معرفی بهترین وکیل سفته در مشهد

معرفی بهترین وکیل سفته در مشهد

 

بهترین وکیل سفته در سامانه راه امید تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ سفته‌ام را بگیرم که مبلغ هنگفتی هم بود. شما هم اگر به وکیل سفته نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل سفته در سامانه راه امید ارتباط برقرار کنید.

 آدرس : مشهد -قاسم اباد -بلوار شاهد-شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

وصول سفته

وقتی سفته‌ای صادر می‌شود، به معنای بدهکار بودن صادرکننده در مقابل دارنده است. بنابراین، دارنده می‌تواند مبلغ آن را نقد کند. برای این کار دارنده دو راه دارد: یا می‌تواند از طریق دایره اجرای اداره ثبت برای مطالبه وجه چک اقدام کند که برای این کار لازم است دارنده در مهلت‌های قانونی (۱۰ روز) مبلغ سفته را واخواست کند. همچنین، صادرکننده هم اموالی داشته باشد که دارنده بتواند با معرفی آن‌ها، توقیف اموال صادرکننده را از اجرای ثبت بخواهد. اگر صادرکننده مالی نداشته باشد یا دارنده مهلت‌های قانونی را رعایت نکرده باشد یا سفته وجه حقوقی داشته باشد- که در ادامه به آن پرداخته می‌شود- دارنده باید در دادگاه علیه صادرکننده یا ضامن‌ها دادخواست نوشته و وجه چک و تمامی خسارات مثل خسارت دیرکرد (تاخیر تادیه) را مطالبه کند.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل سفته در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

دادگاه صالح

تعیین دادگاه صالح بستگی به مبلغ سفته دارد. اگر مبلغ سفته بیشتر از ۲۰ میلیون باشد، دادگاه صالح به رسیدگی است و اگر مبلغ آن، ۲۰ میلیون و کمتر باشد، دادخواست باید به شورای حل اختلاف تقدیم شود. اگر سفته وجه کیفری هم داشته باشد، دادسرا صالح است. البته به موجب قانون جدید، دارنده باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست خود را ثبت کند و سپس، به مراجع صالح فرستاده می‌شود.

 

چنانچه نیاز به وکیل سفته دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت راه امید، با بهترین وکیل سفته ارتباط برقرار کنید. 

 

وجه حقوقی سفته

سفته زمانی وجه حقوقی پیدا می‌کند که بابت ضمانت کار (حسن انجام کار یا حسن اجرای کار) باشد. معمولا این عبارت‌ها موقع استخدام کردن یک شخص که از او سفته گرفته می‌شود، روی سفته نوشته می‌شود. در این صورت، دارنده دیگر نمی‌تواند سفته را به اجرا بگذارد چون بابت حسن انجام کار یا حسن اجرای کار است.

به طور کلی، سندهایی مثل چک یا سفته یا برات وصف تجریدی دارند یعنی بدون اینکه چه حساب و کتابی بین صادرکننده و دارنده بوده، باید پرداخت شوند. اما اگر رو یا پشت هر یک از این اسناد  کلمه «بابت» نوشته شود، وصف تجریدی خود را از دست داده و برای وصول آن فقط باید به دادگاه حقوقی مراجعه کرد. دیگر وجه کیفری ندارند و یا از طریق اجرای ثبت هم نمی‌توان آن‌ها را پاس کرد. حتی اگر دارنده سفته را به اجرا بگذارد، می‌توان به جرم خیانت در امانت از او شکایت کرد.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص سفته در مشهد اینجا کلیک کنید

وصول وجه سفته حقوقی

اگر عبارات «بابت حسن انجام کار» یا «بابت حسن اجرای کار» رو یا پشت سفته نوشته باشد، دارنده ابتدا باید اظهارنامه‌ای را خطاب به صادرکننده پر و ابلاغ کند. این اظهارنامه برای این است که صادرکننده سفته به تعهداتش عمل کند. اما چون معمولا این طور نیست، دارنده باید پس از پایان مهلت ذکر شده در اظهارنامه در دادگاه حقوقی دادخواست وصول مبلغ سفته و تمام خسارات مثل خسارت تاخیر تادیه را ثبت کند.

 

کارشناسان و وکلای سایت راه امید آماده‌اند تا با ارائه خدماتی مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری به سوالات شما عزیزان پیرامون سفته ضمانت کار پاسخ دهند .

 

تفاوت حسن انجام کار و حسن اجرای کار

حسن اجرای کار یعنی شخصی که استخدام شده، کار را در موعدی که توافق شده، به اتمام برساند و حسن انجام کار یعنی به تعهدات خود در حین اجرای کار عمل کرده و افراط و تفریط نکند و اگر در هر مرحله از کار، شخص به تعهدات خود عمل نکند، کارفرما بتواند بابت خسارت خود وجه سفته را دریافت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود