراز املاک مشاع و همچنین دعاوی کیفری مانند: انتقال یا فروش مال غیر، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، که همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی قرار دارند.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

منظور از ملک مشاع و ملک مفروز چیست؟

منظور از مشاع (یا ملک مشاع) ملکی است که میان چند نفر مشترک باشد و در مقابل آن ملک مفروز قرار دارد. منظور از مفروز وکیل ملکی است که بعد از اشاعه به صورت چند سهم جداگانه درآمده و میان شرکا تقسیم شده باشد.

ممکن است دو یا چند نفر به صورت مشترک در یک ملک با عنوان مالک باهم شریک باشند  بدون اینکه سهم هر کدام از آنان از نظر حدود و مشخصات بین مالکین مشخص شده باشد که به آن ملک مشاع گفته می شود و چنانچه مالکین با رضایت یکدیگر قسمت یا قسمت های مشخصی را برای یکدیگر تعیین نمایند به قسمت های تعیین شده سهم مفروز گفته می شود.

اصطلاح مفروز در برابر مشاع زمانی به کار می­رود که از نظر مقررات ثبتی، قصد جداکردن یک قسمت از سهم مالکیت یکی از شرکاء از سهم سایر شرکاء در ملک معین مطرح باشد. یعنی اگر چند نفر هر کدام مقدار مشاعی از ملک را مالک باشند و بخواهند سهم خود را مفروز کنند تا مستقلاً از ملک خود بهره ­برداری کنند، باید آن ملک به نسبت سهم مشاعی مالکان بین آنان افراز شود.

 

تفاوت تفکیک، افراز و تقسیم ملک و املاک چیست؟

ممکن است یک نفر مالک زمین بزرگی باشد و تصمیم به تفکیک ملک خود و تقسیم آن به قطعات و متراژ کوچکتری داشته باشد که در اینجا مالک که یک نفر است ملک خود را تفکیک می نماید.

 

اما در مورد افراز شرایط متفاوت است. چرا که در افراز حتما باید مالک بیش از یک نفر باشد و بطور مثال نمی توان گفت که شخصی می خواهد ملک خود را افراز نماید.

در تقسیم نامه های زمین و یا املاک، مالک بیش از یک نفر است و ممکن است یکی از شرکا سهم بیشتری داشته باشد و نوعی صلح بین شرکا انجام شود.

افراز و تفکیک را برای شما توضیح دادیم و باید این را اضافه نماییم که تقسیم اعم است از افراز و تفکیک ف یعنی آن که تقسیم هم شامل افراز می شود و هم شامل تفکیک.

 

 

آیا فروش ملک مشاعی بدون رضایت مالکین دیگر امکان دارد؟

شریک زمین مشاع یا ملک مشاع هر وقت تمایل داشته باشد می تواند تقاضا کند که ملک مشاع بین او و دیگر مالکان افراز شود، مگر آنکه به موجب قانون افراز آن ملک امکان نداشته باشد.

فروش-ملک-مشاعی

اداره ثبت اسناد و املاک

به این صورت که توافق می کنند که سهم هر کدامشان چند متر مربع باشد و در کدام قسمت زمین قرار گیرد که در اینصورت اداره ثبت اسناد و املاک طبق توافق شرکا اقدام به صدور سند تفکیکی می نماید.

 

آیا خلع ید از وکیل ملک مشاع امکان دارد؟

در مواقعی که هیچگونه قراردادی بین مالک و شخص متصرف ملک وجود نداشته باشد دیگر طرح دعوای تخلیه بی معنی و بی فایده است و در این مواقع چاره کار طرح دعوای خلع ید از ملک است.

 

در این مواقع شخص مالک برای تقدیم دادخواست خلع ید از ملک باید ابتدا مالکیت خود را به اثبات برساند که مهمترین و محکمترین دلیل در این راستا ارائه سند مالکیت است و همچنین شخص مالک باید این موضوع را نیز به اثبات برساند که شخصی که ملک را در تصرف دارد، بدون اذن یا اجازه مالک ملک مذکور را تصرف نموده است که به آن تصرف غاصبانه نیز می گویند وکیل ملک – وکیل متخصص امور ملکی – وکیل املاک – وکیل انواع دعوی ملکی – وکیل متخصص ملک- مشاوره حقوقی املاک –   .

دعاوی مربوط به خلع ید ، دستور تخلیه ، تخلیه ید و رفع تصرف عدوانی به دلیل شباهت هایی که با یکدیگر دارند، اغلب باعث اشتباه اکثریت مردم می شوند که این اشتباه باعث از دست رفتن وقت و هزینه زیادی از آنها می شود برای جلوگیری از احقاق حق شما و رسیدن به نتیجه مطلوب  بهتر است قبل از هر چیز با یک وکیل متخصص و کارکشته مشورت کنید ، در این مورد ما راه امید را به شما پیشنهاد میکنیم . سامانه راه امید سامانه تخصصی معرفی وکیل در اقصا نقاط کشور آماده همکاری با هم میهنان عزیزمان میباشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود