مهاجرت به روسیه + آموزش مرحله به مرحله + معرفی موسسه مهاجرتی روسیه

مهاجرت به روسیه

 

چنانچه شما قصد سفر و مهاجرت به روسیه را دارید ما در این مقاله تمامی اصول و شرایط مهاجرت اعم از تحصیلی ، شغلی ، سرمایه گذاری ، اقامت و ملیت روسیه و… را به شما خواهیم آموخت. همچنین شما چنانچه قصد دارید به کشور روسیه مهاجرت کنید اما نمیدانید آیا این کشور برای سفر خوب است یا خیر ما به شما توصیه میکنیم  با سامانه راه امید تماس حاصل فرمایید تا در شهر شما موسسه مهاجرتی به روسیه را معرفی نماید . 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص مهاجرت 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

کشور روسیه از پهناور ترین کشور جهان است که سالانه میزبان تعداد بسیاری مسافر می باشد که برای تفریح، فعالیت شغلی و آموزش به روسیه مهاجرت می کنند.

در روسیه دانشگاه های معتبر زیادی در رشته های مختلف وجود دارد که به دلیل هزینه مناسب، سهولت در اخذ پذیرش دانشگاهی موجب حجم بالای مهاجر به روسیه جهت تحصیل می باشد.

شرایط تحصیل در روسیه

تحصیل  در مقطع پزشکی در روسیه در مقایسه با کشوری همچون ایران که دوره های پزشکی عمومی ۷ ساله می باشد،۶ ساله می باشد و تحصیل دندانپزشکی ۵ ساله می باشد. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های مسکو می توانند علاوه بر ایران در کشور های اروپایی و سایر دانشگاه های پیشرفته دنیا ادامه تحصیل دهند ودر صورت تمایل، مشغول به کار شوند.لازم به ذکر است مدارک دانشگاه های مسکو مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

همچنین اموزش عالی روسیه در رشته های غیر پزشکی مانند مهندسی، اقتصاد و علوم انسانی دانشجو می پذیرد.

درکشور روسیه هزینه شهریه سالانه با توجه به دانشگاه ، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. به طور میانگین می توان گفت هزینه یک سال تحصیلی در دانشگاه های معتبر روسیه بین ۵ تا ۱۰ هزار دلاراست. هزینه خوابگاه نیز به طور میانگین حدود ۱۰۰ دلار در ماه است. التبه برای دانشجویان خارجی نیز امکان تحصیل رایگان وجود دارد.

لازم به ذکر است که موسسه حقوقی سفیران عدالت امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در رشته های مختلف در مقاطع مختلف را برای دانشجویان مهیا می سازد.

 برای این موضوع با سامانه وکیل نوین تماس بفرمایید و تقاضای نوبت با موسسه  سفیران عدالت داشته باشید 

هزینه زندگی با توجه به شهر و نوع زندگی نیز متفاوت است. به طور مثال در ماه هزینه زندگی متوسط دانشجویی در شهر مسکو بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلارمی باشد. این قیمت برای شهر سن پترزبورگ حدود ۲۰ درصد کمتر است.

معمولا برای حمل نقل داخل شهری در شهرهای بزرگ روسیه از تاکسی، مترو، مارشروتکا (ون)، اتوبوس، ترالبوس (اتوبوس برقی) استفاده می شود. قیمت وسایل حمل ونقل عمومی حدود ۴۰ تا ۵ روبل می باشد . هر دلار معادل ۶۵ روبل.

البته دانشجویان می توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست کارت حمل و نقل دانشجویی دهند. نحوه استفاده از این کارت به این صورت است که شما با شارژ ماهیانه این کارت (حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل) می توانید از تمام وسایل حمل و نقل عمومی بدون محدودیت استفاده نمایید.

 

مراکز خرید روسیه

در شهر های روسیه فروشگاه های زنجیره ای متعددی وجود دارد که بسته به نوع خرید شما می توانید مناسبترین فروشگاه را انتخاب کنید. به طور مثال برای خریدهای روزانه فرشگاه های «دیکسی»، «مگنیت» یا «پتیورچکا» مناسب است.این فروشگاه ها در سطح شهر به تعداد زیاد موجود است. اما برای خریدهای عمده می توانید از فروشگاه های «آشان» یا «لنتا» استفاده کنید. این فروشگاه های معمولا در حاشیه شهر قرار دارند.

 

مسکو برای زندگی بهتر است یا سن پترزبورگ

معمولا بیشتر دانشجویانی که به قصد تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند شهرهای مسکو یا سن پترزبورگ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. شهر مسکو بزرگترین شهر روسیه و قاره اروپا می باشد. شهری با خصوصیات پایتخت های بزرگ دنیا. اما برای کسانی که می خواهند زندگی آرام در شهری زیبا را تجربه کنند سن پترزبورگ را پیشنهاد می کنیم. سن پترزبورگ پایتخت روسیه در دوران شکوفایی تزارها بود. در حال حاضر این شهر مرکز اصلی گردشگری در روسیه می باشد. ساختمانهای زیبا در کنار رودخانه نوا، موزه ها و تاتر های این شهر در دنیا شناخته شد است.

 

روند اخذ پذیرش و ثبت نام دانشگاه در کشور روسیه

۱ویزای تحصیلی: پس از اتمام پذیرش از دانشگاه، برای شما دعوت نامه ارسال خواهد شدکه با در دست داشتن دعوت نامه به سفارت روسیه در ایران (تهران- اصفهان رشت) مراجعه نموده و ویزای تحصیلی سه ماهه خود را دریافت خواهید کرد.

۲هنگام ورود به روسیه، زمان کنترل پاسپورت به شما برگه ای به نام برگه مهاجرت داده می شود. اهمیت این برگه کمتر از پاسپورت نیست و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

۳شما زمان ورود به روسیه حداکثر سه روز فرصت خواهید داشت که ثبت اداره مهاجرت (رجیستری) را انجام دهید. اگر در خوابگاه اقامت دارید باید به بخش مربوطه مراجعه تا امور رجیستری را انجام دهند. اما اگر در منزل اجاره ای سکونت دارید حتما از صاحب خانه بخواهید که این کار را برای شما در اسرع وقت انجام دهد.

۴در طول اقامت در روسیه باید بیمه سلامت داشته باشید.

۵برای ثبت نام در دانشگاه باید آزمایش پزشکی فرم ۰۸۶ را تهیه نمایید.

۶بعد از استقرار یافتن و ثبت نام در دانشگاه، باید حتما جهت دریافت ویزای یک ساله تحصیلی اقدام نمایید. تمدید ویزا توسط دانشگاه صورت می گیرد.

 

روش های مختلف رفتن به روسیه :

  • اخذ ویزای توریستی روسیه
  • مهاجرت به روسیه از طریق ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای اقامتی روسیه
  • ویزای ترانزیت روسیه
  • مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل واخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص
  • مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
  • انواع دیگر از ویزای روسیه

انواع دیگری از ویزا ها برای مهاجرت به روسیه جهت موارد بسیار خاص نیز وجود دارد (ویزای دیپلماتیک، ویزای پناهندگی ، ویزا برای اهداف بشردوستانه و مذهبی و غیره).

 

  1. اخذ ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی، ارزانترین و ساده ترین روش برای کسب ویزای روسیه است.

ویزای توریستی،  بهترین نوع ویزا برای بازدیدهای کوتاه مدت از این کشور می باشد.

مدت زمان اعتبار این ویزا ۳۰ روز است و همچنین این ویزا برای گردشگری به افراد اعطا میگردد.

این ویزا غیر قابل تمدید بوده و اگر شما می خواهید برای مدت بیشتری در این کشور اقامت داشته باشید، باید این کشور را ترک نموده و برای یک ویزای جدید درخواست نمائید.

 

۳.شرایط گرفتن ویزای کار در روسیه

اگر تبعه خارجی هستید و برای کار به روسیه سفر کرده اید باید هم جواز کار و هم ویزای کار در روسیه داشته باشید. بنابراین اگر از کارفرمایی در روسیه پیشنهاد کار دریافت کردید می توانید برای مجوز و ویزای کار در روسیه اقدام کنید. این کارفرما مجوز استخدام را اخذ کرده و طبق آن می تواند اتباع خارجی را در مشاغل خاص استخدام کند.

برای کارگران خارج از کشور تعداد مجوز استخدام سالانه بر اساس سهمیه دولت و با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست های دولتی این کشور معین می شود. با توجه به کل سهمیه، سقف خاصی برای مناطق روسیه، بخش های شغلی و ملیت های خارجی وجود دارد. سهمیه کلی برای سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۷۷،۰۴۳ تعیین شده است، که در مقایسه با سهمیه سال ۲۰۱۶ هفده درصد کاهش داشته است.

اتباع خارجی که برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارند، برای کار هم در این کشورباید مجوز و ویزای کار داشته باشند.  معافیت های خاصی وجود دارد که در زیر آمده است. اتباع کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) که برای ورود به روسیه نیازی به ویزا نخواهند داشت، تنها اتباع خارجی هستند که نیازی به ویزای روسیه و یا مجوز کار و یا پیشنهاد شغلی قطعی از کارفرمای روسی ندارند. از سال ۲۰۱۵، کشورهای مستقل مشترک المنافع دیگر به مجوز کار روسیه محدود نیستند.

در عوض، آنها باید ظرف ۳۰ روز از ورود خود به روسیه جهت ثبت حق امتیاز کار درخواست کنند و سپس باید ظرف ۶۰ روز پس از دریافت حق امتیاز کار پیدا کنند. با ویزای دیگری به جز ویزای کار روسیه (به عنوان مثال ویزای کسب و کار و یا ویزای توریستی) نمی توانید وارد این کشور شوید و شروع به کار کنید. باید از این کشور خارج شوید و مجددا درخواست برای ویزای کار روسی دهید. گروه اتباع خارجی ذیل از درخواست مجوز یا ویزای کاری روسیه معاف هستند:

  • اتباع خارجی ساکن در روسیه که قبلا مجوز اقامت دائم روسیه را دریافت کرده اند.
  • اتباع خارجی که به طور موقت برای یک شرکت خارجی کار می کنند می توانند درخواست ویزا کسب و کار دهند، این ویزا به کارگران اجازه می دهد تا یک سال در روسیه بمانند و تجارت کنند.
  • کارکنان سفارت یا کنسولگری نهادهای کشورهای خارجی در روسیه به همراه کارمندان خصوصی داخلی
  • کارکنان کشورهای خارجی که خدمات نصب، سرویس و تعمیر تجهیزات نصب شده را انجام می دهند.
  • روزنامه نگاران مجاز در روسیه
  • دانشجویان دارنده ویزای معتبر تحصیلی روسیه که در زمان تعطیلات یا در محل تحصیل کار می کنند.
  • کسانی که جهت تدریس به موسسات آموزشی دعوت شده اند.
  • کسانی که در رشته های بسیار حرفه ای کار می کنند می توانند بعنوان مهاجران بسیارماهر

(Highly Skilled Migrant) درخواست مجوز کار حرفه ای دهند و طبق آن مشاغل حرفه ای به آنها داده می شود.

شرایط ویزای  کار در روسیه به این صورت است که می بایست قبل از درخواست ویزا، شغل پیدا کنید مگر اینکه تبعه کشورهای مستقل مشترک المنافع باشید. همانطور که قبلا ذکر شد، روسیه سهمیه ها را براساس تعداد اتباع خارجی که هر ساله می تواند استخدام کند، صادر می کند. اگر یک کارفرما بخواهد کارکنان خارجی را استخدام کند، باید ثابت کنند که به کارگران خارجی نیاز دارد و این امر با فرایند ثبت «اعلامیه نیاز» انجام می شود و سپس برای مجوز استخدام از مدیریت امور مهاجرت روسیه (GUVM) درخواست می دهد.

مجوز استخدامی صادره برای کارفرما مشخص خواهد کرد که چه تعداد کارمند خارجی و از کدام ملیت را می تواند استخدام و اینکه در چه سمتی می توانند کار کنند. بنابراین برای پیدا کردن کار در روسیه، باید یک کارفرما پیدا کنید که مجوز استخدام داشته باشد. اگر کارفرمایی انتخاب کنید که مجوز مربوطه را ندارد که شما را استخدام کند، در این صورت باید از GUVM درخواست مجوز استخدام کنند.

به محض اینکه ویزای کار روسیه ی خود را دریافت نمودید، شما خواهید توانست به این کشور سفر کنید. تمامی خارجی هایی که وارد روسیه می شوند باید ورود خود را در اداره ی محلی زیر نظر وزارت امور داخلی ظرف مدت هفت روز ثبت نمایند. این کار معمولا توسط کارفرمای شما انجام خواهد شد. اما برای حصول اطمینان از انجام آن بهتر است خودتان هم بررسی نمایید. عدم ثبت مشخصات در وزارت داخلی می تواند منجر به جریمه و حتی در برخی موارد اخراج از روسیه شود.

ویزای کار روسیه معمولا اعتباری ۹۰ روز دارد اما تا یک سال هم می تواند تمدید شده و از آن به بعد به صورت سالانه تمدید شود. این کار از طریق شعبه های محلی وزارت داخلی در منطقه ی محل سکونت شما انجام می شود. اگر قصد دارید بیشتر از ۹۰ روز در روسیه بمانید، باید از طریق وزارت داخلی برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام نمایید (به جز متخصصان حرفه ای ای که به صورت خودکار مجوز اقامت سه ساله دریافت می کنند)

هزینه ی ویزای کار روسیه از یک کشور تا کشوری دیگر متفاوت است، همچنین اینکه ویزای شما یک سفره یا چند سفره باشد و اینکه عادی یا اکسپرس باشد هم در هزینه ی آن تفاوت ایجاد می کند.

 

  1. نحوه اخذ اقامت روسیه

  • اخذ شهروندی روسیه از طریق ثبت شرکت (ویزای کاری)
  • اخذ شهروندی روسیه از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ شهروندی روسیه از طریق سهمیه

 

  1. اخذ ویزای تحصیلی روسیه

اکثر دانشجویان در حال حاضر متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند و کشور روسیه نیز هر ساله دانشجویان بسیاری را از سرتاسر جهان می پذیرد.


متقاضیان تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت و روند اداری این کشور را طی کنند.
اگر شما متقاضی تحصیل در روسیه هستید و می خواهد برای آن اقدام نمایید اول از همه باید گذرنامه بین المللی داشته باشید.

 

  1. مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه

  • متقاضیان ابتدا باید فرم درخواست را از سایت مخصوص سفارت روسیه پرینت گرفته و آن را به صورت دقیق،صحیح و خوانا پر کنند.
  • ارائه اصل و کپی گذرنامه بین المللی(پاسپورت).
  • عکس ۳*۴ بدون روتوش و با زمینه سفید.
  • گواهی سلامت پزشکی.
  • ارائه دعوتنامه رسمی از کشور روسیه.
  • اگر سن متقاضی کمتر از ۱۸ سال است می بایست فرم رضایت نامه والدین خود را نیز به مامورین مربوطه ارائه دهد.
  • بعد از اینکه مدارک متقاضی مورد بررسی و تایید قرارگرفت، ویزای متقاضی صادر می گردد مدت زمان آن حداقل ۳ ماه به طول می انجامد و سپس متقاضی می تواند با طی کردن مراحل قانونی نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نماید.
  • در این صورت ویزای متقاضی در صورت تایید ۱ سال تمدید می شود و دوباره بعد از یک سال اگر قصد ماندن مجدد در کشور روسیه را داشته باشد، می بایست دوباره مراحل سال قبل را تکرار کرده و ویزای خود را تمدید نماید.


توجه نمایید پاسپورت فرد متقاضی می بایست بعد از تایید حداقل ۱۸ ماه اعتبار داشته باشد.

  • پاسپورت متقاضی باید مدارک سلامت و ویروس اچ آی وی به همراه مهر تایید آزمایشگاه و پزشکان مربوطه را تایید کند.


متقاضی می بایست تمامی این مراحل را در ۲ الی ۳ ماه زود تر از تاریخ سفر خود انجام دهد.

  • این مدارک باید به زبان روسی ترجمه و مهر معتبر خورده شده باشد تا اعتباری ۳ ماهه داشته باشد.
  • هزینه تحصیل در کشور روسیه به نسبت پایین است و فرد متقاضی از زمان ورود اولیه خود می بایست شروع به یادگیری زبان روسی نماید.

 

  1. هزینه های تحصیل رشته ی پزشکی در روسیه

یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در رشته ی پزشکی در روسیه، شهریه پایین دانشگاه های پزشکی روسیه است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، به خاطر وجود یارانه از سوی دولت برای شهریه دانشجویان خارجی، تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی بسیار کم هزینه است. دولت روسیه شهریه دانشجویان بین المللی را ۸۰ تا ۹۰% کاهش می دهد. متقاضیان فقط ۱۰ الی ۲۰% از هزینه ی واقعی تحصیل را پرداخت می کنند. دانشگاه های پزشکی روسیه احتمالاً از ارزانترین دانشگاه ها در اروپا هستندشهریه دانشگاه های پزشکی روسیه برحسب دانشگاه و با توجه به نوع تخصص و رشته، متغییر هستند. شهریه دوره های عمومی پزشکی هر یک از دانشگاه های روسیه متفاوت و بین ۳,۵۰۰ تا ۹,۰۰۰ دلار در هر سال متغییر است.

  1. شرایط گرفتن ویزای تحصیلی روسیه

اکثر افرادی که قصد تحصیل در روسیه  را دارند و میخواهند ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنند باید گذرنامه بین المللی داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل عازم این کشور شوند. شرایط مهاجرت و تحصیل در کشور روسیه طبق روال خاصی انجام می شود و باید تمام اصول را در یک چارچوب انجام داد.

نحوه درخواست اخذ ویزای تحصیلی روسیه

متقاضیان در هر کشوری که اقامت داشته باشند، باید برای درخواست ویزای تحصیلی روسیه به سفارت روسیه و یا کنسولگری این کشور مراجعه کنند تا بتوانند ویزا خود را انجام دهند. البته باید بدانند که در بعضی از کشورها مراکز ویزای خاصی وجود دارد که می توانند بهترین خدمات ممکن را برای ویزای تحصیلی روسیه انجام دهند.

فرم ویزای تحصیلی روسیه برای ویزای تحصیلی روسیه

برای این که متقاضی  بتواند فرم ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کند، باید وارد سایت روسیه شود. فرم مربوطه را طبق اطلاعات شخصی خود کاملا دقیق پر کند و سپس پرینت آن را تهیه نماید. البته می تواند این فرم را دانلود و سپس به طور کامل تکمیل نماید. فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه باید امضا شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

هنگامی که تصمیم به سفر و مهاجرت می گیرید و می خواهید ویزای یک کشور را بگیرید، باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید. این در مورد ویزای تحصیلی نیز صدق می کند.

  1. مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی روسیه شامل:
  • ارائه پاسپورت به همراه کپی از صحفه اول آن.
  • ارائه دعوت نامه رسمی برای ورود به کشور روسیه.
  • عکس مربوط به همان سال شخص متقاضی با پشت زمینه سفید.
  • پرینت فرم درخواست.
  • گواهی مبنی بر سلامت پزشکی.
  • افراد زیر ۱۸ سال باید رضایت نامه پدر و مادر خود با مهر تائید رسمی ارائه دهند.

 

 

 مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص مهاجرت اینجا کلیک کنید

  1. دانشگاه های روسیه

دانشگاه های روسیه شامل

  • ملی سن پترزبورگ (state)
  • ملی مسکو (لومونوسوف) (MGU)
  • پاولوف
  • سماشکو
  • سچینوا
  • رودن
  • نوووسیبریسک
  • کازان
  • پدیا (pedia)
  • و …

این دانشگاه ها رشته های پزشکی و رشته های غیر پزشکی را آموزش می دهند.

تحصیل در کشور روسیه به زبان روسی و زبان انگلیسی می باشد.

این موضوع بستگی به دانشگاه مورد نظر متقاضی دارد .

برای اعزام دانشجویان به روسیه ، مورد مهم این است که دانشجویان قصد برگشت به ایران و ادامه تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را دارد یا خیر!

  • دانشجویان اگر قصد تحصیل در دانشگاه موردتایید وزارت بهداشت ایران را دارند باید در دانشگاه به زبان روسی درس بخوانند .
  • اگردانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی قصد بازگشت به ایران را ندارند و قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند پس نیازی به دوره پادفک ندارند و بعضی از دانشگاه های روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند که مورد تایید اروپا و آمریکا هستند و دانشجو نیازی به خواندن درس به زبان روسی ندارد و در ۴ دانشگاه کازان-رودن-پدیا- نوووسیبریسک می توانند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند.
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت هرسال تا پایان فروردین ماه اعلام می شود.
  • دانشجویان پس از سپری کردن دوره پادفک دیپلمی دریافت می کند که اصطلاحاً آن را دیپلم آبی نام می نامند.

 

 

دانشجویانی که پس از اتمام دوره تحصیل قصد برگشت به ایران را دارند جهت شروع به تحصیل لازم است ابتدا پذیرش دوره پادفک را بگیرند که برای این امر مدارک زیر موردنیاز می باشد :

  • پاسپورت
  • دیپلم و ریزنمرات
  • پیش دانشگاهی و ریز نمرات

پس از گذراندن دوره پادفک و در مراحل پایانی آن دانشجویان می توانند برای کورس اصلی تحصیلی خود در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند که برای این منظور مدارک لازم شامل :

  • پاسپورت
  • دیپلم و ریزنمرات
  • پیش دانشگاهی و ریزنمرات
  • دیپلم آبی ( مدرک پادفک)

هزینه دوره پادفک بستگی به شهر و دانشگاه مد نظر دانشجویان دارد که بین ۲۵۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت که بعضی از دانشگاه ها کل هزینه را ابتدا دریافت می کنند.

دوره پادفک مربوط به رشته های پزشکی و غیر پزشکی متفاوت است.

۱- هزینه کورس اصلی در روسیه در رشته های پزشکی از ۳۵۰۰دلار شروع و تا ۸۵۰۰ دلار می رسد.

۲- هزینه کورس اصلی در روسیه در رشته های غیرپزشکی از ۲۵۰۰دلار شروع و تا ۵۵۰۰ دلار می رسد.

۳- هزینه های زندگی در روسیه ماهانه از ۱۰۰ دلار تا ۲۰۰ دلار می باشد که بستگی به شهر و نحوه زندگی دانشجویان دارد.

۴- هزینه مسکن در روسیه بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار می باشدکه بسته به شهر و دانشگاه متفاوت است.

بعضی از هزینه ها در روسیه با داشتن کارت دانشجویی شامل تخفیف می شود مثلا هزینه مترو حدودا ۱۰ دلار در ماه می باشد که بدون کارت دانشجویی حدودا ۱۵۰ دلار خواهد شد.

 

در روسیه با داشتن بعضی شرایط در بعضی دانشگاه ها می توان بورسیه تحصیلی گرفت که دراین صورت هزینه تحصیل و اقامت رایگان خواهد بود.

روش گرفتن بورسیه به این صورت است که دانشجو پس گذراندن دوره پادفک در آزمون تِرک ۱ شرکت خواهد کرد که موسسه حقوقی سفیران عدالت اقدامات لازم برای اخذ بورسیه را انجام می دهد.

بورسیه را میتوان در رشته های پزشکی و  هم در رشته های غیر پزشکی گرفت.

دو نوع بورسیه در کشور روسیه وجود دارد :

۱-بورس دُوَل که در ۶ دانشگاه انجام می شود (بورس دولتی روسیه می باشد که شامل دایره انتخاب برای رشته های پزشکی و غیرپزشکی مورد تایید می باشد)

۲-بورس دانشگاه ملی سن پترزبورگ(فدرال روسیه) که شامل ۴۰۰ نفر ظرفیت در این خصوص می باشد .

هزینه اخذ بورسیه تحصیلی مبلغی در حدود شهریه یک سال دانشجو می باشد که با توجه به دانشگاه و رشته آن متفاوت می باشد.

پذیرش در دوره پادفک و کورس اصلی سالی یک بار انجام می شود و به تاریخ شمسی حدودا از ابتدای اردیبهشت شروع و تا پایان مرداد ادامه دارد.

تنها در تعداد محدودی از دانشگاه های روسیه برای دوره پادفک در تمام سال دانشجو می پذیرد .

بعضی از دوره ها در روسیه قابلیت این را دارد که به صورت مجازی برگزار شود و این دوره ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های غیر پزشکی می باشد که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز هست و در رشته هایی چون حقوق و مهندسی و … برگزار می شود .

هزینه ثبت نام در این دوره ها با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و هزینه کل دوره بین ۴۵۰۰ تا ۵۲۰۰ دلار خواهد بود.

 

  • ثبت نام در دوره های ورزشی،رزمی، هنری و حرفه ای آکادمی ورزش های باله

روسیه بزرگترین و معتبرترین دوره های ورزشی باله را با همکاری دانشگاه کنسرواتور در سن پترزبورگ برگزار می کند.

متقاضیان می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند و هزینه ثبت نام آن ۳۰۰۰ دلار می باشد و حدود ۱۰۰ دلار هزینه لباس ویژه باله و ۲۰۰ دلار هزینه بیمه و ۱۰۰ دلار هزینه خوابگاه و ۱۰۰ دلار هزینه ویزا و حدود ۱۰۰ دلار هزینه غذا در طی دوره به مبلغ ثبت نام اضافه می شود.

بازه سنی برای شرکت در دوره های ورزشی باله شامل بازه رده ۱۸ سال به بالا و زیر ۱۸ سال می باشد.

افرادی که رده سنی زیر ۱۸ سال می باشند یا باید به همراه یکی از والدین در این دوره ها شرکت نمایند یا سرپرستی را در روسیه معرفی نمایند که آن هم از طریق اعطای وکالت در سفارت باید انجام شود.

افراد بالای ۱۸ سال نیازبه سرپرست و یا وکیل ندارند.

طول این دوره تقریبا ۳ ماه و مدت زمان کلاس ها در روز تقریبا بین ۳ تا ۶ ساعت می باشد که بهتر است مدت زمان دوره متقاضیان ( تعداد روز و تعداد ساعت در هر روز) کاملا مشخص باشد به دلیل اینکه ویزا در روسیه قابل تمدید نیست و برای تمدید ویزا شخص مورد نظر باید از روسیه خارج شود .

پس باید از ابتدا طول دوره مشخص شود که مدت زمان ویزا براساس مدت زمان دوره صادر شود.

مسابقات ورزشی رزمی لیگ روسیه

متقاضیان با داشتن رزومه ورزشی خود می توانند در لیگ ورزشی روسیه و در نتیجه در لیگ اروپا و آمریکا شرکت کنند و قراردادی که با متقاضیان بسته می شوند به عنوان match maker خواهند بود .

قرارداد با متقاضیان سه ساله بسته می شود و گرفتن ویزای ورزشی و برنامه حضور درمسابقات در قرارداد متقاضیان قید می شود که تماماً از طریق وکیل رسمی انجام می گیرد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص مهاجرت 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود