بهترین وکیل چک در مشهد+مشاوره حضوری رایگان۱۴۰۳

بهترین وکیل چک در مشهد

 

بهترین وکیل چک در سایت راه امید تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ چکم را بگیرم که مبلغ هنگفتی هم بود. شما هم اگر به وکیل چک نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل چک در مشهد از طریق سایت راه امید ارتباط برقرار کنید.

 

آدرس:مشهد -قاسم آباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما -طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

چک، سند در حکم لازم‌الاجرا

در قانون ما، چک سندی است که در آن صادرکننده تعهد می‌کند که مبلغ نوشته شده بر روی آن را به دارنده بپردازد که برای پرداخت آن، صادرکننده به بانک دستور پرداخت را می‌‌دهد.

در قانون ما، چک به عنوان یک سند در حکم لازم‌الاجراست به این معنا که اگر چک پاس نشود، دارنده می‌تواند مستقیما به اجرای ثبت رفته و با معرفی اموال صادرکننده، اموال را توقیف کرده و مبلغ چک را از آن‌ها برداشت کند. دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه و صرف هزینه و وقت زیاد نیست.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

وصول چک

برای وصول مبلغ چک سه راه وجود دارد: راه اول این است که دارنده از طریق دایره اجرا اداره ثبت اقدام به وصول چک کند. برای این کار لازم است که درانده در مهلت‌های قانونی که در قانون چک ذکر شده (۱۰ روز)، چک را برگشت بزند و گواهی عدم پرداخت را دریافت کند. همچنین، باید صادرکننده اموالی داشته و دارنده نیز از اموال او آگاهی داشته باشد.

اما چون معمولا این‌طور نیست یعنی یا صادرکننده به هر دلیل مثل انتقال اموال، اموالی ندارد و یا دارنده، صادرکننده را نمی‌شناسد به خصوص در چک‌های در وجه حامل که اسم شخص خاصی روی آن قید نشده و با ظهرنویسی(پشت‌نویسی) قابلیت انتقال را دارند.

در این صورت، دارنده باید به دادگاه مراجعه کند. یعنی علیه صادرکننده یا ضامن‌ها دادخواستی بنویسد و رد آن هم مبلغ چک و هم خسارت تاخیر تادیه (دیرکرد) را مطالبه کند. همچنین، اگر چک وجه کیفری – که در ادامه توضیح داده می‌شود- داشته باشد، دارنده می‌تواند از طریق دادسرا نیز اقدام کند.

 

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی چک در مشهد

برای تشخیص اینکه کدام مرجع قانونی صالح برای رسیدگی به مطالبه وجه چک است، باید به مبلغ چک توجه کرد. اگر مبلغ چک تا ۲۰ میلیون تومان باشد، شورای حل اختلاف و اگر بیشتر از ۲۰ میلیون تومان باشد، دادگاه صلاحیت دارد. اگر چک وجه کیفری هم داشته باشد، دادسرا صالح است. البته به موجب قانون جدید، دارنده باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست یا شکایت خود را ثبت کند و سپس، به مراجع صالح فرستاده می‌شود.

 

چنانچه نیاز به وکیل چک دارید، می‌توانید با مراجعه به سامانه راه امید، با بهترین وکیل چک ارتباط برقرار کنید.

وجه کیفری چک

اگر چک تاریخ روز داشته باشد و در زمان سررسید برگشت بخورد و در مهلت قانونی گواهی عدم پرداخت آن از بانک گرفته شود، وجه کیفری نیز دارد و می‌توان در داسرا نیز شکایت نمود.

دارنده می‌تواند با مراجعه به دادسرا و تنظیم شکایت کیفری ، وجه چک کیفری و خسارت خود مثل خسارت تاخیر تادیه را مطالبه کند و برای صادرکننده، پس از حضور در دادسرا و تفهیم اتهام، قرار تامینی از قبیل کفالت یا وثیقه صادر می‌شود اما اگر نتواند کفیل معرفی کند یا وثیقه بگذارد، در همان ابتدا روانه زندان می‌شود.

همچنین با توجه به به مبلغ چک، متهم تا دو سال حبس هم محکوم می‌شود. البته اگر  وجه چک در هر مرجله از رسیدگی کیفری پرداخت شود یا دارنده رضایت بدهد، فرآیند رسیدگی در همان مرحله متوقف می‌شود حتی اگر مرحله‌ی حبس باشد.

تغییرات قانون جدید چک

قانون جدید چک با هدف حمایت بیشتر از دارنده و جلوگیری از افزایش چک برگشتی، تغییراتی را ایجاد کرده است که بیشتر آن‌ها مربوط به ضمانت‌اجرای پاس شدن چک می‌باشد که البته نسبت به قوانین قبلی شدیدتر می‌باشد. برخی از این تغییرات عبارتند از:

۱- اشخاص فقط می‌توانند یک دسته چک داشته باشند و دیگر مانند قبل نمی‌توانند از هر حسابی یک دسته چک بگیرند بلکه کلا یک دسته چک دارند.

۲- اگر شخصی چک بکشد اما چکش برگشت بخورد، علاوه بر حسابی که چک برای آن صادر شد، در هر بانکی که حساب داشته باشد، حسابش مسدود تا وجه چک تامین شود. در قانون قبلی، اگر حسابی که چک برای آن صادر شده، پول کافی نداشت، دارنده فقط می‌توانست نسبت به همان حساب دادخواست بدهد یا شکایت کند اما در این قانون در هر بانکی که صادرکننده حساب داشته باشد، می‌توان مبلغ چک را از آن‌ها برداشت کرد.

۳- کارمندان بانک موظف هستند که غیرقابل‌پرداخت بودن چک را در سامانه یکپارچه بانک مرکزی ثبت نماید و با دریافت کد رهگیری و درج آن در گواهینامه‌ای که مشخصات چک و هویت و نشانی کامل صادرکننده در آن ذکر شده باشد، علت یا علل عدم پرداخت را صریحاً قید و آن را امضاء و مهر و به متقاضی تسلیم نماید. به گواهینامه فاقد کد رهگیری و فاقد مهر شخص حقوقی در مراجع قضائی و ثبتی ترتیب اثر داده نمی‌شود.

۴- اگر چک صادرکننده برگشت بخورد و تکرار شود، دیگر حق افتتاح حساب جدید در هیچ بانکی ندارد. و در صورت تکرار بیشتر، حتی وام هم از هیچ بانکی نمی‌تواند دریافت کند. همچنین، در صورت تکرار، علاوه بر مجازات‌های قانونی، توقیف ماشین و خانه و … صادرکننده نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

 

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است.

با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد.

در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

برای مشاهده بهترین وکیل کلاهبرداری اینجا کلیک نمایید.

1 نظر
  1. کاراگاه خصوصی می گوید

    با سلام.
    بنده با تجربه سالها خدمت در ناجا مدت چند سال است امورات مربوط به کاراگاهی خصوصی را انجام میدهم. اموراتی از قبیل
    کشف مخفیگاه افراد فراری
    کشف مدارک و شواهد و دلایل بیگناهی یا گناهکاری متهمین در بازدید و بررسی میدانی صحنه جرم
    پیدا کردن پاتوق افراد فراری
    انجام تعقیب و مراقبت فیزیکی
    تحت نظر گرفتن افراد و اماکن
    پیدا کردن دختران فراری
    هر گونه همکاری با وکلای محترم دادگستری
    پیدا کردن مشخصات افراد از طریق کد ملی
    و چندین مورد دیگر
    در صورت نیاز به همکاری در خدمت سروران گرامی هستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود