وکیل جرم کودک آزاری در مشهد

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد

با سلام خدمت شما هموطنان گرامی شهر مقدس مشهد.

موضوعی که میخواهم در این مقاله براتون مطرح کنم جرم کودک آزاری در جامعه است که با پیشرفت تکنولوژِی و رسانه و فضای مجازی گاه منفی متاسفانه روز به روز دامنه این جرم گسترده تر می شود و کارشناسان علوم اجتماعی به دنبال راهکارهایی جدید برای مقابله با این جرم کیفری سنگین هستند.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کودک آزاری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد (تعریف کودک آزاری):

هر گونه کوتاهی و رفتار در انجام وظایف والدین نسبت به کودک و انجام عملی توسط بزرگسال و یا عدم مراقب کودک که سلامت جسمی و روحی و روانی کودک و رشد او را به خطر بیندازد، مانند کتک زدن – سوزاندن – خفه کردن – لگد زدن و غیره … که باعث شود آثار ماندگاری در کودک داشته باشد، جزو عوامل کودک آزاری محسوب می شود.

چرا پرونده های جرم تجاوز وکودک آزاری نیمه کاره رها می شوند؟

چرا شاکیان زیان دیده از ترس آبرو و تبعات بعد آن شکایت خود رو علنی نمیکنن؟

علت خودکشی کودکان (نوجوانان) چه چیزی می تواند باشد؟

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد بیان می کند:

پرونده های زیادی هم اکنون در دادگاه ها هستند که هنوز به طور جدی رسیدگی نشدن زیرا گاهی شرم و حیا شاکی پرونده و عوامل روحی و ضررهای جبران ناپذیری که خانواده ها در این موضوع دیدن مانع از آن می شود که بتوانند به جدیت به رسیدگی پرونده بپردازند و کار رو به وکیل کارکشته و با تجربه در این حیطه واگذار نمایند.

در اینجا لازمه وجود وکیل جرم کودک آزاری در مشهد که تاکنون پرونده های زیادی در باب این جرم کیفری انجام داده است احساس می شود.

تعریف سازمان جهانی بهداشت از جرم کودک آزاری:

تعریفی که این سازمان از این جرم می کند هر گونه بدرفتاری فیزیکی و عاطفی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌ توجهی یا استثمار تجاری و سوءاستفاده جنسی، یا سایر انواع استثمار، که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت جسمی و یا روحی، بقا، رشد یا کرامت کودک در زمینهٔ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود را پدیده کودک آزاری گویند.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستیداینجا کلیک کنید.

آثار مخفی جرم بر کودک:

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد: همچنین برخی از این آثار می‌تواند به کودک به طور مخفیانه دور از چشم بقیه به کودک اعمال شود مانند: عدم حضور و مانع شدن از حضور کودک در کلاس های درسی و جمع دوستان، محروم کردن او از بازی و امور کودکانه مقتضی سن خودش، به اجبار و زور و تهدید حبس کردن کودک، مانند حبس در حمام یا زیرزمین نمونه بارز از جرم کودک آزاری می باشد.

 

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد از انواع کودک آزاری نام می برد:

 

  • کودک آزاری ( فیزیکی ):

 کتک زدن و تنبیه بدنی و همچنین تجاوز جنسی به کودک هم از انواع کودک آزاری فیزیکی محسوب می شود در ادامه به انواع آن اشاره میشود:

  • کودک آزاری (جنسی):

در اینجا فرد بزرگسال با تسلط بالا خود بر کودک او را به زور و تهدید وادار به انجام فعالیتی غیر اخلاقی می کند که از آن به عنوان سوء استفاده جنسی نام برده می شود:

انجام عمل جنسی از راه مهبل و مقعد- انجام عمل استمناء – نوازش کردن و بوسیدن اندام تناسلی – تماس دهان با آلت تناسلی

باید بدانید سوء رفتار های جنسی از کودکان فقط به تماس فیزیکی محدود نخواهد شد، بلکه این موضوع می تواند شامل سوء استفاده های دیگری از کودک باشد مانند استفاده های غیر ارتباطی:

با استفاده از غفلت کودک اقدام به تماشای کودک در حمام و دستشویی.

از کودک برای تهیه و تولید فیلم های مستهجن غیر اخلاقی و مجله های هرزه نگاری (Pornography) استفاده شود.

تهدید و ترساندن بدون تماس فیزیکی با کودک و اجبار او به برهنه شدن.

کودک را در معرض دیدن تصاویر و فیلم ها یا صحنه های غیر اخلاقی جنسی قرار بدهند.

که تمامی این عوامل که در بالا بیان شد می تواند رشد شخصیت اجتماعی و سلامت جسمی و روحی کودک رو به مخاطره بیندازد که باعث حس حقارت و عدم اعتماد به نفس کافی کودک در جامعه می شود و در آینده او نقش بیار مهمی رو ایفا می کند.

  • کودک آزاری (بهره کشی اقتصادی):

 به اجبار و اکراه وادار کردن کودک به کارگری، روسپیگری و گدایی دستفروشی ، به کار گرفتن کودک بدون توجه به حق و حقوقات اجتماعی او که بهره و منافع به دست آمده از آن نصیب دیگران خواهد شد.  

  • کودک آزاری (عاطفی):

در این نوع کودک آزاری مستقیما روحیات و عواطف کودک رو هدف قرار میدهد مانند: طرد کردن، احسای حقیر بودن،حبس شدن، محرومیت عاطفی، خشونت بالا در برخورد با کودک، اذیت و آزار شدید توسط کلام ، کنترل افراطی گرانه و نامعقول، انتظارات غیر معقول و انجام خشونت مرد خانواده علیه همسر خود در حضور کودک (نوجوان)، که از عوامل کودک آزاری عاطفی به شمارمی‌ آیند.

خشونت در خانواده چه تاثیراتی بر کودک یا (نوجوان) میگذارد؟

یکی از مهم ترین دلایل بی زاری کودکان و نوجوانان و فرار از محل سکونت زندگی و آسیب های پیش روی بعدی آن که به دام افراد فرصت طلب میوفتند، زندگی در خانواده های عصبی و خشن است که اعضای خانواده با یکدیگر ارتباط صمیمی و دوستانه ای ندارن و کانون گرم خانواده همیشه رو به سردی است و خشونت در زندگی این نوع خانواده ها حرف اول رو میزند.

جالب است بدانید که اثرات خشونت مداوم و پی در پی به صورت طولانى مدت در کودکان پیش دبستانى که در سن حساسی نسبت به موضوعات خانواده قرار دارن به مراتب مخرب تر از دام اشخاص فرصت طلب در جامعه است و احتمال بیشترى می رود که این دسته از کودکان تحت تاثیر خشونت های درون خانواده با اعضای خانواده و مخصوصا با مادر خود رابطه نا ایمنی داشته باشتد.

بر طبق پیمان نامه حقوق کودک هر فرد زیر سن قانونی ۱۸سال کودک (یا نوجوان) محسوب می‌شود.

وکیل جرم کودک آزاری در مشهد: پس نتیجه می گیریم مهم است که در جامعه امروزی و الخصوص والدین گرامی ، از تاثیرات خشونت مداوم در خانواده بر رشد شخصیت اجتماعی و فرهنگی کودک خود آگاهی کاملی را در ذهن داشته باشند.

موسسه حقوقی راه امید با داشتن وکلا مجرب و توانمند در تمامی حیطه های کیفری -حقوقی-خانواده  و مخصوصا وکیل جرم کودک آزاری در مشهد سعی بر این دارد موضوعات و پرونده های شما عزیزان رو به بهترین نحو ممکن به سر انجام برساند.

حسن ما در تخصصی بودن ماست

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستیداینجا کلیک کنید.

امیدوارم مطالب ارزشمندی که در بالا گفته شد نهایت استفاده رو برده باشید.

موفق و پیروز باشید.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کودک آزاری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود