وکیل قتل در شیراز+مشاوره حضوری رایگان

وکیل قتل در شیراز

  سلام عرض ادب و احترام خدمت شما هموطنان گرامی در شهر شیراز در این مقاله میخواهم شما رو با انواع قتل و مجازات هایی که قانون برای آن ها درنظر گرفته است آشنا کنم. 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل قتل در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

وکیل قتل در شیراز(تعریف قتل):

از عظیم ترین آسیب های بدنی که برای انسان ممکن است رخ بدهد قتل نفس است.

ازگذشته تا اکنون انسان در برابر قتل عکـس العمـل سختی نشان داده اسـت ، قتل نفس از دسته جرم هایی است که پیوسته مطرود بوده است و دانشمندان و وکلا حقـوق کیفـری زمانی که جـرم را بـر اساس صلابت و ضـعف دسته بندی می کنند، جرم قتل در صدر جدول تمامی جرایم جای دارد در کل ، بر اساس یک تعریف متداول ، جرم قتل یعنی گرفتن زندگی و حیات از شخص دیگر. زمانی که شخصی جان و حیات فردی دیگر را می گیرد جرم قتل اتفاق افتاده است. این جرم در دسته جرم های ضد افراد قرار دارد ، چرا که نسبت به یک فرد رخ داده است. 

انواع قتل:

  • قتل غیر عمد
  • قتل عمد

قتل غیر عمد دارای دسته ی شبه عمد و خطای محض است.

  • قتل شبه عمد

قتل خطای محض:

وکیل قتل عمد و غیر عمد در شیراز تعریف قاتل: نه هدف عمل اش بر جسم و جان مقتول است و نه هدف گرفتن زندگی او را دارد اما اقدام به اعمال امر یا قصد روی شئی یا فردی یا موجود مد نظر خود می‌کند که ناگهان سبب قتل او می شود.
باید بدانید که در قتل خطای محض فرد کشته شده به هیچ وجه مد نظر قاتل نبوده ، به این معنی که قاتل نه قصد داشته مقتول را به قتل رساند و بدون هیچ نقشه و قصد قبلی است و نه درصدد کار انجام شده در مورد مقتول بوده است، ولی در اصل مقتول را هدف می‌گیرد و در نتیجه کشته می شود.

باذکر مثال: اینکه فردی برای شکار حیوانی به‌ سمت آن گلوله شلیک می کند اما گلوله به اشتباه و خطا به انسانی اصابت می کند و باعث مرگ او می گردد.

قتل شبه عمد:

۱- قصد فعل + عمل مشمول جنایات عمدی نیست – شبه عمد :

الف ) نوعا کشنده نیست

ب) عدم قصد نتیجه

ج) عدم ویژگی خاص مجنی علیه

۲- عدم قصد فعل + خطا یا تقصیر جزایی = شبه عمد

شرایط و مشخصات نوع قتل:

 ۱- قصد فعل + قصد نتیجه =عمد
۲- قصد فعل +عدم قصد نتیجه + عمل نوعا کشنده است = عمد( اصل آگاهی است ) 
۳- قصد فعل +عدم قصد نتیجه + عمل نوعا کشنده نیست + مجنی علیه ویژگی خاص دارد = عمد ( اصل عدم آگهی ):  
الف ) علم و آگاهی به نوع عمل نسبت به وضعیت فرد     ب) علم و آگاهی به ویژگی خاص مجنی علیه 
۴- قصد فعل + قصد نتیجه + مشخص نبودن فرد = عمد 
-قتل شبه عمد : 
۱- قصد فعل + عمل مشمول جنایات عمدی نیست – شبه عمد :
 الف ) نوعا کشنده نیست   ب) عدم قصد نتیجه   ج) عدم ویژگی خاص مجنی علیه 
۲- عدم قصد فعل + خطا یا تقصیر جزایی = شبه عمد 
-خطای محض 
نه قصد فعل +نه قصد نتیجه  + تقصر خطایی وجود ندارد = خطای محض

مرجع صالح رسیدگی به جرایم اتباع بیگانه در ایران

 قانونگذار هم در قوانین کیفری و هم در قوانین حقوقی در خصوص آیین دادرسی و دادگاه صالح رسیدگی کننده به جرم موادی را در قانون بیان کرده است :

اگر یک نفر که دارای تابعیت بیگانه است و در داخل کشور مرتکب جرم یا اینکه جرمی بر وی واقع شود چگونه و به کجا به این جرم رسیدگی می شود؟

طبق ماده ۳۱۶ قانون آیین دادرسی کیفری: به اتهامات اشخاصی که در خارج از قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند و مطابق قانون ، دادگاه های ایران صلاحیت رسیدگی به آن ها را دارند ، چنانچه از اتباع ایران باشند.

حسب مورد در دادگاه محل دستگیری و چنانچه از اتباع بیگانه باشند حسب مورد ، در دادگاه تهران رسیدگی می شود . به عبارت دیگر دادگاه های ایران کیفری صلاحیت رسیدگی به جرایم ارتکابی بیگانگان در ایران را دارند و اگر جرمی نسبت به آنان در ایران ارتکاب یابد دادگاه های ایران صلاحیت رسیدگی به جرم را دارند . 

مصادیق خاص معاونت در قتل:

۱) اکراه بر قتل دیگری و مباشرت .

۲) امر و دستور به قتل دیگری که مباشر این قتل مستحق قصاص است.

۳) تسهیل کننده قتل.

۴) تسهیل کننده قتل به واسطه مراقبت و نظارت.

وکیل قتل در شیراز می دانید مجازات اجیر کردن قاتل چیست؟

وکیل قتل در شیراز میگوید: اجیر کردن قاتل یا معاونت در قتل و یا مباشر جرم کسی است که فعل اصلی جرم قتل را مرتکب نگردیده است ولی تا حدی باعث وقوع و رخ دادن آن شده است. اما به این خاطر که معاونت در جرم تحقق پیدا کند شروطی لازم می‌باشد.

تعریف قصاص:

وکیل قتل در شیراز لازم است بدانید: که شدید ترین مجازات برای قتل عمد قصاص است، که بر طبق ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی و مصوبه ۱۳۹۲ مجازات قتل عمدی در صورت تقاضای ولی دم و وجود سایر شرایط مقرر ذکر شده در قانون ، حکم قصاص اجرا می گردد.

تعریف دیه:

در صورت رضایت اولیای دم به جای اجرای حکم قصاص دیه جایگزین می شود. که بر طبق قانون دیه ظرف مدت یکسال قمری به اولیای دم پرداخت شود که علاوه برآن در صورت عدم قصاص ، فرد مرتکب جرم قتل به مجازات حبس ۳ تا الی ۱۰ سال محکوم می گردد.

قتل توسط مجنون و صبیه ( کودک ) در حکم خطای محض است

 

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستیداینجاکلیک کنید

مواردی که قتل عمدی متحقق شده ولی موجب قصاص نفس نیست :

۱.در شرایطی که قاتل پدر یا جدّ پدری مقتول باشد (ماده ۲۲۰ ق. م. ا) پدر یا جد پدری که اقدام به قتل فرزند خود بکند قصاص نمی شود بلکه محکوم به پرداخت دیه قتل به ورثه‌ی مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد.

نکته : بنابر ماده ۲۰۹ این قانون، هرگاه مرد مسلمانی عمداً زن مسلمانی را بکشد محکوم به حکم قصاص است، بنابراین باید ولی زن قبل از قصاص قاتل نصف دیه مرد را به او بپردازد.

۲.اگر قاتل دیوانه یا نابالغ باشد (ماده ۲۲۱,  ق . م . ا) اگر دیوانه یا نابالغی عمدا کسی را بکشد خطا محسوب و قصاص نمی‌شود بلکه باید عاقله‌ی آن‌ها دیه‌ی قتل خطا را به ورثه مقتول بدهند.

۳.مقتول دیوانه باشد ( ماده ۲۲۲ ق . م . ا ) هرگاه فردی عاقل دیوانه ای را بکشد حکم قصاص اجرا نمی شود بلکه باید دیه ی قتل را مطابق قانون به ورثه مقتول پرداخت نماید.

۴.قاتل مست بوده (ماده ۲۲۴, ق . م . ا) در کل مسلوب الاختیار( بی اختیار) شده و به شرط آنکه قبلاً برای چنین عملی خود را مست نکرده باشد.

۵-هر گاه کسی در حال خواب یا بیهوشی شخصی را بکشد (ماده ۲۲۵ ق.م .ا)  بدون قصاص است و فقط به پرداخت مبلغ دیه جرم قتل به ورثه مقتول محکوم می شود.

 

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل قتل در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما