مطالبه هزینه‌های معالجاتی از شرکت بیمه گر | وکیل بیمه در مشهد

 

وکیل بیمه در مشهد

 

ادرس: قاسم اباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

 

آیا کسی که تصادف میکند میتواند علاوه بر دیه و ارش ناشی ازتصادف, هزینه های درمان و معالجه خود را درخواست کند؟

در ماده ۱ قانون فوق الذکر ، به تشریح و بیان معانی لغات مورد استفاده در این قانون پرداخته شده. در بند الف ماده ۱: «تعریف خسارات بدنی را به صورت تعیین نمونه و مصداق تبیین داشته و از باب تمثیل در بیان مصداقهای خسارات بدنی ، دیه و ارش ناشی از هر نوع صدمه را بیان داشته و نیز به برخی صدمات از جمله شکستگی و نقص عضو و از کارافتادگی جزء و کل و نیز موقت و دایم بودن این آسیب ها اشاره کرده  اما نکته مهم اینجاست که هزینه معالجات مصدوم را هم بر عهده شرکت بیمه گر نهاده .»

باز امتیاز قانون در اینجاست که این هزینه را در غالب خسارت بدنی بیان داشته و نه در دسته بندی خسارت مالی. امتیاز و تفاوت بوجود امده از این تقسیم بندی ، در محدودیت مالی مندرج در بیمه نامه هاست و مستحضر هستید که تکلیف شرکت بیمه گر در جبران خسارات بدنی از نظر مالی بالاتر از تعهد شرکت بیمه گر در جبران خسارات مالی است .

باز در ماده ۳۵ همین قانون بر الزام شرکتهای بیمه به پرداخت هزینه های معالجه تاکید نموده و شرطی بیان داشته و آن اینست که این موضوع مشمول قوانین دیگر نباشد. البته پرداخت هزینه های درمانی توسط شرکت بیمه گر در تبصره ۳ ماده ۱ قانون بیمه اجباری,  وسایل نقلیه موتوری مصوب ۱۳۸۷ نیز به تصریح پیش بینی شده بود.

بر اساس ماده ۳۵ این قانون ، حتی راننده مسبب حادثه نیز میتواند از بیمه نامه وسیله نقلیه تحت تصرف خود ، در راستای اخذ هزینه های معالجاتیش که در اثر حادثه بوجود امده استفاده نماید .بله نه تنها درخصوص شخص ثالث بلکه راننده مسبب حادثه نیز میتواند ازشرکت بیمه گرمطالبه هزینه های معالجاتی خودرابنماید.

 

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص بیمه در مشهد اینحا کلیک کنید

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل بیمه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود