روش صدور سند مالکیت المثنی یزد

روش صدور سند مالکیت المثنی یزد

 

با سلام خدمت شما مخاطبان گرامی در این مقاله سعی دارم شما رو با روش صدور سند مالکیت المثنی یزد آشنا کنم تا با صرف کمترین هزینه و صرفه جویی در وقت و زمان بتوانید به راحتی اخذ سند مالکیت المثنی در یزد رو انجام بدهید.

لازم به ذکر است سند مالکیت المثنی ملک با توجه به ملک های قولنامه ای که این روزها خیلی زیاد شده است خیلی اهمیت دارد و باعث آرامش خاطر خریدار و فروشنده در معامله ملک میشود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل سند مالکیت در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

تجربه وکیل روش صدور سند مالکیت المثنی یزد:

با توجه به پیشرفت و رشد بالای مسکن و شهرسازی در کشور ما و صدور پروانه ساخت های پی در پی و در نتیجه گرفتن سند مالکیت به سختی و با دوندگی های بسیار در شهرداری  شاید کسانی پیدا شوند که به دنبال سوء استفاده از افراد بی اطلاع به قوانین شهرداری کشور باشند، این دسته از افراد فرصت طلب و سود جو تنها به دنبال اهداف مالی خود هستند و به مال وجان افراد هم رحم نمی کنند و خب شخص ضرر دیده به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات و مقابله با این افراد بر بیاید.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید.

چرا باید در امور ملکی از وکیل حقوقی کمک بگیریم؟ 

نقش وکیل با تجربه اخذ سند مالکیت در اینجا پررنگ می شود با توجه به پرونده های زیادی که تا کنون در حوزه موضوعات ملک انجام داده است و کارکشته شده است به راحتی میتواند با تکیه بردانش وتجربه خود وارتباط قوی که با ارگان های شهرداری و دستگاه های قضایی و دولتی دارد به راحتی و در کمترین زمان ممکنه اقدام به اخذ سند مالکیت برای موکل خود کند.

جهت معرفی بهترین وکیل روش صدور سند مالکیت المثنی یزد اینجا کلیک کنید

روش صدور سند مالکیت المثنی یزد:

گزارش ارزیابی حسب دستور مسئول اداره ثبت دفتر اندیکاتور شده سپس درصورتیکه ارزش ملک بیش از ۰۰۰‚۵۰۰ ریال تعیین شده باشد پرونده جهت محاسبه و اخذ حق الدرج آگهی و نیز پرداخت فوق العاده ماموریت نقشه بردار ارزیاب به حسابداری ارجاع می شود.

متصدی حسابداری هزینه حق الدرج آگهی را محاسبه و قبض لازم را صادر و جهت تودیع در بانک به متقاضی تسلیم و او هزینه حق الدرج را در بانک ملی که حساب سپرده ثبت در آن مفتوح است تودیع و نسخ لازم را به حسابداری اعاده می نماید تا ضمیمه پرونده شود، ضمنا فوق العاده ماموریت نقشه بردار ارزیاب نیز حسب دستور مسئول اداره پرداخت می گردد.

سپس پرونده جهت تهیه آگهی فقدان سند مالکیت به دفتر املا ک ارسال می گردد.

میزان وظایف و مسئولیت دفتر املاک

متصدی دفتر املاک با ملاحظه محتویات پرونده و ثبت دفتر املاک آگهی فقدان سند مالکیت را تهیه می نماید در این آگهی بایستی مشخصات کامل مالک شماره پلاک و محل وقوع ملک و نحوه مفقود شدن سند مالکیت و معاملاتی که در سند مالکیت ثبت شده قید گردد.

مواردی که تو آگهی ثبتی منتشر می شود:

  • مشخصات اولیه مالک نام و نام خانوادگی.
  •  مشخصات کامل و آدرس دقیق ملک و شماره پلاک ثبتی. 
  •  شرح مختصر و خلاصه ای دقیق جهت بررسی از نحوه ی چگونگی معدوم شدن و یا از بین رفتن سند مالکیت.
  • بازگو نمودن معاملاتی که در رابطه با سند ثبتی و اظهارات مالک در سند مالکیت نوشته شده است.

آگهی پس از امضاء مسئول اداره و درج شماره بر آن وسیله متصدی دفتر اندیکاتور جهت چاپ در یکی از روزنامه های محلی یا کثیرالانتشار به اداره ارشاد اسلامی محل ارسال می شود.

تذکر -آگهی در دو نوبت به فاصله ای که کمتر از ده روز نباشد بایستی در روزنامه چاپ شود و در آن قید گردد که پس از انتشار نوبت دوم ظرف ده روز چنانچه کسی اعتراضی داشته باشد می تواند به ثبت محل اعلام دارد و با انقضاء مهلت و عدم وصول اعتراض سند مالکیت المثنی صادر خواهدشد.

پس از ارسال آگهی به اداره ارشاد اسلامی محل پرونده جهت ضبط به بایگانی ارسال و زمان مراجعه بعدی متقاضی تعیین و به او اعلام می گردد.

ادامه مطالب روش صدور سند مالکیت المثنی یزد:

بعد از وصول روزنامه حاوی آگهی چاپ شده در آن و تطبیق آن با پیش نویس وسیله متصدی دفتر املاک درصورتیکه اشتباهی در چاپ آن واقع نشده باشد مراتب صحت انتشار آگهی گواهی و همراه با پرونده جهت ضبط تا انقضاء زمان اعتراض به بایگانی اعاده می شود.

پس از انقضاء زمان واخواهی و عدم وصول اعتراض و مراجعه متقاضی پرونده وسیله بایگانی به دفتر املاک ارسال می شود متصدی دفتر املاک پرونده را بررسی و پس از گواهی متصدی دفتر بازداشتی مبنی بر عدم بازداشت مسئول مربوطه دستور تحریر سند مالکیت المثنی را صادر می نماید.

آنگاه پرونده جهت پرداخت بهاء دفترچه سند مالکیت به حسابداری ارسال و در آنجا متصدی حسابداری بهاء دفترچه سند را به شرحی که در مباحث قبل بدان اشاره رفت دریافت و پرونده را همراه با نسخه قبض مبنی بر وصول بهاء سند مالکیت به دفتر املاک می فرستد.

سپس متصدی دفتر املاک سند مالکیت المثنی را تحریر و بخشنامه لازم مبنی بر صدور سند مالکیت المثنی را خطاب به دفاتر اسناد رسمی تابعه صادر و مراتب را در ستون ملاحظات دفتر املاک و پیش نویس سند مالکیت اولیه قید می نماید.

آنگاه مسئول مربوطه سند مالکیت تحریر شده و بخشنامه و مراتب قید شده در دفتر املاک را امضاء می نماید و بخشنامه پس از درج شماره بر آن وسیله متصدی دفتر اندیکاتور به دفاتر اسناد رسمی تابعه ارسال می گردد.

سند مالکیت اولیه

در خاتمه پرونده جهت تسلیم سند به بایگانی ارسال و در آنجا ابتدا سند نخ کشی و پلمپ و پس از ثبت در دفتر تسلیم سند ضمن احراز هویت متقاضی که معمولا با ملاحظه شناسنامه او تحقق می پذیرد در قبال اخذ رسید در دفتر تسلیم سند و پیش نویس سند مالکیت اولیه، به او تسلیم و پرونده در ردیف خود ضبط می شود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل سند مالکیت در یزد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

مراحل روش صدور سند مالکیت المثنی یزد:

  • مرحله اول :  گرفتن دو برگ استشهادیه از قسمت حسابداری اداره ثبت در شهر خود.
  • مرحله دوم : پر کردن و تکمیل فرم استشهادیه محلی و گواهی آن توسط دفتر اسناد رسمی.
  • مرحله سوم : مراجعه به اداره ی ثبت جهت ارائه ی استشهادیه و پرداخت هزینه ی آگهی.
  • مرحله چهارم : نشر یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و یا نشر در روزنامه ی آگهی های ثبتی.
  • مرحله پنجم : عدم اعتراض به آگهی برای مدت زمان ۱۰ روز پس از انتشار آگهی.
  • مرحله ششم : در مرحله آخر صدور سند المثنی ملکی.

تکلیف سند المثنی بعد از پیدا شدن سند اصلی ملک چه میشود؟

سند المثنی در صورت پیدا شدن سند اصلی ملک طبق قانون باطل می گردد. با پیدا شدن سند اصلی صاحب سند می بایست موضوع را در اسرع وقت به صورت نامه مکتوب به اداره ی ثبت محل سریعا اعلام نماید، همچنین اگر با سند المثنی معامله ای صورت نپذیرفته بایستی برای ابطال آن اقدام نماید. 

نکته : اگر با سند المثنی معامله ای صورت گرفته باشد سند اصلی باطل می گردد.

اهمیت سند مالکیت

شرایط که ممکن است سند مالکیت از بین برود:

همه میدانیم که اهمیت وجود سند مالکیت چه ملکی و چه غیر ملکی بر کسی پوشیده نیست و بدون سند ممکن است با مشکلاتی در نقل وانتقال ملک مواجه شویم . اما گاه در اثر شرایطی که حتی می تواند خارج از اراده ی فرد باشد و فرد در آن مقصر نباشد سند مالکیت گم می شود. به طور مثال: در طی حوادثی مانند زلزله ، سیل ، آتش سوزی ، دزدی ، تصادفات رانندگی و بسیاری موارد دیگر ممکن است سند مالکیت ملکی گم شود و یا تمام و یا قسمتی آن از بین برود.

در چه شرایطی سند مالکیت المثنی صادر می شود:

الف): در شرایطی که سند مالکیت گم شود و پس از پیگیری قابل پیدا شدن نباشد.

ب): در صورت نابودی و از بین رفتن تمام سند مالکیت و یا قسمتی از آن که قابل روئیت نباشد و ارزش خودش رو ازدست بدهد.

ج): اگرسند مالکیت نزد شخصی باشد و استرداد و پس گرفتن آن از شخص مذبور حتی از طریق پیگیری مراجع قضایی هم ممکن نباشد.

( سرقت سند مالکیت وغیره … نیز مشمول بند ۱ می باشد )

قانون ماده ۱۰۰ شهرداری چیست؟
ماده ۱۰۰ شهرداری ماده واحده ای در مورد اضافه بنا زائد بر مساحت زیر بنای مندرج در پروانه ساختمان واقع در حوزه استفاده از اراضی مسکونی کمیسیون می‌تواند در‌صورت عدم ضرورت قلع (تخریب بنا) اضافه بنا با توجه به موقعیت ملک از نظر مکانی وعکس های نقشه برداری ماهواره ای (‌ در بر خیابانهای اصلی یاخیابانهای فرعی و یا کوچه بن باز یا بن بست) .

رأی‌ به اخذ جریمه‌ای که متناسب با نوع استفاده از فضای ایجاد شده و نوع ساختمان از نظر مصالح مصرفی باشد تعیین و شهرداری مکلف است بر اساس آن‌ نسبت به وصول جریمه طبق فیش های چاپ شده خود شهرداری اقدام نماید.

جهت معرفی بهترین وکیل روش صدور سند مالکیت المثنی یزد اینجا کلیک کنید

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مطالب فوق هستید اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما