وکیل چک در یزد+مشاوره حضوری رایگان ۱۴۰۲

وکیل چک در یزد

امروزه به دلیل شرایط سخت اقتصادی اهمیت کار وکیل چک در یزد بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.از آنجایی که چک به منظور تعهدی برای پرداخت مبلغی در آینده به شخص دیگر داده می شود بعد از زمانی که صادر کننده از پرداخت وجه آن باز می ماند در این هنگام فرد دارنده چک ناگزیر است پس از مراجعه به بانک و دریافت گواهی عدم پرداخت چک به دادگستری مراجعه کرده و از طریق مراجعه قضایی برعلیه فرد صادر کننده طرح دعوی می کند .
حال سوال اینجاست که آیا دراین مرحله فرد حتما باید به وکیل چک در یزد مراجعه کند؟
پاسخ این سوال مطلقا خیر است و خود فرد نیز می تواند شخصا به مراجع رفته و طرح دعوی چک بنماید.
اما سوال دیگری که ایجاد می شود آن است که با این وجود چرا هر روزه مردم بیشتر به دنبال وکیل چک در یزد می روند؟
نکته قابل توجه در پاسخ به این سوالات و نکات ریز حقوقی در قوانین مربوط به چک و متن خود چک است نکاتی که اغلب مردم عزیز را مجاب می کند با مراجعه به بهترین وکیل چک در یزد انجام امور مربوطه را به ایشان واگذار کرده و خود را درگیر رفت و آمد در دادگاه های مختلف نکنند. 

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

وکیل چک در یزد :

برای اینکه بهتر حساسیت کار وکیل چک در یزد را درک کرده و اهمیت یافتن بهترین وکیل چک در یزد را بفهمیم به طرح یک مثال حقوقی می پردازیم.به طور مثال صادر کننده چک در سال ۱۳۹۸/۵/۱۲ چکی را صادر کرده زمان سررسید چک در ۱۳۹۸/۷/۱۲ بوده اما وصول نشده، دارنده چک درتاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۲ گواهی عدم پرداخت را گرفته و درسال ۱۳۹۹/۱/۱ دعوای وصول چک را مطرح کرده و قاضی برای وصول چک درتاریخ ۱۳۹۹/۵/۵ حکم داده است اینجا سوالی مطرح می شود که
سود تاخیر تادیه از چه زمانی محاسبه می شود از زمان سررسید چک یا از زمان گواهی عدم پرداخت یا از زمان طرح دعوای حقوقی؟ نظر قضات در این مورد متفاوت است و ممکن است از زمان طرح دعوای حقوقی سود تاخیر تادیه را در نظر بگیرد و دارنده چک از این تصمیم بسیار متضرر شود ولی استفاده از یک وکیل متبحر در امر وصول چک می توان با استناد به قوانین و رای وحدت رویه شماره  -۸۱۲ -از زمان سررسید چک سود تاخیر تادیه را محاسبه کرد.

 

خسارت تاخیر تادیه چک:

خسارت تاخیر تادیه، خسارت ناشی از کاهش ارزش پول می باشد که مدیون (بدهکار ) بایستی به دائن (طلبکار)پرداخت نماید.

ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مقرر می دارد:

دردعاویی که موضوع آن دین و از نوع وجه رایج بوده و با مطالبه داین و تمکن مدیون،مدیون امتناع از پرداخت نموده،در صورت تغییر فاحش شاخص قیمت سالانه از زمان سررسید تاهنگام پرداخت و پس از مطالبه طلبکار،دادگاه بارعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد محاسبه و مورد حکم قرار خواهد داد مگر این که طرفین به نحو دیگری مصالحه نماید.

وکیل چک در یزد

مبداخسارت تاخیر تادیه چک:

خسارت تاخیر تادیه چک از چه زمانی محاسبه می شود؟ همانطورکه ملاحظه می شود،قانون آیین دادرسی مدنی مبدا خسارت فوق را از زمان مطالبه ی وجه از مدیون قرار داده است.این درحالی است که ماده ۳۰۴قانون تجارت،مبدا محاسبه خسارت تاخیر تادیه دین را از روز اعتراض و واخواست سند تجارتی در دفتر دادگاه در نظر گرفته است.برای رفع این اختلاف قانون استفاریه تبصره الحاقی به ماده ۲قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۶/۳/۱۰ صادر شد که مبدا محاسبه خسارت تاخیر تادیه را از زمان تاریخ چک میدادند و رای وحدت رویه شماره-۸۱۲-  ۱۴۰۰/۴/۱ صادر شد که صراحتا مبدا خسارت تاخیر تادیه چک را زمان سر رسید چک تعیین کرد.

 تامین خواسته چک:

معنای حقوقی:یک درخواست از مرجع قضایی برای جلوگیری از تضییع حق شخص است تا از این طریق قبل از اجرا شدن حکم و قطعی شدن آن شخص خواهان می تواند از شخصی که چک طلب دارد دادخواست تامین خواسته چک از دادگاه درخواست کند که به موجب این دادخواست و پذیرش آن توسط دادگاه منجر به توقیف مال (مابه ازای همان مقدار وجه چک برگشتی )شخص خوانده می شود.

 

تامین خواسته چک بدون خسارن احتمالی: فلسفه اخذ خسارت احتمالی از خواهان این است که در اثر صدور قرار تامین خواسته اموال خوانده تا صدور حکم قطعی یک پروسه طولانی طی می کند و در بازداشت می ماند و این بازداشت اموال ممکن است باعث ورود خسارت به خوانده گردد و از طرف دیگر احتمال اینکه خواهان محق نباشد وجود دارد.به همین دلیل خسارت احتمالی از خواهان اخذ می کنند.

اما در دعوایی که مستند دعوا اسناد تجاری یا سند رسمی باشد نیاز به پرداخت خسارت احتمالی نیست.

 

درخواست تامین :صدور قرار تامین از سوی دادگاه به درخواست خواهان یا نماینده او نیاز دارد،پس درخواست کننده باید نفع،سمت و اهلیت قانون داشته باشد.

 

مطالب پیشنهادی مرتبط:

بهترین وکیل چک در مشهد

 

ب : زمان درخواست تأمین خواسته
برای درخواست صدور قرار تأمین خواسته چند فرض وجود دارد . (ماده ۱۰۸ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی) :
۱ – قبل از اقامه دعوی اصلی : خواهان می تواند قبل از آنکه دعوی اصلی خود را طرح نماید، از دادگاه تقاضای صدور قرار تأمین خواسته نماید.
۲ – ضمن اقامه دعوی اصلی : زمانی که خواهان دادخواست خود را نسبت به ماهیت دعوی، در دادگاه مطرح می نماید. در ستون تعیین خواسته، علاوه بر ذکر خواسته خود، صدور تأمین خواسته را نیز درخواست می نماید و در شرح و توضیحات دلایل درخواست صدور قرار تأمین خواسته را هم عنوان می کند .

۳ – در جریان دادرسی تا وقتی که حکم قطعی صادر نشده است:در ضمن دادرسی،چه در مرحله بدوی، و چه در مرحله تجدیدنظر، خواهان می تواند درخواست تأمین خواسته خود را به دادگاهی که به اصل دعوی رسیدگی می نماید، تقدیم نماید. 

بیشتر بخوانید: معرفی وکیل متخصص چک

 

بهترین وکیل چک در یزد :

اگر به دنبال یک وکیل وصول مطالبات هستید باید بدانید که وکیل وصول مطالبات فردی است که تمام قوانین و مقررات و تعهدات قراردادی مرتبط با این نوع رشته را درک کند.در واقع بهترین وکیل وصول بدهی باید مهارت گسترده ای در دعاوی حقوقی طلب کند و مجموعه داشته باشد.آن ها باید بدانند که در سیستم حقوقی چه عملکردی داشته باشند که شامل طرح شکایت علیه بدهکاران و پیگیری مطالبات آنها از طریق دادرسی در صورت لزوم است،وکیل وصول مطالبات باید برهمه قوانین مرتبط با چک تسلط بالایی داشته باشد در صورت ایجاد دعاوی در این حوزه بتواند از موکل خود دفاع کند.

 

 

در خصوص لزوم به بهره گیری از وکیل چک در یزد باما تماس حاصل فرموده تا از حمایت حقوقی وکیل چک در یزد بهره مند گردید.

تلفن:  ۰۵۱۳۶۱۴۰۰۰۰- ۰۹۱۵۱۰۲۶۸۹۷

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما