وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد

وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد

سلام عرض ادب و احترام خدمت یزدی های عزیز من ماریا محمدرضائی هستم کارشناس حقوقی موسسه راه امید میدونم خیلی از شما عزیزان با جستجوکردن وکیل جرم تجاوز و روابط نامشروع به دنبال یک راه مطمئن و آسان برای به دست آوردن حق و حفظ آبرو خود هستید ،بنابراین این وعده رو به شما می دهم که با خواندن کامل مقاله وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید چرا که تیم ما باداشتن وکلای متخصص در موضوعات مختلف در زمینه های حقوقی،کیفری ،خانواده در یزد سعی هرچه بهتر و سریع تر انجام دادن کار حقوقی شما عزیزان را دارد.

تجاوز جنسی چییست؟

از تجاوز جنسی می توان به عنوان یکی از جرایم خطرناکی یاد کرد که هم می تواند نظم عمومی و قوانین را به خطر بیاندازد و هم عواطف و احساسات انسان ها را جریحه دار می کند حتی می تواند تا سال های سال قربانیان خود را تحت بیماری های روحی و روانی قرار دهد.
 

اثبات تجاوز جنسی:

اثبات یک جرم بسیار مهم است و میتواند به عنوان اصلی ترین مسیری باشد که در جهت گرفتن حق قربانی قدم برداشته می شود قوانین مجازات اسلامی برای اثبات زنا به اقرار، شهادت و علم قاضی اشاره میکند. در بحث تجاوز جنسی اقرار متهم به جرم انجام داده کاملا بعید است مگر اینکه اقرار از راه های قانونی و توسط مامورین آگاهی گرفته شود. در غیر این صورت هیچ گونه ارزش قانونی ندارد.

اقدامات بعد از تجاوز جنسی:

بهترین وکیل تجاوز جنسی در یزد اقدامات زیر را بعد از وقوع جرم الزامی می داند.

  • پیدا کردن محلی امن  [ هر جایی دور از متجاوز ] .
  • از شخص مورد اعتماد برای آرامش روحی کمک بخواهید.
  • برای اثبات جرم بدون معطلی با مراکز حمایت و پلیس تماس بگیرید .
  • مدارک و شواهد تجاوز را از بین نبرید.
  • حمام نروید.
  • دندان های خود را مسواک نزنید.
  • لباس های خود را نشویید.
  • اگر امکان دارد تا زمان حضور در پزشکی قانونی به دستشویی نروید.
  • اگر به شما مواد مخدر و یا نوشیدنی داده شد آزمایش ادرار بدهید. این مدرک به شما کمک زیادی خواهد کرد .
  • سعی کنید جزییات این اتفاق را یادداشت کنید تا زمان گزارش به پلیس بتوانید حادثه را کامل توضیح دهید.
  • به بیمارستان بروید. آزمایش های مربوط به تجاوز را درخواست نمایید .  

همیشه به یاد داشته باشید که شما مقصر نبوده اید. در نتیجه برای کمک به خود نیاز به زمان دارید ، پس به خود فرصت دهید. مشاوره با وکیل کیفری متخصص بعد از وقوع تجاوز کمک می کند تا نشانه های اثبات تجاوز جنسی از بین نرود.

 

وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد

مجازات تجاوز جنسی:

مطابق بند ت ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی وجود عنف در تجاوز جنسی، یکی از مواردی می باشد که منجر به تشدید کیفر زنا تا حد اعدام می گردد. در واقع هرگاه یکی از طرفین راضی به برقراری رابطه جنسی نباشد و دیگری وی را وادار به این کار کند، این ویژگی برای شخص مکره از کیفیات مشدده محسوب می شود. از این رو تجاوز جنسی (تجاوز به عنف) در فقه و به تبع آن در قوانین کیفری ایران با تشدید مجازات همراه شده است. در واقع این عدم رضایت قربانی است که آمیزش جنسی را به تجاوز جنسی تبدیل می کند.

زنا چیست؟

طبق ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹:زنا عبارت است از نزدیکی بین زن و مردی که زوجیت بین آنها نبوده و به معنای دیگر رابطه بین زن و مردی که ازدواج نکرده و زن و شوهر نباشد را جرم زنا می گویند.

انواع زنا در قانون:

۱-زنا با محارم نسبی:

بدین معناست که مرد زناکار با زنی که با وی وارد رابطه نامشروع می شود، نسبت فامیلی داشته باشد. یعنی آن زن جزو محارم نسبی وی باشد و ازدواج کردن با آن زن بر او حرام باشد. برای مثال (مادر، دختر، خواهر، دختر خواهر، دختر برادر، خاله، عمه)

مجازات زنا با محارم:طبق ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی حد زنا با محارم اعدام است.

۲-زنای به عنف:

 معنای تجاوز به عنف و یا به زبان ساده تر، اگر شخصی به زور یا به شکل آدم ربایی زنی را وادار به زنا کند، در صورتی که زن راضی نباشد و با تهدید و زور به وی تجاوز گردد؛ زنای به عنف محسوب می شود.

مجازات زنا به عنف:طبق ماده عنوان شده موجب اعدام متجاوز است.

۳-زنای محصن و محصنه:

به زنایی گفته می شود که فرد زنا کننده(چه مرد و چه زن) متاهل باشد. یعنی دارای همسر دائمی باشد و نزدیکی و رابطه جنسی در هر زمان امکان پذیر باشد ولی با این حال باز تن به زنا دهد.

مجازات زنا محصن ومحصنه:مجازات مرد یا زنی که همسر داشته باشد رجم است. در صورت عدم امکان رجم باپیشنهاد دادگاه صادر کننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد موجب اعدام است در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هریک می شود.

۴-زنای غیر محصنه:

زنای غیر محصنه به زنایی گفته می شود که فرد مجرد بوده و فاقد همسر دائم باشد یا شرایط احصان(نزدیکی) بین زن و مرد وجود نداشته باشد.

مجازات زنا غیر محصنه: بار اول ۱۰۰ ضربه شلاق -مجازات در صورت تکرار آن برای بار چهارم اعدام است.

برای ارتباط مستقیم با بهترین وکلای یزد اینجا کلیک کنید.

رابطه نامشروع:

منظور از رابطه نامشروع رابطه بین زن و مرد نامحرمی است که مرزهای قانونی و شرعی رد کرده اند و خارج از حد مشخص شده با یکدیگر رابطه برقرار کرده اند که طیف گسترده ای را در بر میگیرد که شامل زنا و روابط کمتر از آن می شود . در قانون ایران ، رابطه نامشروع از زنا جدا شده است و به عنوان یک جرم تعزیری جرم انگاری شد است که از این جهت به آن رابطه نامشروع دون زنا یعنی کمتر از زنا گفته می شود .

جرم رابطه نامشروع دون زنا نیز در ماده ۶۳۷ کتاب پنجم ( تعزیرات ) قانون مجازات اسلامی این طور تعریف شده است : ” چنانچه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مثل بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند ، مجرم هستند . “

منظور از علقه زوجیت این است که زن و مرد به عقد نکاح یکدیگر در آمده باشند و روابط آن ها با خواندن صیغه عقد مشروع شده باشد و در نتیجه تمام روابطی که خارج از علقه زوجیت باشد اگر خارج از حد شرعی و نامتعارف باشد ، مشمول مجازات جرم رابطه نامشروع می شود .

تفاوت زنا با رابطه نامشروع:

تفاوت رابطه نامشروع و زنا در این است که زنا یک جرم حدی است و در آن زن و مرد نامحرم با یکدیگر از مقعد نزدیکی و دخول دارند لکن در رابطه نامشروع دخول صورت نمی گیرد فقط آنچه که در رابطه بین زن و مرد اتفاق میفتد شرعی و قانونی نمی باشد.مثل بوسیدن

وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد تاکید می کند: که حتی نشستن در ماشین و صحبت کردن نیز رابطه نامشروع است و جزای اثبات جرم رابطه نامشروع شلاق است که بعضاً به جهت تکمیل مجازات حتی تبعید نیز در نظر گرفته می شود.

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل رابطه نامشروع در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

مطالب پیشنهادی مرتبط:  وکیل زنا و رابطه نامشروع

 

وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد 

مشاوره حضوری رایگان:
برای مشاوره حضوری رایگان با بهترین وکلای جرم تجاوز و رابطه نامشروع در یزد با شماره زیر تماس بگیرید.برای مشاوره تلفنی هم می توانید با پرداخت ۱۰۰هزارتومان در کم ترین زمان با بهتررین وکلا ارتباط برقرار کنید.

 مجازات قانونی:

 اسماعیل جعفریان وکیل پایه یک دادگستری نیز در گفت و گو با «حمایت» در رابطه با جرم رابطه نامشروع توضیح داد: قانونگذار در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رکن قانونی جرم رابطه نامشروع را تعریف و مصادیقی را برای آن شمرده و مقدار مجازات آن را به طور مشخص تعیین کرده است گفت: هر چند که رابطه نامشروع و مصادیق مطرح شده آن در قانون، جزئی از اعمال منافی عفت عمومی محسوب می شوند و مترادف هم هستند.
اما قانونگذار در قانون مجازات اسلامی بین این دو عمل تفکیک قائل شده است و با گذاشتن کلمه «یا» بین کلمات رابطه نامشروع و منافی عفت عمومی، تفکیک قائل شده و حتی اعمال منافی عفت عمومی را زمانی که در انظار و اماکن عمومی و معابر اتفاق بیفتد علاوه بر کیفر عمل صورت گرفته وفق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی به مجازات سنگین تر از جمله حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می کند.
وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد در رابطه با موارد مطرح شده در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی از قبیل تقبیل و مضاجعه که جنبه حصری یا تمثیلی دارند را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: موارد مطرح شده در این ماده جنبه تمثیلی و مصداقی دارند و قضات در موارد مشابه می توانند شخصا اظهار نظر و یا حتی متهم را به مجازات مقرر در این ماده محکوم کنند. البته رویه قضایی نیز این موضوع را اثبات می کند و موارد زیادی از جمله رابطه نامشروع از طریق پیامک و یا تلفن و یا نامه نگاری وجود دارد.
 
( تبعیت از نظریات مشورتی جنبه ارشادی دارد )
جعفریان با اشاره به نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه که خلوت زن و مرد نامحرم را از مصادیق رابطه نامشروع مشمول ماده ۶۳۷ نمی داند و باید اعمالی از قبیل تقبیل و مضاجعه صورت گرفته باشد، توضیح داد: همانطور که می دانید تبعیت از نظریات مشورتی مثل قانون و یا آراء وحدت رویه برای قضات جنبه اجباری ندارد بلکه جنبه ارشادی دارد.
با توجه به اینکه قانونگذار در ماده ۶۳۷ تقبیل و مضاجعه را به عنوان مصداق مطرح کرده لذا همانطور که قبلا بیان شد دست قضات در صدور حکم در مورد خلوت بین زن و مرد باز است که البته با توجه به اصل برائت و اصول تفسیر مضیق قوانین و تفسیر به نفع متهم به آراء صادره از این قبیل ایراد وارد است.
 
 داشتن رابطه تلفنی و پیامک عاشقانه جرم است؟
وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد درمورد داشتن رابطه تلفنی و پیامک عاشقانه و حتی مستهجن تصریح کرد: در رویه قضایی فعلی متاسفانه با باز گذاشتن دست قضات در مواد قانونی مربوطه، آنها می توانند نسبت به این موارد علی الخصوص در مواردی که شاکی خصوصی داشته باشد و تقاضای پی گیری کرده باشد حکم به مجازات متهمین صادر کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قاضی می تواند دستور شنود مکالمات و دریافت پرینت پیامک ها را در این پرونده ها بدهد گفت: بله، این موضوعی است که در رویه فعلی قضایی اتفاق می افتد و قضات به مخابرات دستور ارسال متن پیامک های رد و بدل شده بین متهمین و یا پرینت تماسهای آن ها را می دهد.
که البته بیشتر در مواردی است که شاکی خصوصی جهت اثبات ادعای خود این موضوع را از قاضی تقاضا می کند و الا در غیر از مورد تقاضای شاکی خصوصی به نظر اینجانب قاضی نباید در حریم خصوصی افراد وارد و یا به کشف دلیل برای محکومیت متهمین اقدام کند.
 
جعفریان در ادامه افزود: صرف حضور زن و مرد در این مکان ها جرم محسوب نمی شود مگر اینکه وفق مواد ۶۳۷ و ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اعمالی از قبیل تقبیل یا مضاجعه انجام دهند و یا تظاهر به عمل حرامی کنند، البته با توجه به حضور روز افزون زنان در جامعه در کنار مردان و مشارکت بالای آن ها در فعالیت های اجتماعی نمی توان حضور این دو قشر را در کنار یکدیگر که در مواردی بالاجبار مثل حضور دو همکار به تنهایی در محل کار و از این دست موارد است و نیز در مواردی با اختیار مثل خوردن نهار در یک رستوران و یا تردد با ماشین همکاران را جرم محسوب کرد.

 

وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد 

 

هر گونه تشدید مجازات نیاز به مجوز قانونی دارد؟

 وی در رابطه با شرایط تخفیف و یا تشدید مجازات رابطه نامشروع توضیح داد: چون جرم رابطه نامشروع در قسمت تعزیرات کتاب قانون مجازات مطرح و جزء جرایم تعزیری محسوب می شود و وفق متن ماده ۲۲ قانون مجازات دادگاه می تواند در مجازات های تعزیری در صورت وجود جهات مخففه که در بندهای ۱ تا ۶ این ماده شمرده است نسبت به تخفیف و یا تبدیل به مجازات از نوع دیگری که مناسب تر به حال متهم باشد اقدام کند.
لذا تبدیل مجازات شلاق به جزای نقدی نیز در چهارچوب ماده ۲۲ امکان پذیر می باشد.
وکیل جرم تجاوز و زنا و رابطه نامشروع در یزد بیان می کند اما در خصوص تشدید مجازات شلاق همراه با تبعید و یا محرومیت از حقوق اجتماعی ، قاضی می تواند در مجازات های تعزیری در صورت حصول شرایط قانونی اقدام به تشدید مجازات در قالب شلاق و تبعید یا محرومیت از حقوق اجتماعی کند.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل رابطه نامشروع در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

براساس این گزارش «جرم رابطهِ نامشروع موضوع مادهِ ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی از جرایم غیر قابل گذشت محسوب می شود».
 
البته در رابطه با موضوع رابطه نامشروع می توان ازنظریه های مشورتی ارایه شده نیز کمک گرفت. براساس نظریه مشورتی ۱۶۱۱/۷ مورخ ۱۸/۲/۱۳۸۰ جرم مذکور دارای ماهیت عمومی بوده و به همین علت در مادهِ ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی (که جرایم قابل گذشت احصاء شده است) بیان نشده است.
همانگونه که گفته شد مجازات مرتکبان جرم رابطه نامشروع و عمل منافی عفّت نیز غیر از زنا تا ۹۹ ضربه شلاق است.
 البته اختیار تعیین حداقل کیفر (یک ضربه شلاق) یا حداکثر کیفر (۹۹ ضربه شلاق) با دادگاه است و می تواند با توجه به شخصیت مرتکبان و اوضاع و احوال مربوط به جرم، مجازات آنان را از یک تا ۹۹ ضربه شلاق تعیین کند و در نهایت این که برای کاهش زمینه های این جرم علاوه بر برخوردهای قاطع قانونی نیازمند بسترسازی فرهنگی با گسترش انگاره های اخلاقی هستیم.
حسن ما در تخصصی بودن ماست
امیدواریم مطالب گفته شده براتون مفید بوده باشه و شما رو در جهت انتخاب بهترین وکیل یزد با توجه به موضوع بالا یاری کند.
مقالات مشابه:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود