از قوانین جدید چک چه می‌دانید؟ |وکیل چک در ارومیه

از قوانین جدید چک چه می‌دانید؟ |وکیل چک در ارومیه

من با استفاده از وکیل چک در ارومیه تونستم مبلغ چکم رو زنده کنم. شما هم اگر می‌خواهید به وکیل چک در ارومیه دسترسی داشته باشید، کافی است از طریق سایت raheomid.com به بهترین وکیل چک در ارومیه دسترسی پیدا کنید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در ارومیه 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

  • چجوری وجه چکم رو زنده کنم؟

یکی از معظلاتی که در جامعه وجود دارد، صدور انواع چک‌های بلامحل است که اشخاص با انگیزه‌های مختلف صادر می‌کنند و دارنده با حساب خالی مواجه می‌شود و آن وقت است که ممکن است وجهی را از دست بدهد که بدان نیاز داشته است. وکیل چک در ارومیه برای اینکه از چک سوءاستفاده نشود، سه راه پیش‌بینی نموده تا بتوان از طریق آن‌ها وجه چک را مطالبه و زنده نمود:

  • مطالبه حقوقی: وکیل چک در ارومیه می‌گوید که از نظر قانونی اگر چک شما سفید امضاء یا بدون تاریخ باشد – و البته شرایط دیگر که در مبحث بعدی به آن‌ها اشاره می‌کنیم – برای آن چک باید دادخواست حقوقی بدهید. یعنی صرفا از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف وجه چک و خسارات تاخیر تادیه آن را مطالبه کنید و دیگر نمی‌توانید صادرکننده چک بلامحل را به زندان بیندازید.
  • شکایت کیفری: به عقیده وکیل چک در ارومیه مطالبه کیفری چک از راه‌های سختگیرانه‌ای است که قانون‌گذار آن را فقط برای مجازات کردن افراد سوءاستفاده‌گر قرار داده است. اگر شرایط آن موجود باشد که در مبحث بعدی به آن می‌پردازیم دارنده چک می‌تواند شکایت کیفری نماید تا هم صادرکننده چک بلامحل محل را به زندان بیندازد و هم پولش را زنده کند.
  • مراجعه به اجرای ثبت: بنابر گفته وکیل چک در ارومیه دریافت وجه چک از طریق دایره اجرای اداره ثبت از سریع‌ترین راه‌های وصول وجه چک است البته شرط مهمی دراد و آن این است که صادرکننده چک بلامحل اموالی با سند رسمی به نام خودش داشته باشد که جزء مستثنیات دین نباشد! وکیل چک در ارومیه ادامه می‌دهد که در این صورت، دارنده چک می‌تواند به دایره اجرای اداره ثبت مراجعه کرده و با نام بردن اموال، آن‌ها را توقیف کرده و سپس از محل فروش اموال از طریق مزایده دادگاه، وجه چک خود را وصول کند.
  • چجوری می‌تونم از چک بلامحلم شکایت کیفری کنم؟چجوری می‌تونم از چک بلامحلم شکایت کیفری کنم؟

بنابر گفته وکیل چک در ارومیه از نظر قانونی اگر شرایط زیر برای چک وجود داشته باشد، دارنده چک می‌تواند برای گرفتن وجه آن شکایت کیفری انجام دهد:

  • چک سفید امضاء نباشد،
  • چک با تاریخ باشد،
  • در روی چک کلمه «بابت» قید نشده باشد،
  • چک در مهلت‌های قانونی واخواست و برگشت زده شده باشد.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص چک در ارومیه اینجا کلیک کنید

  • قانون جدید چک چقدر با قانون‌های قبلی متفاوت است؟

وکیل چک در ارومیه می‌گوید که یکی از مهمترین و بهترین تفاوت‌هایی که قانون جدید چک نسبت به قوانین قبلی دارد، این است که اگر چکی برگشت بخورد، تمامی حساب‌های صادرکننده چک بلامحل مسدود می‌شود تا جایی که وجه چک پر شود در حالی که قبلا فقط حسابی مسدود می‌شد که چک از آن صادر شده بود. بنابراین، همیشه این ترس وجود داشت که شخص صادرکننده با انگیزه کلاهبرداری چکی را صادر می‌کند و سپس پول‌های حساب متصل به چک را از ان خارج می‌نماید. اما با قانون جدید دیگر این نگرانی وجود ندارد و تمامی حساب‌های صادرکننده نیز مسدود می‌شوند.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در ارومیه

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود