پرسش و پاسخ کیفری با وکیل متخصص در مشهد | موسسه حقوقی بین‌المللی راه امید

وکیل کیفری متخصص در مشهد

 

موسسه حقوقی بین المللی راه امید با همکاری وکلای متخصص آماده حضور در انواع دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی در محاکم تجاری و غیر تجاری در مشهد است

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کیفری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

پرسش شما

در مورد احکامی که هم قابل تجدید نظر هستند و هم قابل فرجام خواهی آیا محکوم علیه می تواند همزمان هم تجدید نظر خواهی کند و هم فرجام خواهی؟

 

پاسخ ما

نظریه ۵۵۴۸/۷ مورخ ۷/۷/۱۳۸۲ اداره کل حقوقی قوه قضائیه: با عنایت به ماده ۳۶۷ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۲۱/۱/۱۳۷۹ ارای دادگاههای بدوی که به علت عدم تجدید نظر خواهی قطعی شده باشد منحصرا” در موارد مذکور در بند های (الف و ب) ماده ۳۶۷ قابل فرجام خواهی است.بنابراین آرای دادگاههای بدوی که مورد تجدید نظر خواهی واقع شود مادام که قطعیت نیابد ،قابل فرجام خواهی نخواهد بود .به بیان دیگر،چنانچه خوانده بدوی از رای دادگاه نخستسین تجدید نظر خواهی کند ،مادام که مرحله تجدید نظر خواهی طی نشده و حکم مذبور قطعیت نیافته ، فرجام خواهی خواهان بدوی قابل پذیرش نیست.


پرسش شما

آیا مقام تعقیب ومقام تحقیق با هم تفاوتی دارند؟

 

پاسخ ما

مقام تعقیب همان دادستان است و مقام تحقیق بازپرس می‌باشد که در آیین دادرسی کیفری این دو مقام، مستقل و جدا از یکدیگر هستند. فلسفه‌ای که برای لزوم تفکیک میان مقام تعقیب و مقام تحقیق بیان شده آن است که مقام تعقیب یا دادستان به نمایندگی از سوی دولت و جامعه متهم را تحت تعقیب قرار می‌دهد. بنابراین ممکن نیست که شخص بی‌طرفی باشد. اما قاضی تحقیق باید با بی‌طرفی به جمع‌آوری و ارزیابی ادلّه بپردازد و دخالت مقام تعقیب در امر تحقیق موجب وارد شدن خدشه به استقلال قاضی تحقیق می‌‌شود.


پرسش شما

در صورتی که یکی از طرفین دعوا در مورد قضات دادسراها و دادگاههای مستقر در استان ها (غیر از تهران)به دادسرای انتظامی قضات شکایت کند و موضوع شکایت وی از مصادیق افترا و تهمت باشد ،رسیدگی به چنین موضوعی در صلاحیت تهران است یا شهرستان محل خدمت قاضی؟

 

پاسخ ما

بزه افترا و نشر اکاذیب زمانی محقق می شود که شکوائیه به دادسرای انتظامی واصل و مطرح گردد. براین اساس با توجه به این که محل استقرار دادسرای انتظامی قضات تهران است ،جرایم مذکور هم در تهران تحقق یافته و دادسرای عمومی تهران در این خصوص صالح به رسیدگی است.


پرسش شما

در صورتی که میان بازپرس و دادستان در مورد قرار منع پیگرد اختلاف حاصل شود ودر دادگاه عمومی حل اختلاف گردد و نظر بازپرس تأیید شود،آیا رسیدگی همان شعبه دادگاه به اعتراض شاکی به قرار منع پیگرد صحیح خواهد بود یا اینکه مورد از موارد رد دادرسی است؟

 

پاسخ ما

دیدگاه نخست: از آنجا که رسیدگی دادگاه به اختلاف دادستان و پازپرس رسیدگی ماهوی نمی باشد،بنابر این رسیدگی همان دادگاه به اعتراض شاکی خصوصی در مورد قرار منع تعقیب ،از موارد رد دارس نیست.

دیدگاه دوم: اگر صدور قرار به لحاظ جرم نبودن عمل انتسابی باشد،از موارد رسیدگی ماهوی است.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص کیفری اینجا کلیک کنید

پرسش شما

منظور از دادگاه کیفری استان در امور کیفری چیست و چه جرائمی در این دادگاه ها رسیدگی می‌شود؟

 

پاسخ ما

دادگاه کیفری استان شعبه‌ای از دادگاه تجدیدنظر است که در جرائمی که مجازات قانونی آنها قصاص نفس،قصاص عضو، رجم، صلب، اعدام، حبس ابد، جرائم سیاسی و مطبوعاتی می‌باشد رسیدگی بدایتی (مرحله نخستین) می‌نماید.


پرسش شما

چـنـانـچـه قـرار تـأمـیـن خواسته کیفری از دادسرای عمومی و انقلاب به استناد ماده۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری صادر شود و شخص ثالث به ‌عنوان معترض ثالث نسبتبه صدور قرار تأمین خواسته موصوف اعتراض نماید و مدعی شود خودرویی که در اجرای قرار تأمین خواسته توقیف است متعلق به وی می‌باشد، رسیدگی به اعتراض ثالث در صلاحیت چه مرجعی است؟

 

پاسخ ما

هرچند مقررات آیین دادرسی کیفری در مـورد اعتراض ثالث به قرار تأمین و توقیف خواسته ساکت است؛ اما از آنجا‌ که باید نسبت به مشکلات ناشی از اقدامات و تصمیم‌های قضایی تعیین تکلیف شود، به ‌نظر می‌رسد مرجع قضایی باید با استفاده از ملاک ردیف ۲ بند (ن) ماده ۳ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب به موضوع براساس فصل پنجم قانون اجـرای احـکام مدنی رسیدگی کرده و تعیین تکلیف نماید.

 

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کیفری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود