بهترین وکیل دادگستری در شیراز

بهترین وکیل دادگستری در شیراز

 

با سلام عرض ادب واحترام گروه وکلای راه امید در شهر شیراز متناسب با نوع پرونده شما بهترین وکیل متخصص در آن حیطه را به شما معرفی میگرداند .

راز موفقیت ما در تخصصی بودن ماست  

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

(بهترین وکیل دادگستری در شیراز: باید بدانید که در قدم اول مهمترین اقدامی که توسط شما باید صورت بگیرد جهت رفع مشکلات حقوقی انتخاب بهترین وکیل درشیراز با توجه به پرونده شماست.

بهترین وکیل شیراز/لیست ۱۰ تایی وکیل در شیراز/۱۴۰۳

معیار انتخاب وکیل متخصص مخصوصا در شهر آبادان دراین مقاله مطرح شده است با توجه به پیشرفت جامعه امروزی تمامی ما درگیر مشکلات حقوقی متعددی هستیم و نیازمند راهنمایی وکیل متخصص دررفع مشکلات خود خواهیم بود تا در وقت/ زمان صرفه‌ جویی کنیم و در دادگاه‌ها سردرگم نشویم و به نتیجه مطلوب خود در کوتاه ترین زمان ممکن دست یابیم.

پرسش : آیا می‌توان همزمان با دفتر وکالت، دفتر رسمی ازدواج تاسیس کرد؟

پاسخ: بر اساس ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی مشاغل زیر منافی شغل سردفتری و دفتریاری است: قضاوت و وکالت دادگستری و عضویت در موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها ، ولی در مورد دفتر ازدواج ممنوعیتی مشاهده نشد.

ملاک شما برای انتخاب بهترین وکیل دادگستری در شیراز چیست؟

 وکیل متخصص درشیراز باید دارای صبر وشکیبایی زیادی در‌روند حل پرونده داشته باشند و همواره ارتباط دقیق و کار آمدی در جهت پیشرفت کار حقوقی- کیفری موکل خود باشد از این رو دلسوزی و اشتیاق به کار وکیل خیلی مهم است و وکیل باید دارای دانش بالا وخلاقیت ( تجربه بالا و کافی قابل توجهی ) در این امر باشد.

 جهت مشاوره و معرفی بهترین وکیل دادگستری در شیراز اینجا را کلیک کنید.

بهترین وکیل دادگستری در شیراز کیست؟

بهترین وکیل دادگستری در شیراز کسی است که معمولا پس از پذیرش در آزمون وکالت دادگستری که هر ساله توسط سازمان سنجش انجام میشه پذیرفته شده و نیز دوره کار آموزی رو طی کرده و توانسته پروانه وکالت پایه یک دادگستری را بگیرد, تا در گرفتن حق مظلوم با دانش خود تلاش کند.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید.

وکیل مدافع کیست؟

وکیل فردی حقوقی است که به موجب یک سند اعم از یک نامه اداری، وکالتنامه اسناد رسمی ، وکالتنامه دادگستری و یا حتی سخن شفاهی (به شرط اثبات) از طرف فردی دیگر واجد اختیارات و وظایفی می‌گردد و در حدود تعیین شده در سند ذکر شده می‌تواند به جای موکل خود عملی را انجام دهد.

به طور مثال: در وکالت فروش نماینده حقوقی( وکیل ) از طرف موکل اجازه می‌یابد که مال یا ملک مشخص شده در برگه تنظیم شده وکالتنامه را بفروشد و در صورت وجود اختیار ثمن معامله یا همان مبلغ مال فروخته شده را دریافت نماید و یا در وکالت طلاق، زن از طرف شوهر خود وکیل می‌گردد تا خود را مطلقه نماید.

نماینده حقوقی :

به طور کلی دو نوع نماینده حقوقی اعم از اداری یا کاری وجود دارد.

فرق وکیل دادگستری و نماینده حقوقی چیست؟

نماینده حقوقی اداری نمی‌تواند به محاکم قضایی و دادگاه‌ها مراجعه نماید. اما وکیل دادگستری می‌تواند اختیارات نماینده حقوقی کاری یا اداری را داشته باشد، همچنین وکلا به دو نوع پایه یک و دو یا کارآموز وکالت تقسیم می‌شوند که این تمایز بی وکلا بیشتر مربوط به حوزه اختیارات در جرائم کیفری و سابقه کاری وکیل می‌باشد.

کدام دعاوی بیشتر در دادگاه‌ها مطرح می‌شوند؟

شاید واستون جالب باشه که بدونید کدوم دعاوی آمار بیشتری رو توی دادگاه‌ها دارن، این یعنی مردم بیشتر با چه مشکلات قانونی دست و پنجه نرم می‌کنن.ما تصمیم گرفتیم که در کنار معرفی بهترین وکیل دادگستری در شیراز اول اینا رو توضیح بدیم. همانطور که می‌دونید دعاوی قضایی به دو دسته کلی دعاوی حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند و از این بابت فرقی وجود نداره اما بیشرین آمار دعاوی مربوط به دعاوی زیر هست :

  • بهترین وکیل دادگستری در شیراز (دعاوی ملکی) :

دعاوی ملکی مربوط به قراردادهای املاک می‌شود گاهی خود این قراردادها اینقدر بد و ناشیانه توسط فرد نوشته شدن که منجر به اختلاف می‌شه و دو طرف تا نرن دادگاه، اختلافشون حل نمیشه و یا در برخی از مواقع یکی از دو طرف به تعهدات خودش طبق قرارداد عمل نمی‌کنه و طرف دیگه مجبور می‌شه که به دادگاه شکایت کنه.

بهترین وکیل دادگستری در شیراز باید دقت کافیدر موضوع داشته باشد و مو شکافانه به پرونده توجه نماید . وکیل ملکی خبره و کارکشته باید بر تمامی زوایای پنهان پرونده موکل خود تسلط کافی داشته باشد و به همه جوانب آن اشراف و آگاه باشد.

بهترین وکیل دادگستری در شیراز باید در موارد ملکی با تجربه باشد مانند: رای دادگاه بدوی و تجدید نظر – رای اصراری – نظریه های مشورتی – رای وحدت رویه – تنظیم دادخواست و معرفی دعوی – نشست های قضایی – رای دیوان عالی – تنظیم قراردادهای مربوطه و قوانین مربوطه.

  • دعوای خلع ید:

چنانچه شخص یا اشخاصی غیر از مالک اصلی ملک مد نظر، ملکی را که سند رسمی دارد را در تصرف خود قرار بگیرد، مالک اصلی ملک می تواند جهت گرفتن حکم تخلیه در دادگاه دعوای خلع ید را مطرح کند.

نکته: طرح دعوای خلع ید در صورتی ممکن است که خواهان (مالک اصلی) سند رسمی مالکیت رو حتما داشته باشد و اگر چنانچه ملک مد نظربه هر عنوان ثبت نشده باشد، مالک باید مالکیت خود را ثابت کند که خب در اینجا نقش وکیل دعاوی ملکی پررنگتر می شود زیرا چنین مراحل قانونی ملکی به تنهایی در وتوان شخص نیست و نیازمند تجربه بالا وکیل متخصص این امر می باشد.

  • دعوی الزام به تحویل ملک: 

اگر در قولنامه (مبایعه نامه) مدت زمان مشخصی برای تحویل ملک به خریدار معین شده باشد باید در همان تاریخ مشخص شده ملک بدون چون و چرا و طبق مفاد مبایعه نامه به خریدار تحویل داده شود.

اما گاهی با توجه به نرخ تورم در کشور وافت وخیزقیمت ها در فاصله زمانی معامله و تنظیم سند رسمی ارزش ملک با نوساناتی مواجه می شود و زیاد می گردد و فروشنده به همین بهانه در تحویل ملک به خریدار تعلل می‌کند، در این زمان خریدار می تواند اقدام به طرح دعوای الزام به تحویل ملک کند.

  • تصرف عدوانی:

دردعوای رفع تصرف عدوانی ، فرد با اثبات کردن سابقه تصرف خود از طریق ارائه یک قرارداد و یا یک سند رسمی باید اعلام کند که ملک بدون اطلاع و رضایت او از تصرف او خارج گردیده است. در این مورد نیازی نیست که مالکیت خواهان ملک حتما به ثابت شود بلکه تنها مساله مهم پیش روی او اثبات موضوع سابقه تصرف اوست اما در دعوای خلع ید خواهان باید ملک حتما باید مالکیت خود را نسبت به ملک اثبات کند:

( دعوای تصرف عدوانی با دعوای خلع ید متفاوت است )

  • دعوای ملکی (فک رهن)

بهترین وکیل دادگستری در شیراز بیان می دارد: رهن دهنده را راهن و طرف دیگر را مرتهن می‌گویند.

الزام به فک رهن در واقع موجب انحلال عقد رهن است، رهن عقدی است که به‌ موجب آن مدیون مالی را برای وثیقه به داین می‌دهد.

در برخی موارد ممکن است فردی ملکی را نزد بانک یا شخصی دیگر در رهن قرار بدهد و بعد از اینکه دین خود را به او پرداخت نمود، آن کسی که مال نزد او به رهن گذاشته شده است به فک رهن اقدام نکند. که در چنین حالتی راهن باید علیه مرتهن اقامه دعوای الزام به فک رهن را مطرح نماید.

بهترین وکیل دادگستری در شیرازنکته : مهم که در چنین شرایطی ید مرتهن از حالت امانی به حالت ضمانی تغییر یابد و نیز راهن می‌تواند دادخواستی را با عنوان الزام به فک رهن و پرداخت اجرت‌ المثل ایام عدم فک رهن تنظیم نماید.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید

  • بهترین وکیل دادگستری در شیراز (دعاوی خانواده):

دعاوی خانوادگی به طور کلی به آن قسم از دعاوی گفته می شود که مربوط به کانون خانواده می باشد، پس هر گونه دعوایی که در دادگاه مطرح می شود که مربوط به شخص ، به عنوان عضوی از کانون خانوادگی می شود را می شود از دعاوی خانوادگی محسوب شمرد .

به عنوان مثال : زمانی که زن و مردی به عقد هم در می آیند ، یکسری از حقوق و تکالیف به عهده آنها نسبت به هم قرار می گیرد که در صورت عدم انجام ندادن آن وظایف ومسئولیت ها، دعوای خانواگی مطرح می شود.

یا مثال دیگر : زمانی که والدین صاحب فرزندی می شوند، تنظیم نوع رابطه آنها با فرزندانشان هم جزء روابط خانوادگی به حساب می آید .

 طبق ماده چهارم قانون حمایت خانواده دادگاه صالح دعاوی خانوادگی ، پس از نام بردن انواع دعاوی خانوادگی ، قانون گذار در اینجا صراحتا صلاحیت رسیدگی به دعاوی خانواده را بر عهده دادگاه خانواده گذاشته است . همچنین ، دادگاه خانواده تنها دادگاهی است که صلاحیت رسیدگی به دعاوی خانوادگی را دارد.

نکته مهم: پس در صورتی که دعوای خانوادگی در دادگاهی غیر از دادگاه خانواده که مطرح شد برگزار گردد ، دادگاه موظف است و باید قرار امتناع از رسیدگی به پرونده رو صادر نماید و پرونده را به دادگاه خانواده ارجاع بدهد.

دعاوی خانواده مانند: مهریه – نفقه – طلاق توافقی – استرداد جهیزیه – تمکین – حضانت – ازدواج مجدد – نفقه زوجه وغیره….

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید

  • بهترین وکیل دادگستری در شیراز (دعاوی کیفری):

یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین دعاوی مطرح شده در دادسرا موضوعات کیفری هستند که وکیل پایه یک دادگستری می‌بایست حتما با تخصص کامل در این پرونده ها وارد شود. دعاوی مانند: رابطه نامشروع، توهین و تهدید و فحاشی و قذف، خیانت در امانت، تحصیل مال از طریق نامشروع، فروش یا انتقال مال غیر، ضرب و جرح عمدی، قتل، مواد مخدر، شرب خمر، ورد به عنف و تصرف عدوانی و … از جمله دعاوی کیفری به شمار می‌روند که قانون جرایم سنگینی تعریف کرده است.

در اصطلاح رایج، هرگونه اختلاف و درگیری که ما بین دو یا چند نفر با یکدیگر مطرح می شود را دعوا می گوید. اما این موضوع در علم حقوق و از نظر حقوق دان ها متفاوت از عرف و معنای جامعه است به طوری که  تقسیم بندی های متفاوتی از دعوا شده است. یکی از این تقسیم بندی ها به دو نوع حقوقی یا کیفری می باشد.

مهم است بدانید که در دعاوی کیفری منشا ایجاد حق از جرم و جنایت سرچشمه می گیرد.

و این در حالی است که دعاوی حقوقی و خانواده از ارتباط  افراد با یکدیگر در امور قراردادهای تجاری، ملکی، اسناد رسمی ، رابطه ی زوج ها،امور فرزندان وغیره… به وجود خواهد آمد.

اما موضوع مورد حکم دعاوی کیفری اصولا محدود به جبران خسارت ، شلاق، تبعید، جزای نقدی، حکم اعدام، وغیره …که بسته به نظر قضات و البته مجازات قانونی جرم ارتکابی است.

مثلا در کیفری جرم کلاهبرداری، علاوه بر تعیین حبس بین یک تا هفت سال برای مرتکب جرم، جزای نقدی معادل اموالی که با کلاهبرداری حاصل شده است، استرداد کلیه اموال و منافعی که از اموال مال باختگان حاصل شده است به صاحبان آنها محکوم می شود.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید

پرسش : آیا ا مکان اینکه وکیل از طریق پست اقدام به اعتراض کند وجود دارد یا خیر؟

پاسخ: بله امکان دارد. مهم این است که لایحه دفاعیه یا تجدیدنظرخواهی خود را با ذکر دقیق شماره پرونده و شعبه در موعد مقرر ارسال نماید.

پرسش : چنانچه شخصی به دیگری وکالت بلاعزل برای فروش مالی بدهد، اما خودش آن مال را به فروش برساند ،این معا مله صحیح است ؟

پاسخ: برابر نظریه شماره ۷/۹۲۶۱  مورخ ۱۳۸۵/۱۲/۹ : تفویض وکالت بلاعزل مانع از آن نیست که موکل شخصا” مورد وکالت را انجام دهد. با عنایت به ماده ۶۸۳ قانون مدنی ، موکل میتواند عملی را که مورد وکالت است خود انجام دهد زیرا وکالت دادن نمایندگی در انجام امری به دیگری است و به معنی سلب حق و اختیار انجام آن امر به وسیله موکل نیست ، بلاعزل بودن وکیل نیز مانع از آن نیست که موکل شخصا” مورد وکالت را انجام دهد .

آشنایی وکیل با هر یک از تبصره ها و قوانین :

یکی از مهمترین ویژگی هایی که بهترین وکیل دادگستری در شیراز باید داشته باشد این است که اطلاعات او در مورد قوانین و تبصره ها موضوعات حقوقی و کیفری و خانواده تکمیل باشد. در صورتی که وکیل به خوبی اطلاعات لازم در مورد قوانین و تبصره ها داشته باشد قادر است که از آنها برای رفع اتهام موکل خود و رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کند.

هر یک از این تبصره ها در پرونده های ویژه ای به کار برده می شود. در صورتی که وکیل تمامی آنها را شناسایی کند قادر است که با نوع پرونده در دست خود آنها را مطابقت دهد و مجازات متهم خود را کاهش دهد و یا مجازات او را رفع اتهام کند. بنابراین این نکته را در زمان انتخاب وکیل خود در نظر داشته باشید.

پروانه فعالیت وکیل متخصص :

برخی از وکلا هستند که تجربه بالایی در زمینه حل کردن تمامی پرونده ها دارند و در این زمینه هم شهرت زیادی به دست آورده اند، ولی به دلیل تخلف پروانه آنها باطل شده است. بنابراین از دیگر ویژگی هایی که شما هم بهتر است به آن دقت نمایید پروانه فعالیت وکیل است. آن دسته از وکلایی که پروانه فعالیت ندارند نمی توانند در دادگاه حضور داشته باشند و از موکل خود دفاع کنند.

توجه به تعداد پرونده های موفقی که وکیل انجام داده است :

وکیلی که پرونده های زیادی را بر عهده گرفته باشد. این پرونده‌ها باید در زمینه  های مختلف حقوقی – کیفری -خانواده بوده باشند که نشان دهد وکیل تجربه زیادی برای حل کردن آنها دارد. برخی از وکلا که در دادگاه های عمومی پرونده‌های زیادی را پیروز شده اند را اصلا نباید برای پرونده های خاص کیفری (مواد مخدر) که جرم سنگینی دارد انتخاب کنید و در این موارد بهتر است از وکیل متخصص پروند های مواد مخدر راهنمایی بگیرید و قرارداد ببندید.

شما باید به خوبی نوع پرونده خود را بررسی کرده تا قادر باشید بهترین وکیل را برای آن شناسایی و انتخاب کنید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

آشنایی وکیل با هر یک از سازمان ها و ارگان های مربوطه:

وکیل متخصص باید به خوبی با این سازمان ها و اداره ها آشنایی داشته باشد. در این صورت اگر مشکلی برای پرونده به وجود بیاید قادر است که در کمترین زمان با مراجعه به سازمان های مربوط به پرونده مشکل را حل کرده و جرم متهم را کاهش دهد.

پرسش: اعتبار وکالت‌های بلاعزل محضری که برای افراد صادر می‌شود تا چه حدی است؟ آیا کسی می‌تواند روی مالی که از طریق وکالت به شخصی واگذار شده است ادعا بکند؟

پاسخ: وکالت بلاعزل قابل عزل نیست یعنی اقدامات وکیل نافذ است و مالی را که واگذار کرده باشد قابل استرداد نیست مگر اینکه ثابت شود که وکالت اعطائی باطل بوده است مثل اینکه در ضمن عقد واقع نشده باشد.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید

حسن ما در تخصصی بودن ماست

در پایان با آرزوی موفقیت برای شما امیدوارم نهایت استفاده رو از مطالب فوق برده باشید.

مقالات مشابه در شیراز:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود