بهترین وکیل در امور شهرداری در مشهد

 وکیل شهرداری در مشهد

موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید با بهره‌مندی از وکلای متخصص و باتجربه در دعاوی شهرداری، آماده‌ی ارائه خدمات حقوقی در زمینه دعاوی شهرداری به صورت گسترده می‌باشد. جهت بهره‌مندی از خدمات موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید و اخذ وقت برای مشاوره تلفنی یا حضوری با وکیل شهرداری در مشهد با شماره‌های اعلام شده تماس حاصل فرمائید.

آدرس:مشهد -قاسم آباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما -طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

شهرداری دارای وظایف و اختیاراتی است تا زندگی شهروندان در محدوده قانونی و حریم شهرداری از استانداردهای لازم برای سکونت و فعالیت برخوردار گردد. در برخی موارد به علت ایجاد اختلاف بین اشخاص و شهرداری، شخص شاکی – خواه شخص حقیقی خواه حقوقی- در مقام دادخواهی و شکایت از شهرداری بر می‌آید؛ به همین علت، دعاوی شهرداری بخش عمده‌ای از دعاوی دیوان عدالت اداری را تشکیل می‌دهد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

  • وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری مشهد

– موضوع فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مربوط به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها می‌باشد. ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها بیان می‌کند: «مالکین اراضی واملاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت وساز از شهرداری‌ها پروانه ساختمان بگیرند و شهرداری چموظف است از عملیات‌های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه به وسیله ماموران خود در زمین محصور یا غیر محصور جلوگیری کنند.» در این کمیسیون به مواردی مثل تخریب، اخذ جریمه، تراکم اضافی، تغییر کاربری، تجاوز به معابر شهری، تخلف عدم استحکام بنا و تخلف عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی رسیدگی می‌شود؛ به این معنا که اگر میان اشخاص و شهرداری در رابطه با موضوعات فوق اختلافی باشد، کمیسیون ماده ۱۰۰ به آن رسیدگی می‌کند. اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شامل نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، نماینده شورای اسلامی و نماینده شهرداری می‌باشد، البته نماینده شهرداری حق رای ندارد و صرفا برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می شود. معمولا جلسات بدون حضور شخص برگزار می‌شود اما اگر حضور شخص برای بیان توضیحات لازم باشد، شخص را دعوت می‌کنند.

برای آشنایی با وکیل متخصص مشهد در دعاوی دیگر اینجا کلیک کنید.

– فرآیند رسیدگی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

در واقع کمیسیون ماده ۱۰۰ یک نهاد حل‌وفصل اختلاف می‌باشد و از مراجع اختصاصی خارج از دادگستری است. گرچه مقر ان داخل شهرداری است ولی شخصیت حقوقی مستقل از شهرداری دارد. فرآیند رسیدگی این کمیسیون نیز به این شیوه است که در صورت اختلاف بین شخص (ذی‌نفع) و شهرداری، شهرداری مواردی را که تخلف دانسته اعلام می‌کند و در مقابل شخص نیز لایحه دفاعیه خود که شامل اظهارات و دلایل و مدارکش است، بیان می‌کند. سپس، پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود و در آنجا رسیدگی می‌شود. پس از رسیدگی کمیسیون، رایی صادر می‌شود و به دو طرف ابلاغ می‌گردد. شهرداری یا نماینده آن و ذی‌نفع یا نماینده او وی می‌توانند ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ رای نسبت به آن اعتراض نمایند. این اعتراض در کمیسیون دیگر ماده رسیدگی خواهد شد که اعضاء آن غیر از افرادی است که در صدور رای قبلی شرکت داشته‌اند. رای این کمیسیون قطعی می باشد. آراء قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مطابق بند دوم ماده ۱۰ دیوان عدالت اداری قابل شکایت و اعتراض در دیوان عدالت اداری‌ می‌باشد.

چنانچه در مورد نحوه فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشاوره می‌خواهید یا نیاز به وکیل متخصص دارید، با موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری با وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری مشهد بهره‌مند شوید.

  • توقف عملیات اجرایی

مقصود از توقف عملیات اجرایی، متوقف کردن و قطع نمودن موقت اجرای حکم است، یعنی رایی صادر شده و قطعیت یافته و نهایی شده و حالا وارد مراحل اجرایی در اجرای احکام شده و این مراحل را طی کرده، آن گاه هنگام اجرا موقتا قطع یا متوقف می‌شود. دلیل اهمیت توقف عملیات اجرایی این است که اصولا آراء و احکام صادره باید بی‌وقفه و بدون معطلی تمام و کمال اجرا شوند، بر اساس ماده ۵۲ قانون اجرای احکام مدنی، «مأمور اجرا بعد از شروع به اجرا نمی‌تواند اجرای حکم را تعطیل یا توقف یا قطع نماید یا به تأخیر اندازد؛ مگر به موجب قرار دادگاهی که دستور اجرای حکم را داده یا دادگاهی که صلاحیت صدور دستور تأخیر اجرای حکم را دارد یا با ابراز رسید محکوم له دایر به وصول محکوم به یا رضایت کتبی او در تعطیل یا توقف یا قطع یا تأخیر اجراء.» بنابراین، توقف، قطع و یا تأخیر عملیات اجرا اصولا یک امر استثنایی محسوب می‌شود و باید برای آن دستور قضایی و دلیل موجهی وجود داشته باشد.

– موارد توقف عملیات اجرایی

از جمله دلایلی که با استفاده از آن‌ها می‌توان تقاضای توقف عملیات اجرایی کرد، این است که دادخواست تجدیدنظر تایید شود یا شخص ثالثی ادعایی کند و وارد اختلاف شود. همچنین، اگر شخص با شهرداری بابت پرداخت جریمه‌ها توافق کند و شهرداری به توقف عملیات اجرایی رضایت بدهد، عملیات اجرایی متوقف می‌شود. درصورتی که شخص فوت بکند، نیز تا زمان تعیین تکلیف ترکه عملیات اجرایی متوقف می‌شود.

– فرآیند رسیدگی به دادخواست توقف عملیات اجرایی

ذی‌نفع باید دادخواست توقف عملیات اجرایی خود را به همان مرجعی بدهد که دستور اجرا صادر کرده است. در این صورت، آن مرجع دلایل و مدارک شخص را بررسی می‌کند و اگر آن را موجه بداند، دستور موقت برای توقف عملیات اجرایی صادر می‌کند. در این صورت کلیه عملیات اجرای متوقف می‌شود.

موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید با داشتن وکلای متخصص در حیطه‌ امور شهرداری و توقف عملیات اجرایی در اکثر شهرهای کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت می‌باشد.

  • وکیل برای دریافت پروانه ساخت و ساز در مشهد

اگر شرایط ساخت و ساز ساختمان‌ها مطابق با مقررات فنی و مهندسی باشد، شهرداری مجوزی (پروانه) برای آن صادر می‌کند که این پروانه صحت و اعتبار ساخت و ساز را می‌رساند؛ یعنی ساخت و ساز به درستی انجام شده است.

– مراحل دریافت پروانه ساخت و ساز در مشهد

معمولا تغییرات عمده مثل اضافه کردن بنا یا از صفر ساختن نیاز به پروانه ساخت دارد و تغییرات جزئی نیاز به پروانه ساخت و ساز ندارد. در هر صورت، صاحب ملکی که می‌خواهد ساخت و ساز انجام بدهد یا وکیل پروانه ساخت و ساز در مشهد،  باید درخواست مجوز ساخت را در شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر ثبت کند. در این صورت، پرونده‌ای برای صاحب ملک تشکیل می‌شود. وکیل صاحب ملک بعدا می‌توانند هزینه‌های خرج‌شده را از او دریافت کنند. شهرداری با دریافت این درخواست، بازرس خود را جهت بازرسی می‌فرستد تا تمام مشخصات ملک را به طور دقیق بررسی کرده و در طی گزارشی به شهرداری اعلام کند. چنانچه در گزارش بازدید، نکته یا مشکل خاصی وجود نداشته باشد، شهرداری دستور نقشه را برای مهندس معمار می‌فرستد تا آن را طراحی کند. مهندس معمار باید نقشه معماری را به شهرداری یا دفاتر خدمات شهری ارسال کند. اگر نقشه معماری نیاز به اصلاح نداشته که تاییدیه نقشه صادر می‌شود ولی اگر نقشه معماری نیاز به اصلاح داشته باشد دفتر مهندسی ملزم به اصلاح نقشه بوده و مجدداً نقشه را ارسال کند. پس از تاییده نقشه معماری، باید عوارض شهرداری پرداخت شود و مدارک پیش‌نویس تهیه شود و در نهایت با تایید رئیس صدور پروانه ساختمان، معاون شهرسازی و معماری و درنهایت تایید شهردار به‌صورت سیستمی، پروانه ساخت و ساز ساختمان چاپ می‌شود. وکیل پروانه ساخت و ساز در مشهد در مدت زمان متعارفی می‌تواند به راحتی تاییدیه‌های لازم را برای صاحب ملک دریافت کند.

– مدارک لازم برای تشکیل پرونده

۱- اصل و کپی سند مالکیت، ۲- اصل و کپی کارت شناسایی معتبر مثل کارت ملی یا شناسنامه،

۳-برگه تسویه‌حساب عوارض شهرداری سال جاری و سال‌های پیشین.

  • وکیل فک پلمپ در مشهد

شهرداری به عنوان متصدی اداره شهرها می‌تواند در صورتی که مواردی خلاف قانون مشاهده کرد، اقدام به پلمپ آن محل بنماید.

– موارد پلمپ قانونی توسط شهرداری

در صورتی که ملکی بدون مجوز ساخته شود یا تغییر کاربری داده شود و یا عوارض شهرداری را پرداخت نکرده باشد، شهرداری اقدام به پلمپ آن ملک یا مغازه می‌کند. همچنین، در موارد دیگری مثل مشاغل مزاحم (براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها)، ایجاد محل کسب بدون دریافت مجوز (براساس مواد ۵، ۱۲ و ۲۷ قانون نظام صنفی) و تخلفات ساختمانی (ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها) شهرداری مجاز به پلمپ محل یا مغازه می‌باشد.

– فرآیند فک پلمپ

برای فک پلمپ، دو راه وجود دارد:

۱- اگر پلمپ شهرداری مطابق مقررات باشد، وکیل فک پلمپ در مشهد می‌تواند به صاحب ملک یا مغازه در رفع نواقص و تخلفات کمک کرده و عوارض شهرداری را پرداخت کند و یا مراحل قانونی برای مجوزهای لازم را طی کند تا به دستور شهرداری منطقه (اگر ساختمان پلمپ شده باشد) یا نظام صنفی مربوطه (اگر مغازه پلمپ شده باشد) فک پلمپ انجام شود.

۲- راه دوم زمانی است که شهرداری در غیر موارد بالا، محلی را پلمپ کند. در این صورت، وکیل فک پلمپ در مشهد می‌تواند علیه شهرداری شکایت کرده و دلایل و مدارک خود را برای فک پلمپ ضمیمه شکایت خود کند.

جهت گرفتن مشاوره برای شکایت پلمپ غیر قانونی و مطالبه خسارت از مامورین شهرداری، با وکیل فک پلمپ در مشهد در موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید تماس بگیرید.

  • گواهی پایان کار ساختمان

گواهی یا تاییدیه پایان کار نشان‌دهنده‌ی این است که ساختمان براساس ضوابط و قوانین و مقررات ساخته شده است. این گواهی از این جهت اهمیت دارد که باید در تمام نقل و انتقالات ساختمان برای آگاهی خریدار از مشخصات ساختمان به خریدار داده شود. برای دریافت گواهی پایان کار ساختمان، صاحب ملک یا وکیل گواهی پایان کار ساختمان در مشهد با مدارکی از جمله سند مالکیت، مدرک شناسایی معتبر (مثل کارت ملی) و رسید پرداخت عوارض شهرداری، به شهرداری منطقه‌ای که پروانه ساخت و ساز را صادر کرده، مراجعه می‌کند و فرم درخواست پایان کار ساختمان پر می‌کند. اگر ساخت و ساز برای نوسازی بوده است، عوارض نوسازی پرداخت و رسید آن دریافت شود. بعد از آن، سند مالکیت تحویل داده شده و کارشناس دفتر فنی برای بازدید به محل ساختمان می‌رود و گزارشی تهیه می‌کند که باید این گزارش همراه گزارش مهندس ناظر باشد. پس از بازدید، در صورتی که ملک خلافی نداشته باشد به قسمت محاسبات می­‌رود. در واحد محاسبات، اگر بدهی قبلی وجود نداشته باشد، مدارک تکمیل و پیش­‌نویس تهیه می‌­شود؛ اما اگر بدهی قبلی داشته باشد، ابتدا بدهی اخذ و تسویه حساب ارائه می­‌شود و سپس مدارک تکمیل و پیش‌‌نویس تهیه می­‌شود. در نهایت با تأیید رئیس نظارت فنی، معاون شهرسازی و معماری منطقه و شهردار منطقه گواهی پایان­‌کار صادر می‌­شود. اگر ساختمان تخلفی داشته باشد، در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود و ظرف ۱۰ روز مالک یا وکیل باید پاسخگو باشد. سپس، اگر جریمه شود، باید ابتدا جریمه را پرداخت کند یا نسبت به رفع تخلف اقدام کند.

بهره بردن از تجربیات و تخصص وکلا و مشاوران حقوقی موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید که به تمام قوانین و مقررات  شهرداری و دریافت گواهی پایان کار ساختمان تسلط دارند، همیشه برای اشخاص مفید واقع شده است.

  • تغییر کاربری

برای اینکه استفاده اشخاص از املاکی که مالک آن‌ هستند مشخص باشد، هر ملکی دارای کاربری یا استفاده خاصی می‌باشد. بعضی از املاک تجاری، بعضی کشاورزی و بعضی مسکونی هستند. برای اینکه شخصی که مثلا ملکش مسکونی است، بتواند از آن استفاده تجاری داشته باشد و در آن مغازه‌ای بزند، باید کاربری آن را تغییر بدهد و برای این کار باید مجوزش را از شهرداری بگیرد چون نحوه کاربری هر زمین یا ملکی در پروانه ساخت و ساز آن نوشته می‌شود. برای تغییر کاربری، مالک یا وکیل او باید با در دست داشتن مدارکی مثل سند مالکیت و مشخصات هویتی (کارت ملی) به دفاتر خدمات شهری یا شهرداری رفته و فرم درخواست کاربری را پر کند. در این هنگام، پرونده تشکیل می‌شود و شهرداری بررسی می‌کند. در مرحله بعدی بازرسی به محل می‌رود و آنجا را بررسی می‌کند و گزارشی می‌نوسید و توضیح می‌دهد که آیا تغییر کاربری انجام می‌شود یا خیر. ملک نباید تخلفی داشته باشد، اگر تخلف داشته باشد ابتدا به تخلفات آن پرداخته می‌شود. سپس، دستور نقشه به مالک یا وکیل او داده می‌شود تا نقشه‌ی جدید ملک براساس کاربری جدید طراحی شود. مهندس معمار پس از طراحی نقشه آن را به شهرداری تحویل می‌دهد و اگر مشکلی نباشد، تایید می‌شود ولی اگر مشکلی باشد دوباره برای اصلاحات به مهندس معمار فرستاده می‌شود. در نهایت، مالک یا وکیل می‌تواند نسبت به بازسازی ملک براساس کاربری جدید اقدام کند.

اگر در رابطه با فرآیند تغییر کاربری املاک نیاز به مشاوره یا وکیل متخصص دارید، با شماره‌های موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید تماس بگیرید تا به وکیل متخصص شهرداری در مشهد و وکیل متخصص تغییر کاربری در مشهد معرفی شوید.

  • دریافت مطالبات پیمانکاران از شهرداری

پیمانکاران وقتی کاری را برای شهرداری انجام می‌دهند، براساس قراردادی که دارند حق‌الزحمه‌ای را باید دریافت کنند. چنانچه پیمانکار براساس قرارداد کار خود را تمام کرده ولی شهرداری حق‌الزحمه یا هرآنچه را که با پیمانکاران توافق کرده است، نپردازد، پیمانکاران می‌توانند برای دریافت مطالبات خود شکایت کنند.

تا سال ۱۳۹۰ پیمانکاران باید برای وصول مطالبات خود براساس میزان بدهی که اگر تا ۲۰ میلیون تومان ‌بود به شوراهای حل اختلاف و اگر بیشتر ۲۰ میلیون تومان بود، به دادگاه عمومی محل وقوع پیمان دادخواست خود را می‌دادند اما از سال

۱۳۹۰ به بعد کمیسیون ماده ۳۸ قانون شهرداری، مرجع حل‌وفصل اختلافات شناخته شد. ماده ۳۸ قانون شهرداری‌ها می‌گوید:

«به اختلافات ناشی از معاملات موضوع این آئین‌نامه در هیأت حل اختلافی با عضویت یک نفر قاضی دادگستری با انتخاب رئیس قوه قضائیه، یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با انتخاب شورای مربوطه، نماینده شهرداری به انتخاب شهرداری یا نماینده بخشدار یا فرماندار حسب مورد و نماینده قانونی طرف قرارداد قابل رسیدگی و حکم صادره از طرف قاضی جلسه برای طرفین لازم­الاجراست.» پیمانکاران که می‌توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند، یا وکیل آن‌ها باید دادخواست خود برای وصول مطالبات را با ذکر مشخصات خود و دلایل و مستندات به این کمیسیون بدند. معمولا این کمیسیون پیش از اینکه خودش وارد رسیدگی شود، موضوع را به کارشناس شهرداری برای مصالحه و سازش می‌فرستد و اگر سازشی ایجاد نشود، خودش وارد رسیدگی می‌شود. رایی که کمیسیون صادر می‌کند، قابل اعتراض در دادگاه‌ عمومی می‌باشد. همچنین، دیوان عدالت اداری نیز می‌تواند رایی را باطل اعلام کند.

پیمانکاران می‌توانند ضمن مشاوره با وکیل متخصص دعاوی شهرداری و وکیل متخصص وصول مطالبات پیمانکاران از شهرداری، دعوای خویش را به موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید بسپارند تا بتوانند با هزینه کم و سریع‌ترین راه حق و حقوقات خود را بگیرند.

  • دریافت خسارت از شهرداری

گاهی شهرداری به هر دلیلی منجر به ورود خسارت به اشخاص می‌شود. مثلا بدون دلیل محلی را پلمپ می‌کند. در این صورت، اشخاص می‌توانند برای گرفتن خسارات وارد شده اقدام کنند. حتی اگر شهرداری امور شهری را به پیمانکاران بسپارد و پیمانکار حادثه یا خسارتی را وارد کند، باز هم شهرداری در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت دارد و مکلف به جبران خسارت می‌باشد. در این مورد رای شعبه ۳۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران برای دادنامه به شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۳۷۰۱۴۱۰ مورخ ۲۸/۱۱/۱۳۹۱  که در شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران هم تایید شده، نشان می‌دهد که شهرداری برای خسارات وارده توسط پیمانکار هم مسئولیت دارد. چنانچه پیمانکار شهرداری کارگرانی داشته باشد و این کارگران باعث ورود حادثه و خسارتی شوند، پیمانکار، به عنوان کارفرمای کارگران، مسئولیت دارد (ماده ۱۲ قانون مسئولیت مدنی) و چون پیمانکار شهرداری است، شهرداری هم مسئولیت دارد. یعنی حتی کارگران هم منجر به ورود خسارتی بشوند و کارگران پیمانکار باشند، شهرداری در مقابل خسارات اشخاص مسئولیت دارد. البته شهرداری اگر خسارات را بپردازد بعدا می‌تواند به مسئول اصلی حادثه یا خسارت که پیمانکار یا کارگران هستند، مراجعه کند و هرآنچه پرداخته پس بگیرد. برای مطالبه خسارات، اشخاص باید دادخواست خود را به دیوان عدالت اداری بدهند که در ادامه فرآیند و نحوه دادخواست توضیح داده می‌شود.

موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید این پتانسیل را در خود دیده که تمامی دعاوی مربوط به شهرداری و دریافت خسارت از شهرداری در دیوان عدالت اداری را از طریق وکلای متخصص و مجرب سامانه در مشهد به عهده بگیرد.

  • مرجع صالح رسیدگی به دعاوی شهرداری

براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی ایران، «به منظور رسیدگی به تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آن‌ها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیرنظر رئیس قوه قضائیه تاسسیس می‌گردد. حدود اختیارات و نحوه عمل این دیوان را قانون تعیین می‌کند.» مطابق با این اصل، قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری تصویب شد و در بند نخست ماده ۱۳ آن، رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از شهرداری‌ها از اختیارات دیوان عدالت اداری محسوب شده است. همچنین، براساس بند دوم ماده ۱۳ همین قانون، رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون موضوع ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها نیز از اختیارات و وظایف دیوان عدالت اداری می‌باشد. بنابراین، هرگونه اعتراض نسبت به اقدام شهرداری‌ها باید در دیوان عدالت اداری بررسی گردد.

  • فرآیند رسیدگی به دعاوی شهرداری

۱- ثبت دادخواست

شخصی که از شهرداری شکایت دارد، باید دادخواست را در دیوان عدالت اداری ثبت کند. شخص می‌تواند دادخواست خود را هم از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه مرکزی در تهران ثبت کند و هم به دفاتر استانی دیوان عدالت اداری مراجعه کند. همچنین، اگر شخص در استانی باشد که دفتر دیوان عدالت اداری ندارد و امکان مراجعه حضوری به تهران هم ندارد، می‌تواند دادخواست خود را از طریق پست ارسال کند. طبق ماده ۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، این دیوان شامل شعب بدوی، تجدیدنظر، هیات عمومی و هیات‌های تخصصی  می‌شود.

۲- فرآیند رسیدگی

در دیوان عدالت اداری، واحد ارجاع پرونده‌ها را به شعبات بدوی می‌فرستد. پرونده‌ها در این شعبات بدوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در نهایت نیز رای صادر می‌شود. آراء صادره قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر می‌باشد. در شعب تجدیدنظر اگر آراء بدوی درست تشخیص داده شود که همان رای تایید می‌شود اما اگر بنا به دلایلی آراء بدوی نقض شود، شعب تجدیدنظر رای را اصلاح می‌کنند. اگر پس از رسیدگی شعب تجدیدنظر، شخص مدعی شود که رای صادره مخالف شرع یا قانون است، قانون‌گذار به رئیس دیوان و رئیس قوه قضائیه این اختیار را داده است که یک بار دیگر دستور بررسی مجدد این پرونده را در شعب تجدیدنظر صادر کنند. همچنین، اگر همچنان شخص اعتراض داشته باشد، رسیدگی نهایی به اعتراض او در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد البته باید شرایط اعتراض در دیوان عالی کشور مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باشد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

  • مزیت وکیل شهرداری در مشهد/موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید

وکیل شهرداری در مشهد باید به قوانین و مقررات عام، قوانین و مقررات خاص شهرداری، کمیسیون‌های شهرداری و آئین‌نامه و بخشنامه‌ها تسلط داشته و می‌تواند در پیشبرد دعاوی مطروحه علیه شهرداری و اخذ نتیجه مطلوب موثر باشد. در این صورت، اشخاصی که دعاوی مربوط به شهرداری دارند، با استفاده از وکلای متخصص موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید و صرف وقت و هزینه  می‌توانند به نتیجه مطلوب خود برسند. دعاوی چون اعتراض به آراء صادره از سوی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ و ۷۷ و ۵۵  و ۳۸ شهرداری، اخذ دستور موقت از دیوان عدالت اداری مبنی بر توقیف عملیات اجرایی آراء صادره از کمیسیون‌های موضوع قانونی شهرداری، اخذ مجوز پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار و اخذ سند مالکیت، وصول مطالبات پیمانکاران از شهرداری، تغییر کاربری املاک از مسکونی به تجاری، مطالبه خسارت از شهرداری و… از جمله دعاوی است که وکلای موسسه حقوقی- بین‌المللی راه امید در آن تجربه و تخصص برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارند.

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

2 نظرات
  1. محمدرضایی می گوید

    از تیم وکالتتون واقعا خوشم اومد مشاوره هاشون عالی بود .

    1. somaye rad می گوید

      سلام دوست عزیز ممنونیم از حسن انتخابتون و خوشحالیم که موسسه مارو انتخاب کردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود