طلاق یک طرفه زن | موارد درخواست طلاق از سوی زوجه

وکیل طلاق یک طرفه زن

 

بهترین وکیل خانواده در سامانه راه امید تونست به من کمک کنه که خیلی زود کارهای طلاق یک طرفه‌ام رو انجام بدم. شما هم اگر به وکیل خانواده و طلاق زن نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل خانواده در سامانه راه امید ارتباط برقرار کنید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص طلاق 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

پرسش شما

چه زمانی زوجه می‌تواند برای طلاق یک‌طرفه به دادگاه مراجعه کند؟

 

پاسخ ما

گاهی زوجه هیچ تمایلی به ادامه زندگی ندارد و تمایل اولیه خود را نسبت به زوج از دست داده است که در اصطلاح حقوقی به آن کراهت در ازدواج گفته می‌شود. بنابراین، زوجه باید از راه‌هایی کراهت خود را به دادگاه ثابت کند تا بتواند حکم طلاق یک‌طرفه را بگیرد.ممکن است این راه‌ها مربوط به نپرداختن نفقه یا سوءرفتار شوهر باشد و یا به دلایل دیگری مثل کراهت زن (عسر و حرج)، در هر صورت، اگر چنین مواردی باشد، طبق قانون مرد ملزم به طلاق یک‌طرفه است.

در این طلاق زن باید مالی را به مرد بذل کند تا در ازای آن طلاق بائن حاصل شود «البته این موضوع در اصطلاح عامه مردم به مهرم حلال جونم آزاد معروف است» که در این زمینه غیر از مهریه زوجه اموال دیگری نیز می‌توان رد و بدل کرد. مواردی مثل پرداخت نکردن نفقه یا سوءرفتار مرد از جمله راه‌های روشنی هستند که زن می‌تواند با استفاده از آن‌ها طلاق یک‌طرفه خود را از دادگاه بگیرد. اما در مورد کراهت زن باید موضوع کراهت به دقت بررسی شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود:

 

موارد عسر و حرج در قانون

شرایط عسر و حرج در قانون به شرایطی گفته شده است که ادامه زندگی برای زوجه با مشقت همراه باشد به طوری که مایل به طلاق یک‌طرفه باشد، نه ادامه زندگی.  این شرایط عبارت است از:

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه،

۲- اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد‌مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است

۳- محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر،

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوء استفاده مستمر زوج که عرفا” با توجه به وضعیت زوجه تحمل نباشد‌،

۵- ابتلاء زوج به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه صعب‌العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل کند‌. البته این موارد انحصاری نیستند و هر مورد دیگری که ادامه زندگی را برای زن سخت کند می‌تواند دلیل درخواست طلاق یک‌طرفه قرار بگیرد.

برای گرفتن طلاق توافقی ۱۰ روزه و مشاوره حضوری رایگان اینجا کلیک کنید.

ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی در مورد طلاق:

در این ماده قانونی تاکید شده است در صورتی که زوجه سوء رفتار مرد را به دادگاه اثبات کند در این مرحله دادگاه بدون هیچ شرطی حکم طلاق یک‌طرفه را صادر می‌کند. در این مورد رضایت یا عدم رضایت زوج در صدور حکم طلاق تاثیری ندارد زیرا دادگاه موظف است بدون رضایت مرد حکم طلاق یک‌طرفه را صادر کند.

 

 وکالت زوجه در طلاق وکالت زوجه در طلاق

یکی از شروط ضمن عقد گرفتن وکالت طلاق توسط زوجه است. این در حالی است که در قانون آمده است که مرد می‌تواند وکالت طلاق را به هر کسی که بخواهد بدهد. بنابراین زوجه می‌تواند هنگام عقد ازدواج یا هر عقد مستقل دیگری، این وکالت را از مرد بگیرد. اگر زوجه وکالت طلاق یک‌طرفه نیز داشته باشند باید عدم صلاحیت زوج را به دادگاه اثبات کند و این موضوع نیز ممکن است مدت‌ها به طول بینجامد و فقط در طلاق‌های توافقی زمان رسیدگی کوتاه است و در این نوع طلاق زوجین درباره موضوعات مختلف مانند حضانت فرزند، جهیزیه، مهریه و… توافق می‌کنند.

 

ادامه مطلب

 

حق رجوع مرد در طلاق

باید توجه داشت که طلاق به خواسته مرد و طلاق توافقی قابل رجوع است یعنی مرد دوباره می‌تواند برادامه زندگی با زن اراده کند و بدون ازدواج در مدت مقرر زن دوباره به همسری مرد در می‌آید، اما در طلاق عسر و حرجی یا قضایی (طلاق یک‌طرفه) امکان رجوع برای مرد وجود ندارد و صرفا با توافق طرفین امکان آن به‌وجود می‌آید.

 

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص طلاق اینجا کلیک کنید

طلاق توافقی

در طلاق توافقی، متقاضی گواهی عدم امکان سازش باید تقاضانامه‌ای به دادگاه تسلیم کند که در آن علل تقاضا به طور موجه قید شود. پس از وصول تقاضانامه دادگاه راسا یا به وسیله داور یا داوران سعی در اصلاح بین زن و شوهر و جلوگیری از وقوع طلاق خواهد کرد. هرگاه تلاش دادگاه برای حصول سازش و حل‌وفصل اختلافات زن و شوهر به نتیجه نرسد با توجه به ماده ۸ این قانون گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد کرد. دفتر ثبت، پس از دریافت گواهی مذکور به اجرای صیغه طلاق و ثبت آن اقدام خواهد کرد.

 

ادامه مطلب

 

ادامه مطلب در مورد فیلم آموزشی طلاق

 

ادامه مطلب در مورد انواع طلاق

راه امید؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه امید با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد.در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص طلاق 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود